Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Beklager" å si det, men kanskje på tide at vi sortere ut hvem som er i landet vårt.

Beklager åsi det... men du dreit deg kraftig ut... kanskje på tide å sortere nordmenn ut av landet vårt? Det du referer til?

Er så lei av at nordmenn kun tenker på utlendinger som terrorister og diverse... GROW UP! Uansett rase, uansett person, kan være en terrorist. Om du skal være så jævla rasistisk kan du vell bare begynne å være skeptisk til din egen rase også da. blir så drittlei!!! JEg er sikker på at 100 % trodde dette var en utlending.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han erkjenner å ha drept minst 92 mennesker, men erkjenner ikke straffeskyld? Ehmmmmm! Hallo! :klaske: Drept minst 92 mennesker, men har ikke gjort noe gærnt. :furte:

(Kilde: Nrk1 - direkte)

Gjest Hard Ride
Skrevet

Beklager åsi det... men du dreit deg kraftig ut... kanskje på tide å sortere nordmenn ut av landet vårt? Det du referer til?

Er så lei av at nordmenn kun tenker på utlendinger som terrorister og diverse... GROW UP! Uansett rase, uansett person, kan være en terrorist. Om du skal være så jævla rasistisk kan du vell bare begynne å være skeptisk til din egen rase også da. blir så drittlei!!! JEg er sikker på at 100 % trodde dette var en utlending.

Det var den første mistanken, for dette er faktisk ikke noe som er forventet i Norge, samt at utenlandske terrorister allerede har truet med å drepe folk i Norge på denne måten.

I tillegg så hjalp det ikke at jihadister fra denne "Helpers" gruppen og andre terrorister begynte å si at dette var bare begynnelsen, at vi måtte trekke oss ut av Afghanistan hvis vi ikke ville at de skulle drepe flere osv...da er det ikke rart folk trekker den konklusjonen.

Ellers er jeg 100% enig i at terrorister kommer med mange forskjellige ideologier og bakgrunner, og jeg vil også minne på at det er mange som helt fra begynnelsen har sagt "la oss vente til vi har fakta på bordet før vi begynner å anklage folk".

Hvis du ser i denne tråden f. eks. vil du sikkert se at en del av brukerne har hele tiden hatt denne holdningen at vi må vente på fakta.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg har akkurat sett filmen.. Jeg har egentlig ikke ord. Jeg er kvalm, jeg er skremt og jeg skammer meg så inn i helvete over å komme fra sammen land som denne forferdelige mannen..

Du bør ikke tenke slik. Det finnes syke mennesker overalt. Det er ikke noe galt med nordmenn, men det var noe alvorlig galt med den nordmannen.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

95% trodde nok at dette var islamistisk angrep, men det er søren meg ikke merkelig i det hele tatt. Hvem har stått for mesteparten av terror siden 11 september 2001??

Det er overhodet ikke rart at mange trakk slutninger om at dette var utenlandsk angrep etter alt som er skjedd i verden de siste årene. Synes du virkelig det er så merkelig?

Man bør ikke trekke konklusjoner før man vet, men nesten alle gjør det likevel. At det var ekstreme islamister som stod bak var det mest naturlige å tenke.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg høyner med WTC 1, 2 og 7, London, MAdrid, Theo van Gogh, Westergaard og Vilks, og syner bløffen din.

Hvilke terroraksjoner er utført av "kristne fundamentalister"?

De fleste av dem har vært gjort av separatister av diverse slag som IRA, ETA.

Det har jo foregått en del avrettelser i Eropa pga "trolldom".

Menn utførte det, men kvinner var majoritetsanklagerne...men der ikke terror nei.

Nei, herskergudsdyrkelse...Buuu!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener mobbing og trakkasering kan være medvirkende årsak.

Det gjør jo folk ensomme..

AnonymBruker
Skrevet

Hvor finner man dette manifestet på nettet?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor finner man dette manifestet på nettet?

Selv om dette manifestet sikkert kommer til å ligge ute på nettet til evig tid, så vil jeg fraråde folk å poste linker til det, da vi ikke trenger å "spre ordet".

Det skal f. eks. inneholde detaljerte planer/tips for å utføre terrorangrep, oppskrifter på bomber osv..

Dessuten gjør man han jo bare en tjeneste ved å spre de skrudde tankene hans.

Skrevet

95% trodde nok at dette var islamistisk angrep, men det er søren meg ikke merkelig i det hele tatt. Hvem har stått for mesteparten av terror siden 11 september 2001??

Det er overhodet ikke rart at mange trakk slutninger om at dette var utenlandsk angrep etter alt som er skjedd i verden de siste årene. Synes du virkelig det er så merkelig?

Man bør ikke trekke konklusjoner før man vet, men nesten alle gjør det likevel. At det var ekstreme islamister som stod bak var det mest naturlige å tenke.

mesteparten som har stått bak terror siden 11 september er IKKE MUSLIMER - om man søker det opp. Så at folk forbinder at det bare er muslimer og utlendinger - det er pga media og diverse som legger ut om de store terrorangrepene 9-11 og diverse hvor det er blitt gjort av muslimer. Men hva med små terrorangrep, som ikke er blitt gjort av muslimer?

http://www.loonwatch.com/2010/01/terrorism-in-europe/

jeg er selv norsk, og ikke noe muslim - men jeg tror på at vi skal leve i en verden som ikke dømmer så fort :)

Nei jeg synes ikke det er merkelig at folk trakk for fort konklusjoner - for jeg vet at mange har den tanken i hodet. Men om dette skjer en gang til, så la oss vente med å trekke så forte tanker :)

Du bør ikke tenke slik. Det finnes syke mennesker overalt. Det er ikke noe galt med nordmenn, men det var noe alvorlig galt med den nordmannen.

Vil bare si noe angående denne kommentaren, det er ikke noe galt med nordmenn? Man kan ikke si at alle nordmenn er stabile vell? Du vet ikke om det er en annen nordmenn akkurat nå som er like ustabil som han vi nettopp så. Man setter liksom nordmenn som noen "helt stabile folk uten noen slags krigstanker" - hva vet jeg, hva vet du, hva vet folk om en annen ustabil nordmann har akkurat de samme tanker.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg høyner med WTC 1, 2 og 7, London, MAdrid, Theo van Gogh, Westergaard og Vilks, og syner bløffen din.

Hvilke terroraksjoner er utført av "kristne fundamentalister"?

De fleste av dem har vært gjort av separatister av diverse slag som IRA, ETA.

Det er nettopp holdninger som dette som gir inntrykk av at det er muslimer som driver terror.

Du hopper elegant over masakren i Sabra og Shatila (som forøvrig kansje var modell for drapene på Utøya). Der ble det drept fra 1000 til 3500 mennesker avhengig av kilde.

Og det ble gjort med støtte fra Israelske militære med Tidl statsminister Sharon i spissen (fra den tiden han var offiser i det Israelske militære.

Israels statsminister Sharon var forøvrig også ansvarlig for massakren i Qibya der 69 muslimer ble henrettet. Når det gjelder massakre utført av Israel (jøder/kristne) er imidlertid tallet så høyt at du nesten må gå gjennom listen selv.

I tillegg er det dokumentert massevis av terroraksjoner fra 1984 - 2009 i USA der angrepene har vært utført av kristne fundamentalister som har vært motsatandere av abort.

Et eksempel er det som beskrives som "a gift for jesus on his birthday" den 25 Des, 1984. 2 personer ble drept. 554 abortklinikker ble angrepet med Antrax men alarmen gikk så tidlig at de fikk forhindret dødsfall.

Forøvrig så har terrorangrepet i Oklahoma for noen år siden en del likhetstegn ved at det ble sprengt bygninger som tilhørte staten, men der han som utførte terroren etterpå fant ut at det var best å drepe flest mulig og 168 omkom.

Forøvrig sendte TV2 (eller var det NrK) igår et program der det også ble beskrevet at de fleste terrorangrep i vesten de siste årene var utført av kristne/jøder/katolikker. Og når du beskriver IRA som separatister unngår du samtidig å fortelle at de ønsker separasjon fra UK fordi de mener at ettersom de er katolikker ikke skal tilhøre UK. Dette er også en form for religiøs krig.

Jeg synes alle de som så sterkt har kritisert muslimer og den norske arbeiderpartiets holdning til flyktninger snart bør innse at deres ensidige kritikk av religion og etnisitet ikke vil gi noen politisk gevist på sikt. Det som skjedde på fredag forteller med all tydlighet at det er stikk motsatt. Norge vil tape på at slike holdninger for lov å eksistere.

AnonymBruker
Skrevet

Væpnet politiaksjon i Oslo nå

AnonymBruker
Skrevet

Dette er så ufattelig trist. Umulig å forestille seg hva de stakkars ungdommene har opplevd :( det er så grusomt. Jeg kjente ingen, men har likevel grått hele helgen.

Skrevet

Jeg får tårer i øynene av "til ungdommen" til vanlig. Den er enda sterker nå...

Gjest Rosemor
Skrevet (endret)

Jeg får tårer i øynene av "til ungdommen" til vanlig. Den er enda sterker nå...

Helt enig! Jeg har alltid vært glad i den, men for meg har den nå fått en ny betydning.

Og når jeg under sangen ser HM Kongen med tårer rennende nedover kinnene, statsmininsteren gråtkvalt, Anniken Huitfelt synge med en inderlighet som denne sangen kanskje aldri har blitt sunget med før mm, i tillegg til sangens eget budskap, blir inntrykket veldig sterkt.

Endret av Rosemor
Skrevet

Jeg synes alle de som så sterkt har kritisert muslimer og den norske arbeiderpartiets holdning til flyktninger snart bør innse at deres ensidige kritikk av religion og etnisitet ikke vil gi noen politisk gevist på sikt. Det som skjedde på fredag forteller med all tydlighet at det er stikk motsatt. Norge vil tape på at slike holdninger for lov å eksistere.

Den siste setningen din reagerer jeg på ,"at slike holdninger får lov å eksistere "

I et fritt land har du lov å ha den holdningen du vil . Å kneble meninger fører ikke til at de forsvinner .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser likhetstrekk mellom denne mannen, islamistiske terrorister og vår egen statsminsister. De er alle villige til å drepe for noe de tror på. De handler ut fra overbevisningsgrunner. De er ikke ustabile. De er helt bevisste på hva de gjør.

Alle er villige til å drepe, bare de får den riktige grunnen. Hvem ville f. eks. ikke drept Breivik for å stoppe ham?

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen som vet om vi vil få se Breivik tale foran pressen i morgen? ALtså vil det sendes direkte fra rettslokalet?

Det står at han ønsker å forklare seg for verden.

Skrevet

Er det noen som vet om vi vil få se Breivik tale foran pressen i morgen? ALtså vil det sendes direkte fra rettslokalet?

Jeg håper INGETING blir vist på tven eller noe. Det er DETTE han vil. La han ikke få den gleden

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4182016.ece

Jeg håper det blir lukket fengslingsmøte.

Det må være den ultimate ydmykelse for ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...