Gå til innhold

-Veien mot målene-


Gjest Gudinna

Anbefalte innlegg

Gjest Gudinna

Hei igjen! :klemmer:

For andre gang oppretter jeg en dagbok her på Kvinneguiden. Jeg var rimelig aktiv her for ca ett år siden da jeg slanket meg- og gikk ned 20 kilo. Og i løpet av dette ene året har jeg nå altså gått opp ganske mye igjen. Det er vondt, trist og flaut å innrømme, men 10 kilo kom tilbake. Det var en forferdelig nedtur! Jeg vet grunnen til at det gikk så feil vei; jeg ble singel i fjor sommer etter ett 5 år langt forhold, så jeg har levd livet, vært mye på by`n (som inkluderer mye alkohol og mye nattmat), og jeg har spist og kosa meg, uten å nærme meg treningssenteret. Det har rett og slett blitt alt for mye av det gode!

Men det var ikke annet å gjøre enn å bite i det sure eplet og se den bitre sannheten i øynene, jeg måtte gjøre noe før det var for alt for sent! Så for ca. en måned siden meldte jeg meg inn på Elixia igjen, fikk et treningsopplegg og endret spisevanene mine på nytt. Nå har jeg gått ned 3 kilo, men mye er fortsatt igjen. Dessverre har jeg vært sykemeldt denne uken så jeg har ikke fått trent, men fortsetter til uka igjen. Jeg var fortsatt ikke ferdigslanket da jeg hadde gått ned 20, så nå har jeg altså 15 kg fett som skal vekk! Nå har endelig livet mitt begynt å stabilisere seg, og jeg er 100% innstilt på å ikke få en ny nedtur, bare opptur, opptur og OPPTUR!! Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har følt meg motivert på samme måte som jeg gjør nå. I løpet av året som har vært har livet mitt forandret seg ganske mye, og jeg har et helt annet syn på ting.

Jeg skal veie meg hver fredag morgen for å forsikre meg om at ting går i riktig retning. Her kommer jeg til å skrive ned hvordan det går og litt om hva jeg gjør for å klare dette! :) Spør meg gjerne hvis du lurer på noe, jeg svarer på det meste!

Håper du har lyst å følge meg på veien mot målet! :D

PS: Jeg skal også slutte med snus. Trapper ned nå. Wish me luck... :sukk:

-Gudinna-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gudinna

I dag fikk jeg dratt meg ned til Elixia på en halvtimes kondisjonsøkt. Jeg har også meldt meg på 3*25 min med personlig trener. Første møte er på fredag kl. 12. Gleder meg til å få den kickstarten jeg trenger.

Da jeg var der gikk jeg også oppå en sånn vekt som måler BMI, BMR, fett%, vekt, muskelmasse osv. Gleder meg til å gå på den igjen om noen uker og se positiv fremgang! :jepp:

I kveld skal jeg møte et par venninner, vi skal lage mat og kose oss. Blir sikkert taco eller noe annet kjapt. Jeg prøver å spise så sunt jeg "kan", men den tiden og økonomien jeg har, i tillegg er jeg bevisst på å spise mindre måltider enn jeg pleier. Kjenner allerede nå at jeg ikke orker å spise så mye av gangen, magesekken krymper virkelig fort!! :)

Nå gleder jeg meg til PT-time på fredag! Skal holde dere oppdaterte om hva de skal gå ut på når jeg vet mer.

Kos dere i solen i dag og lykke til med treningen alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

I dag hadde jeg den første PT-timen! Vi gikk gjennom styrkeprogrammet mitt, og fyttiKATTA så tungt.. Armene mine skjelver ennå! Så kan ihvertfall ikke si noe annet enn at det må jo være svært effektivt! :jepp:

Jeg har to PT-timer igjen, og vi bestemte at de skal brukes til det samme; altså gjennomføre styrkeprogrammet. Det føler jeg er best selv også, trenger å komme inn i det skikkelig og lære å presse meg selv. Kondisjons-biten føler jeg at jeg klarer ganske fint alene. Med musikk på ørene så kan jeg trene ganske lenge, nesten uten å tenke over det ;)

Problemet nå, er at jeg skal på festival både denne lørdagen, og hele neste helg. Det kommer nok til å bli en del øl.. Jeg får være så flink jeg kan i uka som kommer ihvertfall, og prøve å begrense inntaket av nattmat på vei hjem mens det står på :lur: Jeg har jo ikke akkuratt dårlig tid på meg heller,så jeg orker ikke å bli så fanatisk at jeg ikke unner meg litt alkohol, eller andre nytelser nå og da!

Jeg har bestemt meg for å drøye veiinga hver fredag en stund. Vil egentlig ikke gå på vekta før jeg VET at jeg har gått ned en del. Da blir overraskelsen mye større! :jepp:

Nå må jeg rydde litt i heimen før jeg kommer meg på jobb. Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

I dag trente jeg hele styrkeprogrammet mitt alene, for første gang! Jeg merket at det var mye vanskeligere å presse meg like hardt alene, men jeg fikk det a til! ;) I går ble det en lang gåtur i sola. Må jo tross alt prøve å trene mest mulig ute når sola skinner, men styrkeprogrammet er vanskelig å få til ute..

I kveld skal jeg jobbe, så det blir jo litt trening i det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gudinna

I det siste har jeg blitt flinkere på å begrense porsjoner, bli mer bevisst på valg jeg tar ift mat og jeg har trent mer. Vekten står på stedet hvil, men likevel passer noen av klærne mine bedre og jeg har fått et par kommentarer fra venner på at de kan se at jeg har blitt litt mindre. Så i går tok jeg frem målebåndet, og bestemte meg for å bruke det som mål heretter! Jeg skal fortsette å veie meg, men jeg orker ikke bli lei meg for at det ikke synes på badevekten, når det kanskje synes i cm! :jepp:

Fremover skal jeg bli enda litt flinkere. Eller rettere sagt, jeg skal bli mer strukturert. Jeg skal trene en god del mer kardio enn jeg gjør nå, og spise litt mindre. Jeg har blitt mye flinkere på å spise sunt, og godterisuget forsvant faktisk merksnodig raskt!!

Nå skal jeg spise frokost, og jeg har funnet et fantastisk frokosttips! Havregryn, vann, cottage cheese og en ts honning kokes sammen, og til slutt tar man litt fruktbiter på toppen. Kjempegodt, billig, sunt og metter leeenge :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gudinna

I dag trente jeg en time spinning, og det var jammen bra for i dag har jeg dessverre spist alt for mye! Men jeg har i det minste spist sunt, så det er bra. Har ihvertfall ikke gått i pluss for å si det sånn!

Jeg måtte opp klokka 6 i dag og har vært utrolig trøtt, og da merker jeg at jeg spiser mye mer og er generelt mye mer sulten. Det viser hvor utrolig viktig søvn er når man slanker seg.. Det har ihvertfall utrolig mye å si for meg!Så nå må jeg prøveå begynne å legge meg litt tidligere om kvelden.. :sovne:

Denne helga skal jeg i konfirmasjon. Hva pleier dere som slanker dere å gjøre når dere er i slike selskaper?? Spiser dere litt eller avstår dere helt fra søtsakene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ting går virkelig min vei om dagen. Jeg er mye på elixia og jeg har et bra kosthold. Akkuratt nå går det veldig lett og det er utrolig deilig! :) I morgen skal jeg veie meg, og jeg håper det vises på vekta at jeg har vært flink :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har virkelig vært superbra! Jeg har trent 5 dager og generelt vært aktiv i hverdagen, og jeg har holdt meg til "dietten" alle dager, bortsett fra lørdag. (Jeg må ha en dag i uka hvor jeg kan skeie ut litt..) Så da ble det et deilig pastamåltid til middag, og kino på kvelden (med både smågodt og popcorn!) Men i dag henta jeg meg inn igjen med en gang. Klarer jeg å få til en like bra uke nå så kommer jeg til å være veldig fornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

Jeg har selvfølgelig blitt skikkelig forkjøla!! :kjefte: Men jeg klarte heldigvis å kave meg ned på Elixia for en 55. min økt med spinning alikevel.. Føltes ikke så veldig digg akkuratt da, men følte meg mye bedre etterpå!

"Spisedagen" min denne uka ble dessverre i går.. Var mye verre enn jeg var i dag og holdt sengen, så spiste både smågodt og potetgull. Med andre ord er det ikke rom for flere utskeielser denne uken. Men det skal gå fint! Jobber uansett hele helgen, så det skal ikke bli så vanskelig :)

I stad lagdte jeg vafler etter Grete Roede-oppskrift. De er mye sunnere enn vanlig vafler, og de var veldig gode! Spise to små med jorbærsyltetøy (uten sukker) på. Anbefales virkelig! Jeg skal fryse ned mine og ta opp etterhvert som jeg har lyst på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens vekt: 80.4

Dette går fremover! I dag og i morgen skal jeg ikke trene siden, jeg skal jobbe fulle dager. (9 timer) Men jeg har trent 3 dager denne uken, så det tenker jeg ikke så mye på!

God helg alle sammen!! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Gudinna

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her, men det betyr ikke at jeg ikke har trent! Har blitt veldig glad i spinning, og på elixia er det en time som heter cardio step interval som er veldig effektid og morsom.

Veide meg i dag, og vekten stoppet på 77,1. Jeg er veldig fornøyd! Jeg har et belønningssystem, og nå som jeg veier 77 skal jeg unne meg en tur til frisøren hvor jeg farger håret og klipper det. Blir deilig! :)

Neste belønning vet jeg ikke hva skal bli. Kanskje ansiktsbehandling..? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...