Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag regner det så fryktelig mye, så jeg tenkte å stikke innom SATS før jobb og erstatte joggeturen med en av kondisjonsmaskinene deres. Men hvilken maskin er best synes du? Hvilken maskin gir best resultater, er morsomst eller effektiv? Eller synes du man burde være innom mange forskjellige på en økt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tredemølle er mest effektivt fordi man må fysisk løfte hele kroppsvekten sin for hvert steg, i motsetning til f.eks. ellipse, sykkel eller romaskin. Men du kan få gode resultater på disse også, så lenge du har høy nok intensitet.

Jeg foretrekker ellipse fordi jeg fort får vondt i knærne på tredemølle.

Gjest *Maja*
Skrevet

Elsker tredemølla, men løper i motbakke for å spare knærne...Super og effektiv måte å trene kondisjon og brenne fett...

Skrevet

Kommer jo an på personen som skal bruke den.

F. eks med meg selv så får jeg mye mer ut av en romaskin fordi jeg syns det er mer gøy, og jeg klarer å presse meg mer enn jeg gjør på en tredemølle. Jeg er ikke noen fan av å bare løpe og løpe i all evighet på mølla uansett, har sett alt for mange med stramme muskler og kneproblemer :sjenert:

Skrevet

Bruker mest tredemølle og spinningsykkel :) Prøver i grunnen å bruke tredemøllen minst mulig, siden jeg løper mye ute i naturen, så i stedet for å løpe hver dag erstatter jeg noen av løpeturene med en økt på spinningsykkel. Veldig effektivt det også, og får opp pulsen mye når jeg gjør forskjellige ting mens jeg sykler.

Skrevet

Jeg ville ikke hengt meg så veldig mye opp i hva som er best, men hva jeg likte å trene på. Tross alt er kontinuitet fundamentalt for resultatet. Om man forbrenner 50 kalorier mer med den ene tingen, så spiller ikke det noen rolle - om man bare trener den 2 ganger i uken (fordi man hater den).

Optimalt sett bør du variere kondisjonsformen, for å redusere risikoen for belastningsskader. Dette gjelder spesielt overvektige, som må huske på at de allerede har mye vekt å bære på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...