*Lene* Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Hei Kan noen gi meg en knakandes god oppskrift på overnevnte? Og hva slags sprit man trenger kjøpe inn. Er BLANK på dette feltet!!!! Takk for svar :D
Småkjekset Skrevet 22. juli 2011 #2 Skrevet 22. juli 2011 Til en god caipirinha trenger du følgende: - et glass på størrelse med et wiskey glass - en fin og moden lime - mye knust is - sukker, aller helst rørsukker - Cachaça - en morter, eller noe annet du kan bruke å knuse ting med (isskje fungerer godt ) Dette gjør du: Del limen i båter. Er det en stor lime trengs bare halve limen, er det en liten en trengs hele. Legg dem neders i glasset. Tilsett noen skjeer sukker, hvor mange avhenger av hvor sur limen er. Nå må du ta i bruk morteren eller noe annet du har for hånden og presse ut mest mulig av limesaften. Når du har fått ut mye saft tilsetter du knust is i glasset. Det som er igjen å gjøre nå er å fylle opp glasset med Cachaça, før den kan nytes Vil du heller ha en drink laget med vodka, Caipiroska er det bare å bytte ut Cachaça'en med en valgfri vodka
Sessipn Skrevet 22. juli 2011 #3 Skrevet 22. juli 2011 Både Mojito og strawberry daiquiri lages med rom. Oppskrifter finner du her: Strawberry daiquiri Mojito
Trillrund Skrevet 22. juli 2011 #4 Skrevet 22. juli 2011 Både Mojito og strawberry daiquiri lages med rom. Oppskrifter finner du her: Strawberry daiquiri Mojito Nei, nei, nei!!!!!!!!!!!!!!!! Det er jordbærsesong og da lager man ikke strawberry daiquiri med sirup!!!!! Man bruker ekte bær!!!!!!!!!!!! (Jeg bruker ekte bær hele året, frosne jorbær blir bra daiquiri de også) Jeg bruker brun rom i min daiquiri etter tips fra en veldig flink bartender, og helst minst 5 år gammel. 1
*Lene* Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2011 (endret) Nei, nei, nei!!!!!!!!!!!!!!!! Det er jordbærsesong og da lager man ikke strawberry daiquiri med sirup!!!!! Man bruker ekte bær!!!!!!!!!!!! (Jeg bruker ekte bær hele året, frosne jorbær blir bra daiquiri de også) Jeg bruker brun rom i min daiquiri etter tips fra en veldig flink bartender, og helst minst 5 år gammel. Deler du din oppskrift kanskje? Endret 22. juli 2011 av *Lene*
SEHS Skrevet 22. juli 2011 #6 Skrevet 22. juli 2011 Nei, nei, nei!!!!!!!!!!!!!!!! Det er jordbærsesong og da lager man ikke strawberry daiquiri med sirup!!!!! Man bruker ekte bær!!!!!!!!!!!! (Jeg bruker ekte bær hele året, frosne jorbær blir bra daiquiri de også) Jeg bruker brun rom i min daiquiri etter tips fra en veldig flink bartender, og helst minst 5 år gammel. Da skal man vel helst ha ordentlig smakfulle jordbær. De store gir ofte dårlig smak, men er fine å bruke hvis man tilsetter litt sirup. Men frosne bær har jeg også erfaring med at gir ganske god smak. Brun rom var dog et godt tips, enda en ting å kjøpe til baren
Trillrund Skrevet 24. juli 2011 #7 Skrevet 24. juli 2011 Deler du din oppskrift kanskje? It's sooo easy: På forhånd må man fryse vann eler lage isbiter (hvis man har bedre blender enn meg): Jeg fryser 4-4,5 dl flatt,i en stor frysepose. 1 kurv jordbær, renskes og deles, putt i blender'n Tilsett sukker etter ønske/surhet i bær, men 4-5 ss minst. 2 limeisbiter (Siden jeg ofte glemmer å kjøpe lime, så har jeg alltid frossen limesaft i fryseren) Brun rom etter smak og ønske Jeg bruker 8 cl Jada, jeg vet det er lite, men jeg er ikke ute etter alkoholen, men touchen av rom) Tilsett knust is eller isbiter og kjør til den er jevn. Fyll i en mugge. Blir cira 1 liter +/- Serveres med frisk mynte og sugerør. Denne porsjonen holder for meg akkurat til en episode av Grey's anatomy Og når jeg plukker jordbærkurver til daiquiri, finnes jeg de kurvene som har de minste bærene, mye mer smak i dem! .... spørs om jeg må gå å kjøre sammen en posrjon, fikk veldig lyst på nå!
Athene Skrevet 24. juli 2011 #8 Skrevet 24. juli 2011 Et tilleggstips: Ser alle nevner sukker. Det er nesten umulig å røre ut sukker helt i drinker, og jeg synes det er helt forferdelig å få servert drinker der sukkeret ikke har løst seg opp og ligger i bunnen av glasset.... Bruk sukkerlake, gir mye bedre drinker.
Trillrund Skrevet 25. juli 2011 #9 Skrevet 25. juli 2011 Et tilleggstips: Ser alle nevner sukker. Det er nesten umulig å røre ut sukker helt i drinker, og jeg synes det er helt forferdelig å få servert drinker der sukkeret ikke har løst seg opp og ligger i bunnen av glasset.... Bruk sukkerlake, gir mye bedre drinker. Har aldri hatt problemer med uoppløst sukker, men jeg kjører blandingen godt i blenderen. Men skjønner at man kan få problem hvis man lager små porsjoner/enkelt drinker uten blender.
Athene Skrevet 25. juli 2011 #10 Skrevet 25. juli 2011 Har aldri hatt problemer med uoppløst sukker, men jeg kjører blandingen godt i blenderen. Men skjønner at man kan få problem hvis man lager små porsjoner/enkelt drinker uten blender. Strawberry daquari kjøres i blender, og da stemmer dette. Men med for eksempel mojito benytes morter i glasset for å knuse lime og mynte sammen. Kan ikke kjøre denne i blenderen....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå