AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #1 Skrevet 21. juli 2011 Jeg pleier vanligvis å bruke Heinz hakkede tomater (rød pappboks) i min pastasaus, men nå tenkte jeg å prøve ferske tomater. Så da lurer jeg på hvordan en saus laget på ferske tomater smaker i forhold til "hermetiske"?
UnderCover Skrevet 21. juli 2011 #2 Skrevet 21. juli 2011 (endret) Jeg personlig synes ferske frukter og grønnsaker uansett er bedre enn hermetikk. Tomatene har du bare i kokende vann litt, sånn at du får av skallet. Skjær dem opp i små terninger, og så steker du de lett i en stekepanne slik at de blir myke. Da er de blitt nesten som de hermetiske, bare mye bedre på smak Endret 21. juli 2011 av BippeStankelbein
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #3 Skrevet 21. juli 2011 Ekte god pastasaus kokes lenge! Namm.. Ferske tomater smaker mer ekte, så du får mer tomatsmak i sausen.
UnderCover Skrevet 21. juli 2011 #4 Skrevet 21. juli 2011 Løk og sukker fremhever forøvrig tomatsmaken
Zzyzx Skrevet 21. juli 2011 #5 Skrevet 21. juli 2011 Tomatene har du bare i kokende vann litt, sånn at du får av skallet. Snitt et lite kryss i enden på dem først. Legges i kokende vann i 20 sekunder, for deretter å legges i isvann for å stoppe kokeprosessen. Så kan skallet plukkes av. Hvis du først skal gjøre dette så kjøp skikkelig smaksrike tomater, ikke de i løsvekt til 9,90 pr kilo.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå