Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #1021 Skrevet 23. juli 2011 Jeg er en av de som tenkte ytterliggående muslimske organisasjoner første gangen jeg hørte om bomben i Oslo. Når det ettervært viste seg å være en gal mann med nasjonalistiske sympatier så gir jo det rom for ettertanke. Det viser vel bare at vi må bekjempe ytterliggående krefter uansett om de er til høyre eller venstre. Kristne eller muslimske.... Sålenge de ønsker å kødde med våre fine demokratiske verdier som mennskeverd og retten til å ytre våre meninger fritt. Mine tanker går til de døde og de nærmeste. Han tilhørte ingen kristen gruppe, eller beskrev seg selv som bekjennende kristen.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1022 Skrevet 23. juli 2011 Heilt grusomt, særleg det som skjedde på Utøya Er nesten "glad" det er snakk om ein høyreekstremistisk gjerningsmann, så slepp me all den rasistiske dritten. Håpar alle dei som kom med rasistiske ytringar og ville "sende ut alle muslimar" skammar seg no. Uansett hvem som har gjort det, bør vi alle stå sammen og samlet i en såpass grusom stund. Det er like ille å utnytte muligheten til å rakke ned på nordmenn som på f.eks muslimer i en sådan alvorlig stund. Det gjør ikke deg til noe bedre menneske enn de rasistene som du her nevner. 4
nettvenninnen Skrevet 23. juli 2011 #1023 Skrevet 23. juli 2011 Eg trur kanskje det med å halde seg unna menn var ein spøk..? Og det var vel kanskje derfor jeg lo så godt over setningen også...?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1024 Skrevet 23. juli 2011 84 ungdommer er døde?! Helt sykt. Håper han drittsekken får livstid og ikke bare 21 år!
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1025 Skrevet 23. juli 2011 Det er ikke noen "uansett hvem som har gjort det". Anders Behring Breivik har gjort det. Han er en rik hvit gutt fra Oslos vestkant. Han tilhører den politiske høyreside og er frimurer. Han har i flere år kommet med hatefulle angrep mot innvandrere og mot den politiske vesntreside.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #1026 Skrevet 23. juli 2011 Denne fyren var innvandringsmotstander av det slaget som kaller de rødgrønne for forrædere og multikultier og anklager dem for å ødelegge landet med overlegg gjennom innvandringspolitikken. Det han gjorde, var å ramme regjeringsbygget, den nåværende administrasjonen, og myrde fremtidens "multikulti" og "folkeforædere". Utøya er yngleplass for fremtidens AP-topper. Når man har marinert hjernen sin tilstrekkelig i ideologisk grums, og har næret hatet og den vridde virkelighetsoppfatningen sin lenge nok, og intenst nok, så er det ikke lenger et håpefullt ungt menneske som kollapser foran våpenet. Da er det "fienden", som knapt nok er verdig å kalles menneske. Sånn tenker alle terrorister, ellers ville de ikke vært i stand til å gjøre det de gjør. Terrorister i alle land har mer til felles med hverandre enn med noe annet segment av menneskeheta. Det er nesten komisk at de tror at representerer noen av oss. Det er trolig slik Stoltenberg tenker når han bomber og dreper i Libya og Afghanistan. Terrorhandlingene som skjedde i går er forferdelig tragisk. Spesielt det som skjedde på Utøya er helt grusomt. Mine tanker går til ofrene og deres pårørende. Jeg håper gjerningsmannen aldri slipper ut i samfunnet igjen. Den mannen er livsfarlig.
nettvenninnen Skrevet 23. juli 2011 #1027 Skrevet 23. juli 2011 (endret) Det er ikke noen "uansett hvem som har gjort det". Anders Behring Breivik har gjort det. Han er en rik hvit gutt fra Oslos vestkant. Han kommer fra hedmark, der han også eier/eide en registrert bedrift som holdt på med grønnsaker. Dette drev han på et gårdsbruk, men han hadde leilighet i Oslo. Bombene var laget med gjødsel fra gården. Det var gjødselsbomber. Endret 23. juli 2011 av nettvenninnen 2
Tabris Skrevet 23. juli 2011 #1028 Skrevet 23. juli 2011 Han vil siktes for terrorhandlinger, noe jeg forstår er den lovgivningen med strengest straff som vi har i Norge i dag. Heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1029 Skrevet 23. juli 2011 Det er hundrevis av andre unge norske gutter som sier og tenker og mener akkurat det samme som Behring Breivik. Kanskje burde de dempe seg litt nå ?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1030 Skrevet 23. juli 2011 Noen som vet når neste offisielle pressekonferanse er?
Gjest Apis Skrevet 23. juli 2011 #1031 Skrevet 23. juli 2011 Han tilhørte ingen kristen gruppe, eller beskrev seg selv som bekjennende kristen. I følge nrk eller tv2 så hadde han et kristent livssyn. Men nå var det ytterlighetene jeg mente.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1032 Skrevet 23. juli 2011 Det kan jo virke som Breivik Geofarm kun er et dekkfirma for at Breivik skule få tilgang til kjemikalier og et sted å forberede seg. Ser det er flere som er registert hos Breivik Geofarm. Blant annet en som er registrert som Co-Director for firmaet. Sliter fortsatt med å tro at han klarte å få til dette helt alene. 2
Mann 42 Skrevet 23. juli 2011 #1033 Skrevet 23. juli 2011 Det er hundrevis av andre unge norske gutter som sier og tenker og mener akkurat det samme som Behring Breivik. Kanskje burde de dempe seg litt nå ? Det syns jeg ikke de burde, ikke i det hele tatt. Behring er massemorder, og sannsynligvis også temmelig gal. Det trumfer et hvert politisk standpunkt. Jeg sier "temmelig gal" fordi han har ødelagt livene til minst 91 mennesker som er drept, og for deres familier, og for alle dem som er såret og traumatisert, såvel som sitt eget. Behring har for all fremtid satt seg selv utenfor, og vil aldri bli noe annet enn morderen fra Utøya-massakren. For ham er livet slutt. Er ikke det galskap, så vet ikke jeg. Majoriteten av innvandringsmotstandere ville ikke drømme om å gjøre noe slikt som det han har gjort. De vil ha en omlegging av politikken, og jobber for det gjennom åpen debatt. Jeg ser ikke noe galt i det. 6
nettvenninnen Skrevet 23. juli 2011 #1034 Skrevet 23. juli 2011 Han tilhørte ingen kristen gruppe, eller beskrev seg selv som bekjennende kristen. Av de innleggene han skrev på nett i 2010, ærkjente han seg selv som protestant.
Gjest imli Skrevet 23. juli 2011 #1035 Skrevet 23. juli 2011 Uansett hvem som har gjort det, bør vi alle stå sammen og samlet i en såpass grusom stund. Det er like ille å utnytte muligheten til å rakke ned på nordmenn som på f.eks muslimer i en sådan alvorlig stund. Det gjør ikke deg til noe bedre menneske enn de rasistene som du her nevner. Det er vel ingen som har rakka ned på nordmenn? Eg har i alle fall ikkje gjort det. Poenget mitt er berre at når ein nordmann er gjerningsmann, greier folk å sjå at dette er ein gal enkeltpersons handlingar, uavhengig av kor han kjem frå, medan når det er utlendingar/muslimar som gjer noko gale, blir ofte "alle" dømt. Den siste setninga di var berre idiotisk. 3
Gjest Iah Skrevet 23. juli 2011 #1036 Skrevet 23. juli 2011 Han kommer fra hedmark, der han også eier/eide en registrert bedrift som holdt på med grønnsaker. Dette drev han på et gårdsbruk, men han hadde leilighet i Oslo. Bombene var laget med gjødsel fra gården. Det var gjødselsbomber. Han kommer ikke fra Hedmark. Han har bodd i Oslo hele sitt liv, men meldte flytting til Rena i månedsskiftet juni/juli. Jeg har ikke ord for å beskrive følelsene jeg sitter med. Tragedie er ikke dekkende. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1038 Skrevet 23. juli 2011 Han kommer fra hedmark, der han også eier/eide en registrert bedrift som holdt på med grønnsaker. Dette drev han på et gårdsbruk, men han hadde leilighet i Oslo. Bombene var laget med gjødsel fra gården. Det var gjødselsbomber. Det gjør han faktisk ikke. Han har hatt bostedsadresse i hedmark i en måned av sitt 32 år lange liv, de resterende har han hatt på Oslos beste vestkant.
hulaboer Skrevet 23. juli 2011 #1039 Skrevet 23. juli 2011 I stedet spekulerer de fritt i ulike sammenhenger med Al Qaida selv om det ikke finnes noe grunnlag for dette. Link?
Mynona Skrevet 23. juli 2011 #1040 Skrevet 23. juli 2011 Hørte forferdelig rykter i går kveld før jeg la meg om at det var snakk om 90-100 drept og hvordan han hadde drept disse. Jeg håpet så inderlig at dette var snakk om rykter som var blåst opp i proposjoner, men nyhetene når jeg våknet bekreftet. Jeg kan ikke fatte det. Det er så forferdelig. Det finnes ikke sterke nok ord for å beskrive hva jeg føler og tenker nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå