Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze
Skrevet (endret)

Det er jeg fullstendig enig i, jeg ville bare poengtere at man kan ikke trekke noen konklusjoner på grunnlag av etnisiteten til han som utførte skytingen. Man må vente på etterforskningen.

Det er jeg enig i. Her kan tydeligvis mye rart ligge bak.

Jeg er bare helt skjelven av sjokk og vantro. Tankene går til de som har mistet barna sine på Utøya. :dagens-rose:

Endret av Purple Haze
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud det er jo folk som svømmer enda.. Har de ingen som kan plukke de opp?

• Liker 4
Skrevet

Faen ta.

Uansett nasjonalitet og tilhørighet så kødder de med demokratiet vårt.

Vi må ikke la oss trues til taushet.

• Liker 3
Gjest NozMonster
Skrevet

Leter og leter etter livstegn på nett fra de jeg kjenner på Utøya, men finner ingenting.. Klarer ikke la være å følge med i tilfelle det dukker opp noe, men er fysisk dårlig :tristbla:

ikke gi opp håpet! jeg pratet akkuratt med pappan min!! han driver å kjører rundt i båt. han har akkuratt reddet 3 stykker som var veldig skada, men de pustet jaffal!!!

• Liker 21
Skrevet (endret)

Men for helvete da. Du fremsetter påstand om at de ble varslet. Da må du bevise dette.

Leste akkurat i nettavisen om at bombing av regjeringskvartalet hadde blitt varslet. Som noen andre her skrev sa også Stoltenberg litt før i dag noe om dette.

Vi får sikkert vite mer om dette i løpet av uken.

Endret av aquata
Gjest NozMonster
Skrevet

Herregud det er jo folk som svømmer enda.. Har de ingen som kan plukke de opp?

jooooda! men de er ikke lett å finne! pappan min sa at mange av dem er i sjokktilstand og klarer ikke rope, så de er VELDIG vanskelig å få øye på i vannet!

• Liker 4
Skrevet

ikke gi opp håpet! jeg pratet akkuratt med pappan min!! han driver å kjører rundt i båt. han har akkuratt reddet 3 stykker som var veldig skada, men de pustet jaffal!!!

Pappan din er en ekte liten helt :takke:

• Liker 21
Skrevet

Jeg har helt vondt i magen med tanke på de stakkars ungene som var fanget på en øy og ble skutt ned der de prøvde å gjemme seg. Sitte der vettskremt for så å bli plaffet ned i kaldt blod. Stakkars foreldre som ikke vet hva som skjer med barna deres. Jeg har så utrolig medfølelse med alle venner og familie som må være i en helt fortvilet situasjon. Det er så hjerterått og slik en kald ondskap at jeg fatter ikke hvordan noen klarer å gjennomføre noe slikt. :tristbla:

• Liker 12
Gjest Gjest
Skrevet

Herregud, det er tragisk det som skjedde i Oslo, men det med de ungdommene...fy søren jeg har ikke ord.

• Liker 2
Gjest strykebrett
Skrevet

Stor helt syns jeg.

Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre også.

Gjest NozMonster
Skrevet

joda, men han er en helt vanlig mann med adhd som ikke kjenner sine egne begrensninger! så jeg er litt bekymret for hans eget liv! men en helt er han ja!

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Jeg har helt vondt i magen med tanke på de stakkars ungene som var fanget på en øy og ble skutt ned der de prøvde å gjemme seg. Sitte der vettskremt for så å bli plaffet ned i kaldt blod. Stakkars foreldre som ikke vet hva som skjer med barna deres. Jeg har så utrolig medfølelse med alle venner og familie som må være i en helt fortvilet situasjon. Det er så hjerterått og slik en kald ondskap at jeg fatter ikke hvordan noen klarer å gjennomføre noe slikt. :tristbla:

I fare for å virke flåsete, men det er ikke vanskeligere enn å slippe bomber. Så brutal er verden. Lik det eller ei.

AnonymBruker
Skrevet

Det er akkurat som i en action/krim-film. De sprenger en bombe for å sørge for at det er kaotisk i det en mann skyter masse unge mennesker på en øy.

Akkurat som en grøsser, man sitter fast på en øy og kan ikke komme seg en plass..

Herregud. Herregud.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Et vitne mente det var over 30 drepte på Utøya.

Forferdelig trist.

Jeg synes media burde være forsiktig med å gå ut med slike tall før dette faktisk kan bekreftes med tanke på pårørende! En kjent sak at media overdriver for så å nedjustere. Må de oppgi et tall? Kunne de ikke bare skrive "vitne hevder flere drept" e.l?

Håper virkelig at disse tallene ikke stemmer!

Uansett dette er forferdelig tragisk!

Endret av Ixnay
Gjest Gjest
Skrevet

I fare for å virke flåsete, men det er ikke vanskeligere enn å slippe bomber. Så brutal er verden. Lik det eller ei.

Å slippe en bombe er enklere. Man trenger ikke se ofrene i øynene.

Gjest Aliyyah
Skrevet

Jeg er helt sjokkert, utrolig sint og også lei meg for at dette nå har skjedd i Oslo og på Utøya. Det er helt ufattelig, men det er heller ikke spesielt overraskende med tanke på hva Norge har gjort i land som Libya og Afghanistan.

Jeg var hjemme da dette skjedde og det drønnet lavt i huset med ettervibrasjoner. Lurte først på om det var en sprengning.

Skulle jeg tippet på noen så ville det vært Muammar al-Gaddafi, ettersom Norge sto for svært mange bomber der.

En annen ting, det ble nevnt at det på Utøya kunne være en lokal. Det ville vært enda mer ufattelig hvis det var en nordmann for slikt vil man ikke kunne begripe.

Uansett, en slik terrorhandling bør ikke/kan ikke/skal ikke føre til at man blir MER fremmedfiendtlige og snakker dritt om utlendinger. Hvis det viser seg at det er en muslimsk gruppe som har stått bak så vær snill å ikke skjær alle muslimer over en kam. Veldig mange er som mange av dere nordmenn- vi skjønner ikke hvorfor slikt har skjedd her i Norge, og vi er like sjokkerte! Dette er (foreløpig) to handlinger som er helt grusomme og avskyelige.

Jeg håper at man finner ut av hvem det er og at noe slikt aldri skjer noe mer! Selv om jeg er født her av utenlandske foreldre og har norsk statsborgerskap så er dette også "mitt" land og jeg blir også svært påvirket av dette.

"Beklager" å si det, men kanskje på tide at vi sortere ut hvem som er i landet vårt.

Beklager litt å måtte si det, men jeg er litt enig med anonym her. Jeg synes at man i Norge burde være enda strengere på hvem man slipper inn. Man kan forøvrig ikke sende ut mennesker som har bodd her hele livet sitt, men man kan prøve å begrense dem som ikke kommer hit som regelrette flyktninger.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg liker det! :sarkasme: :sarkasme: :sarkasme::kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna:

Skrevet

Jeg synes media burde være forsiktig med å gå ut med slike tall før dette faktisk kan bekreftes med tanke på pårørende! En kjent sak at media overdriver for så å nedjustere. Må de oppgi et tall? Kunne de ikke bare skrive "vitne hevder flere drept" e.l?

Det var jo ikke media, det var et direkte intervju via telefon med en som var på øya da det skjedde. Han fortalte han han hadde talt 30mennesker i vannkanten.

Media sa klart i fra at det ikke var et bekreftet tall.

Skrevet

Enig! Jeg ser på FB at mange har tatt disse tallene for god fisk, og det skaper et ytterligere hysteri som burde vært ungått. Media smir mens liket er varmt, og det synes jeg de burde holde seg for god til i denne situasjonen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...