Gjest NozMonster Skrevet 22. juli 2011 #401 Skrevet 22. juli 2011 Noen er i live, andre får jeg ikke i kontakt med. Uansett, det er så tragisk fordi jeg kjenner/kjente veldig mange på Utøya, jeg har jobbet der selv og vært veldig aktiv, så dette rammer hardt. Mvh Yvonne me2 yvonne! jeg satt i styret i AUF lenge jeg! det erke så lenge siden jeg meldte meg ut- det jeg meget glad for! men HERREGUD som jeg er bekymret for gamle venner!!!!
Britt Banditt Skrevet 22. juli 2011 #402 Skrevet 22. juli 2011 Hvor leste du at det er et sammenslått tall? Slik jeg har forstått det så betyr ''Sju døde og to hardt skadd av terrorbomba'' at dette bare gjelder terrorbomben. De sa det på tv2 ihvertfall, men så trakk de det tilbake og sa det var pga bomben.
Gjest Anonym Skrevet 22. juli 2011 #403 Skrevet 22. juli 2011 Lurer på hvordan han på Utøya har fått tak i en politiuniform. Det er ikke sånn som er tilgjengelig for gud og hvermann, for å si det sånn. Høyst merkelig! Kjenner til en episode hvor noen som var paa fest hos en student i oslo stjal uniformen til romkameraten hans som var politistudent. Saa det er nok sikkert ikke helt umulig aa faa til...
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #404 Skrevet 22. juli 2011 På twitter sies det at skytteren skal ha sagt at det kom til å skje mer skyting.
Superbad Skrevet 22. juli 2011 #405 Skrevet 22. juli 2011 "Av 294 terroraksjoner i Europa i fjor sto islamister bak ett" - Dagbladet 2010 Ja, man kan jo bare spekulere i hvilken definisjon Dagblabla bruker på "terroraksjon" der
Mann 42 Skrevet 22. juli 2011 #406 Skrevet 22. juli 2011 "De krigene VI mener er rett å delta i"? Du snakker ikke for hele befolkningen her. Og er du villig til amerikanske tilstander når det gjelder overvåkning? Det er, igjen, noe som er dine ord og ikke mine. Blir det Amerikanske tilstander her, så mister Norge det ørlille plusset det har hatt for min del. Nei, det fremgår vel klart nok av det Spiralis skrev at han ikke snakker for hele befolkningen. Ellers ville han vel sagt "de krigene JEG mener er rett å delta i". Eller oppfattet du det som et slags "kongelig Vi"? Jeg TROR ikke Spiralis er så stormannsgal.
otilie Skrevet 22. juli 2011 #407 Skrevet 22. juli 2011 (endret) Ja, det går jo ikke an. Vi feiret nettopp bombe nummer 500 sluppet av norske fly over Libya, men det er jo ikke meningen noen skal ta igjen da! nå er jeg verken for den bombinga, ikke vet jeg så sinnsykt mye om det som foregår borti der heller.... men jeg har fått med meg såpass at man bomber ikke bare tilfeldig.... De som har ansvaret over det som skjer i libya har vel fått advarsler om å skjerpe seg.... Etthvert menneske som ikke er dum som et brød forstår at man ikke skal oppføre seg som noen jævla rasshøl mot andre.... Virker som om de heller vil bli bomba enn å ta til vettet.... også kommer de bare å bomber Norge fordi de syns det er så fælt med frihet... HVIS det er libyafolka som står bak dette da... Men sånn 'krigføring' som dette er jævla avansert... og det er vanskelig å finne en god løsning for alle parter....... :/ Endret 22. juli 2011 av otilie 4
nettvenninnen Skrevet 22. juli 2011 #408 Skrevet 22. juli 2011 Hvem som står bak, vil vel etterforskningen vise. Og så er det duket for en grundig rævkjøring. Tror ikke Norge er i stand til å rævkjøre noen som helst. Slik som i USA, ville man ha gått inn og skutt gjerningsmennene på Utøya pronto. Dahelst fra helikopter. I Norge måtte ambulanse og hjelpemannskap vente uhorvelig lenge med å komme frem, fordi skytingen mot ungdommene pågikk fremdeles... 6
Mynona Skrevet 22. juli 2011 #409 Skrevet 22. juli 2011 Noen er i live, andre får jeg ikke i kontakt med. Uansett, det er så tragisk fordi jeg kjenner/kjente veldig mange på Utøya, jeg har jobbet der selv og vært veldig aktiv, så dette rammer hardt. Mvh Yvonne Krysser fingrene for deg og dine. Det er uansett tragisk og kjempetrist. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #410 Skrevet 22. juli 2011 Det er så mange syke mennesker i verden. Skjønner ikke at noen kan skade uskyldige mennesker slik Folk er syke!!
Gjest strykebrett Skrevet 22. juli 2011 #411 Skrevet 22. juli 2011 Muslim leaders in Norway swiftly condemned the attacks. “This is our homeland, this is my homeland; I condemn these attacks and the Islamic Council of Norway condemns these attacks, whoever is behind them,” said Mehtab Afsar, Secretary General of Islamic Council of Norway. Dette fra NY Times. På tide å roe ned muslimhysteriet her littegranne, vi vet ingenting om hvem dette er.
Mynona Skrevet 22. juli 2011 #412 Skrevet 22. juli 2011 Tror ikke Norge er i stand til å rævkjøre noen som helst. Slik som i USA, ville man ha gått inn og skutt gjerningsmennene på Utøya pronto. Dahelst fra helikopter. I Norge måtte ambulanse og hjelpemannskap vente uhorvelig lenge med å komme frem, fordi skytingen mot ungdommene pågikk fremdeles... Jeg er glad for at politiet ikke bare skyter jeg da. Tenk så mange uskyldige som blir skutt der hvor man skyter først og spør etterpå. Desuten kan det nok hende at de får en del svar fra denne mannen etterhver som kan hjelpe de i etterforskningen. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #413 Skrevet 22. juli 2011 "Av 294 terroraksjoner i Europa i fjor sto islamister bak ett" - Dagbladet 2010 Hvis de inkluderer russland der, så er ikke det så rart... Der går det av noen hundre bomber, som ofte er rettet mot forretningsmenn fra andre "forretningsmenn". Bare i Moskva går det av hundrevis av bomber i "forretnings"-sammenheng 2
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2011 #414 Skrevet 22. juli 2011 Nei, det fremgår vel klart nok av det Spiralis skrev at han ikke snakker for hele befolkningen. Ellers ville han vel sagt "de krigene JEG mener er rett å delta i". Eller oppfattet du det som et slags "kongelig Vi"? Jeg TROR ikke Spiralis er så stormannsgal. Jeg valgte å ta det i beste mening, og som en overentusiastisk lekse på vegne av befolkningen. Alternativet hadde blitt å tatt det som en utalelse på vegne av grupperinger som ser seg blind på målet, og glemmer prisen. Men det er meget mulig jeg er farget av å ha sett på nært hold hvordan det har utartet seg i USA. Det har gjordt meg var på holdninger av den typen, og det skremmer meg å se at det ser ut som det får rotfeste i Norge.
Britt Banditt Skrevet 22. juli 2011 #415 Skrevet 22. juli 2011 Dette fra NY Times. På tide å roe ned muslimhysteriet her littegranne, vi vet ingenting om hvem dette er. Helt enig med deg. 2
Gjest Hard Ride Skrevet 22. juli 2011 #416 Skrevet 22. juli 2011 Tror ikke Norge er i stand til å rævkjøre noen som helst. Slik som i USA, ville man ha gått inn og skutt gjerningsmennene på Utøya pronto. Dahelst fra helikopter. I Norge måtte ambulanse og hjelpemannskap vente uhorvelig lenge med å komme frem, fordi skytingen mot ungdommene pågikk fremdeles... Beredskapstroppen ble sendt inn til Utøya med helikopter... Kan til og med hende det var de som arresterte ham.
Mann 42 Skrevet 22. juli 2011 #417 Skrevet 22. juli 2011 Tror ikke Norge er i stand til å rævkjøre noen som helst. Slik som i USA, ville man ha gått inn og skutt gjerningsmennene på Utøya pronto. Dahelst fra helikopter. I Norge måtte ambulanse og hjelpemannskap vente uhorvelig lenge med å komme frem, fordi skytingen mot ungdommene pågikk fremdeles... Du sender ikke inn ambulansepersonell i en situasjon med skuddløsning. Og gjerningsmannen er tatt, noe som er atskillig bedre enn å skyte ham. 2
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2011 #418 Skrevet 22. juli 2011 Heh... og viasat 4 fjernet "Cops". Pussig sammentreff.
Gjest Agent 010. Skrevet 22. juli 2011 #419 Skrevet 22. juli 2011 Det er dei samme som står bak terrorangrepet og skytinga. For det var fleire falske potitimenn i regjeringskvartalet kvelden før. Og det var ein falske politimann som skaut på Utøya. Han som skaut er pågrepet, men så spørs det om han vil seie noko og om kva for ei milde straff han får.
Spiralis Skrevet 22. juli 2011 #420 Skrevet 22. juli 2011 Jeg valgte å ta det i beste mening, og som en overentusiastisk lekse på vegne av befolkningen. Alternativet hadde blitt å tatt det som en utalelse på vegne av grupperinger som ser seg blind på målet, og glemmer prisen. Men det er meget mulig jeg er farget av å ha sett på nært hold hvordan det har utartet seg i USA. Det har gjordt meg var på holdninger av den typen, og det skremmer meg å se at det ser ut som det får rotfeste i Norge. Jeg kommer naturligvis med min mening på hva vi bør gjøre. Hvordan jeg skal ha sett meg blind på målet og glemmer prisen sliter jeg med å forstå. Skriver da spesifikt at vi ikke skal la os skremme til å endre endre meningene våre. Kan ikke se hvordan det jeg skrev skal kunne tas til inntekt for å flippe slik som amerikanerne gjorde. De gjorde jo akkurat det. De endret meningene og holdningene sine på grunn av 11/9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå