Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest NozMonster
Skrevet

Gi pappan din en klem fra meg, han er en sann helt!

Tenker på de som har barn, søsken og kjærester på Utøya, og for ikke å snakke om de stakkars ungdommene som var der... Hvor redde de har vært... :tristbla:

tusen takk! det var fine ord :kose:

jeg er kjempebekymret selv! jeg har selv vært medlem i AUF i mange år, og sittet i styret der! vært aktiv som bare rakkern! jeg har mange gamle venner i auf fremdeles, som jeg ikke har hørt noe fra!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest norah
Skrevet

Skulle virkelig ønske man kunne skille debattene her.

Det nytter ikke å diskutere sikkerhetspolitikk, terrorbildet i verden, trusselbildet mot Norge og denne hendelsen i en og samme tråd.

Det viktigste akkurat nå er å avklare hva som FAKTISK har skjedd, hvem som står bak - og støtte alle de som er rammet av denne ufattelige og grusomme tragedien.

Skulle det være en gruppering som står bak, så betyr ikke det at alle som likner dem i etnisitet/språk/religiøs overbevisning er innblandet - og det har overhodet ingen sammenheng med partipolitikk i dagens Norge.

Husk at den mulige årsaken til hvorfor vi har vært et eventuelt terrormål er politikk som alle de store partiene er omforent om, og indirekte alle de små ved å inngå i regjering.

Det er en politikk vi er omforent om med hele Europa, og det vestlige samfunnet som sådan.

Partipolitikk er irrelevant.

Uff, nei - nå tenker jeg masse på alle på Utøya, og håper vitnebeskrivelsene ikke stemmer. :tristbla:

Den eneste måten å bekjempe dette på er å stå sammen.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror du skal bytte ut libyafolk med Gaddafis folk isåfall. På libyske sider strømmer det inn meldinger til Norges befolkning, til tross for sine egne bombinger er det mange der nede (og andre steder) som sender både varme tanker og bønner i retning Norge i kveld.

Hvor?

Skrevet

tusen takk! det var fine ord :kose:

jeg er kjempebekymret selv! jeg har selv vært medlem i AUF i mange år, og sittet i styret der! vært aktiv som bare rakkern! jeg har mange gamle venner i auf fremdeles, som jeg ikke har hørt noe fra!!!!!!

Har du sett denne gruppa?

http://www.facebook.com/#!/groups/243954442294905?id=244003958956620

Dette er så grusomt. Flere jeg kjenner er skutt, men heldigvis i live.

Gjest Aliyyah
Skrevet

Den eneste måten å bekjempe dette på er å stå sammen.

"United we stand. Divided we fall".

• Liker 3
Gjest strykebrett
Skrevet

nå sa de nettopp at det var bombetrussel på gardermoen også!!

Skrevet

"United we stand. Divided we fall".

Ja. Stå sammen!

• Liker 1
Gjest tina69
Skrevet

Om noen skulle finne på å bruke det som nå har skjedd i Oslo og på Utøya for å score billige poeng om innvandringsstopp og lignende, gjør dere selv en tjeneste: ikke gjør det. Dette er en tid for samhold og fellesskap, ikke hat og frykt. Norge, nå må vi holde sammen :) Alle mine tanker går til de som er direkte rammet.

• Liker 12
Skrevet

tuuuusen takk! jeg ser at noen er i sikkerhet, men jeg finner fremdeles ikke 3 navn!

Jeg kjenner følelsen. :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Om noen skulle finne på å bruke det som nå har skjedd i Oslo og på Utøya for å score billige poeng om innvandringsstopp og lignende, gjør dere selv en tjeneste: ikke gjør det. Dette er en tid for samhold og fellesskap, ikke hat og frykt. Norge, nå må vi holde sammen :) Alle mine tanker går til de som er direkte rammet.

Det er uunngåelig at det skjer.

Jeg er selv ikke noe spes fan av FRP for eksempel, men det er jo klart at de har tatt trusselen om terror mer alvorlig enn en del andre partier, så naturligvis kan folk fra denne politiske hevde at de hadde rett/at opposisjonen ikke gjorde jobben sin.

• Liker 2
Gjest margrit
Skrevet

Det er uunngåelig at det skjer.

Jeg er selv ikke noe spes fan av FRP for eksempel, men det er jo klart at de har tatt trusselen om terror mer alvorlig enn en del andre partier, så naturligvis kan folk fra denne politiske hevde at de hadde rett/at opposisjonen ikke gjorde jobben sin.

Eneste trusselterroren frp har tatt alvorlig er den som måtte være fra islamistiske fundamentalister. Jeg har en sterk følelse av at disse ikke har en dritt med dette å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Pisspreik. Slutt å vær så jævla naiv.

• Liker 2
Skrevet

Amen! Det er nettopp hat og radikalisering terrorister ønsker. Sprer man hat, så går man i deres ærend.

• Liker 6
Gjest Mann32
Skrevet

Dette kan ha vært hvem som helst. Høyreekstreme, russiske nynazister, islamister osv. Ser ikke hensikten med å spekulere for øyeblikket. Forholdene tatt i betraktning, så er jeg bare glad ikke flere har omkommet/blitt skadet. Dette kunne ha vært et ennå større katastrofe, om bomben feks hadde gått av på et tett befolket sted, som feks Oslo S, eller karl johans gate.

• Liker 7
Skrevet

Minner igjen om at selv om vi har forståelse for at det er mange følelser knyttet rundt denne saken er det ikke greit å komme med krenkende uttalelser eller oppfordringer til å bryte norsk lov.

Phaedra,mod

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan ha vært hvem som helst. Høyreekstreme, russiske nynazister, islamister osv. Ser ikke hensikten med å spekulere for øyeblikket. Forholdene tatt i betraktning, så er jeg bare glad ikke flere har omkommet/blitt skadet. Dette kunne ha vært et ennå større katastrofe, om bomben feks hadde gått av på et tett befolket sted, som feks Oslo S, eller karl johans gate.

Jeg tror ikke de skyldige har brydd seg så mye om å drepe flest mulige folk i bombeeksplosjonen. Det var bare for å angripe og lage mest mulig kaos før den virkelige terroraksjonen fant sted; nemlig på Utøya.

• Liker 5
Gjest Aliyyah
Skrevet

Terrorister ØNSKER at man skal bli redde og gjerne underkaste seg for da får de mer makt. Jeg vil ikke at det skal skje! Jeg synes, som så mange andre har sagt her, at vi må TA tilbake tryggheten og vise at vi ikke gir etter. Være medmenneskelige og vise at vi bryr oss!

Hvis noen har det vondt og vanskelig så bør vi hjelpe dem ved å lytte og trøste. :)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...