Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze
Skrevet

Folk som ikke liker arbeiderpartiet...?

Dette må stikke dypere enn som så. Det er ikke kun arbeiderpartiet som rammes når man angriper regjeringskvartalet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bekreftes dette? Ser på TV2, leser db.no og vg.no.

NRK`s reporter raporterte at han så beredskapstroppen kjøre over til Utøya i gummibåter.

Skrevet (endret)

Fra varden.no:

Fylkessekretæren i Telemark AUF forteller at det er helt panikk på sommerleiren til Arbeiderpartiets Ungdomsleir.

- Det har vært en skuddveksling.

- Er det noen som er skadet?

- Mange er skutt.

- Har du sett noen døde?

- Ut i fra det jeg har sett er inst fire personer er skutt og drept. Nå er det full panikk og vi svømmer avgårde for å komme oss i sikkerhet.

- Vedkommende legitimerte seg som politimann da han skulle fraktes ut til øya. Han opplyste at det dreide seg om en rutinesjekk i forbindelse med terrorangrepet i Oslo, forteller øyenvitnet til VG Nett.

Meldingene om dødsfall på Utøya er ikke blitt bekreftet fra annet hold.

Han sier at politiet nærmer seg øya. Men bekrefter følgende: det skytes fortsatt.

– Plutselig hørte vi masse skyting. Folk måtte løpe og gjemme seg. Vi har fått beskjed om å komme oss bort fra øya, forteller et øyenvitne.

Herregud.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men hva var målet med å gå etter AUF da?

Gjest Vampen
Skrevet

samme tenkte jeg.Dette kommer til å skyte rasismen til ekstreme høyder.Ser allerede på FB at grupper er lagd : kast alle utlendinger ut av Norge.

Jeg må si jeg ikke liker alt og alle som har blitt sluppet inn i Norge,MEN vi kan ikke dømme den vanlige mann/dame i gata ,vi må tenke at det finnes andre idioter der ute,ekstreme grupper som bare vil spre faenskap,redsel og død.Det er DE vi må dømme.

Er helt skjelven her jeg sitter, kun noen få minutter unna sentrum. Ringt unger som har vært ute og fått bekreftet at mine er i god behold så langt. Uvirkelig dette og bringer minner om USA 9/11.

Det er forferdelig trist. Jeg har snakket med flere muslimske venner, flere av de, inkludert min egen samboer, tør ikke engang å gå ut nå. De er livredde for at noen skal hevne seg på alt og alle som ikke ser norskt eller muslimsk ut.

• Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet

AP er en ting, de har makt! Men AUF?

Nå skjønner jeg egentlig mindre og mindre.. Om dette henger sammen, så syntes jeg det virker snålt om en eller annen skummel internajonal terrorist skulle ha interesse av AUF! Kan dette være en av våre egne raringer?

I følge avisa Varden så er det en som har sagt at han var politimann som skulle rutinesjekke noe i forbindelse med eksplosjonen i Oslo som startet å skyte, så det ser ut som det er sammenheng ja.

Skrevet

Vel, Gro var på besøk i dag, kanskje hun var målet? Eventuelt sende et signal videre? Ramme uskyldige for å få makt oppover i systemet? Man kan bare spekulere.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

virker jo helt klart som det er en sterk parallell mellom bomben i regjeringsbygget og skyteepisoden på AUF's sommerleir. uff

Skrevet

Hvem i all verden kan ha noe å vinne på å gå etter AUF? Det er ungdom for faen!

Det kan være så enkelt at de er tilknyttet Arbeiderpartiet, og dermed blir de gjort til et mål (dersom min teori om at Arbeiderpartiet er målet, da)..

• Liker 2
Skrevet

Nå skjønner jeg egentlig mindre og mindre.. Om dette henger sammen, så syntes jeg det virker snålt om en eller annen skummel internajonal terrorist skulle ha interesse av AUF! Kan dette være en av våre egne raringer?

Det skaper frykt å gå etter myke mål.

Skrekkelig å høre at det skytes fortsatt. Håper flest mulig har klart å gjemme seg.

Gjest Purple Haze
Skrevet

NRK sier nå at det er en gruppe som kaller seg Helpers som tar på seg skylden. De sier dette er bare begynnelsen, og har sammenheng med Mohammed-karikaturene.

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være flere mål?

AnonymBruker
Skrevet

CNN melder at tv2bygget ble evakuert pga en mistenkelig pakke.

Er dette riktig?

Gjest MorAase
Skrevet

Om opplysningene stemmer, og våpendesperadoen identifiserte seg som politimann, da kan det ikke være annet enn en person som er godt "integrert" her. Med andre ord, det vil bli vanskelig å være "islamskutseende" i Norge i fremtiden. Tipper det vil bli flere hevnaksjoner øst i Oslo.

• Liker 1
Skrevet

Slett ikke umulig

• Liker 2
Gjest Purple Haze
Skrevet

Kan det være flere mål?

Klart det kan. Det er mange strategiske mål for terror i Norge. Raufoss Ammunisjonsfabrikk, store oljebedrifter på vestlandet bl.a.

Skrevet

Fra varden.no:Fylkessekretæren i Telemark AUF forteller at det er helt panikk på sommerleiren til Arbeiderpartiets Ungdomsleir.- Det har vært en skuddveksling.- Er det noen som er skadet?- Mange er skutt.- Har du sett noen døde?- Ut i fra det jeg har sett er inst fire personer er skutt og drept. Nå er det full panikk og vi svømmer avgårde for å komme oss i sikkerhet.- Vedkommende legitimerte seg som politimann da han skulle fraktes ut til øya. Han opplyste at det dreide seg om en rutinesjekk i forbindelse med terrorangrepet i Oslo, forteller øyenvitnet til VG Nett.Meldingene om dødsfall på Utøya er ikke blitt bekreftet fra annet hold.Han sier at politiet nærmer seg øya. Men bekrefter følgende: det skytes fortsatt.– Plutselig hørte vi masse skyting. Folk måtte løpe og gjemme seg. Vi har fått beskjed om å komme oss bort fra øya, forteller et øyenvitne.Herregud.Mvh Yvonne :heiajente:

:hug:

Gjest strykebrett
Skrevet

Klart det kan. Det er mange strategiske mål for terror i Norge. Raufoss Ammunisjonsfabrikk, store oljebedrifter på vestlandet bl.a.

Jeg tenker med skrekk på det at ingen har påtatt seg ansvaret enda og håper at det ikke er fordi de har flere triks på lager..

AnonymBruker
Skrevet

Blir det krig??

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg tenker med skrekk på det at ingen har påtatt seg ansvaret enda og håper at det ikke er fordi de har flere triks på lager..

En gruppe som kaller seg Helpers tar på seg ansvaret. De sier dette er bare begynnelsen, og at det handler om Mohammed-tegningene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...