Gå til innhold

Facebook.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv registrert på facebook. Men i den senere tid må jeg bare si at jeg har begynt å gå litt lei av hele nettsamfunnet. Eller, det er vel ikke facebook i seg selv jeg er lei, men det folk skriver om der. Det er så overfladisk!

Hver dag, kanskje spesiellt nå i ferien, er det ikke måte på hvor KOSELIG alle har det hele tiden etc.:roll: Eller hvor forferdelig ille det er at det regner! :roll: For ikke å snakke om alle de som må kringkaste siste nytt om smårollingen sin, og annet snikksnakk. Huff.

"Alle" skriver bare en masse meningsløse og overpositive fraser som egentlig er helt uinteressant, og som ikke sier noe som helst om livene deres. Er det ikke noe overpositivt, dreier det seg om klaging på været, eller skryting av egne prestasjoner på treningssenteret osv osv. Sukk... :frown:

Hvorfor er folk så redde for å skille seg ut, skrive noe mer personlig eller annerledes? Hva med å kutte ned på antallet venner, og bare ha de man kjenner godt på vennelista? Da ville man kanskje våge mer? Jeg vet ikke. Måtte bare få ut litt frustrasjon... :rope:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er selv registrert på facebook. Men i den senere tid må jeg bare si at jeg har begynt å gå litt lei av hele nettsamfunnet. Eller, det er vel ikke facebook i seg selv jeg er lei, men det folk skriver om der. Det er så overfladisk!

Hver dag, kanskje spesiellt nå i ferien, er det ikke måte på hvor KOSELIG alle har det hele tiden etc.:roll: Eller hvor forferdelig ille det er at det regner! :roll: For ikke å snakke om alle de som må kringkaste siste nytt om smårollingen sin, og annet snikksnakk. Huff.

"Alle" skriver bare en masse meningsløse og overpositive fraser som egentlig er helt uinteressant, og som ikke sier noe som helst om livene deres. Er det ikke noe overpositivt, dreier det seg om klaging på været, eller skryting av egne prestasjoner på treningssenteret osv osv. Sukk... :frown:

Hvorfor er folk så redde for å skille seg ut, skrive noe mer personlig eller annerledes? Hva med å kutte ned på antallet venner, og bare ha de man kjenner godt på vennelista? Da ville man kanskje våge mer? Jeg vet ikke. Måtte bare få ut litt frustrasjon... :rope:

angående det å skrive noe personlig på facebook; dette er ikke noe jeg kunne tenke meg å gjøre...det finnes de som gjør det, og jeg syns det er mer for å få oppmerksomhet enn noe annet.. Det personlige du vil fortelle kan du jo si rett til de nærmeste som du vil skal vite det :) Facebook er jo egentlig et overfladisk medie, som kanskje ikke passer helt for deg?!;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøvde å skrive noe annet enn overpositive statusoppdateringer, heller litt sinte utblåsnigner. Endte med 20 mindre venner og spørsmål om psykolog og annet vissvass:p

• Liker 2
Gjest tina69
Skrevet

Hva som er meningsløst for deg trenger da ikke være meningsløst for andre.

Skrevet

Da er det jo bare å logge av for godt...

Men hva slags statusoppdateringer er det du kunne tenke deg at folk skrev som er personlige? Kom med eksempler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde å skrive noe annet enn overpositive statusoppdateringer, heller litt sinte utblåsnigner. Endte med 20 mindre venner og spørsmål om psykolog og annet vissvass:p

Ja, det er akkurat det man risikerer, dessverre. Folk er "livredde" for å høre om noe annet enn gladmeldinger og overfladisk pjatt. Selv synes jeg utblåsninger o.l. er med på å friske opp en ellers så gørrkjedelig facebookdag. :gjeiper:

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mer om folk faktisk sletter meg, fordi de ikke tåler at man ikke er superhappy hele tiden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble nysgjerrig Dermika; hva slags utblåsninger var det som resulterte i slettinger??

Jeg har slettet en person pga det ble for personlig. Jeg synes at vedkommende burde beskyttes mot seg selv slik at ikke dialogen mellom vedkommende og psykologen ble kringkastet til "hele verden", så da slettet jeg hvertfall meg selv, så ble det en mindre.

Har også slettet en som kun klagde på NAV, taxisjåfører og det var ikke måte på hva hun klagde på som om hele verden var mot henne. Ikke etter et par ganger, men etter 4-5 mnd ble jeg lei av all klaginga.

Og en som la ut 5-6 sttusoppdateringer om barnet sitt hver dag. Jeg kjente hun ikke spesielt godt, så det var ikke noe interresant i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Da er det jo bare å logge av for godt...

Men hva slags statusoppdateringer er det du kunne tenke deg at folk skrev som er personlige? Kom med eksempler.

Det kan jo være så mangt, det.

Man kunne f.eks si hva man mener om en ting, og oppfordre til en diskusjon.

Eller kanskje komme med noen pussige skråblikk om livet? Kanskje skrive litt om hvordan dagen har vært, på godt OG vondt osv. Det er bare fantasien som setter grenser her. Alt annet, bare ikke det evige kosemosepjattet om været, ferien, barna, treningen og alt det der. TS

Skrevet

Det kan jo være så mangt, det.

Man kunne f.eks si hva man mener om en ting, og oppfordre til en diskusjon.

Eller kanskje komme med noen pussige skråblikk om livet? Kanskje skrive litt om hvordan dagen har vært, på godt OG vondt osv. Det er bare fantasien som setter grenser her. Alt annet, bare ikke det evige kosemosepjattet om været, ferien, barna, treningen og alt det der. TS

OK.. diskusjoner tar jeg på KG, det gidder jeg ikke bruke facebook på.

Men resten av tingene tror jeg at jeg faller i din statusønske kategori. Jeg pleier å poste litt småmorsomme greier fra hverdagen, eller når jeg har gjort noe skikkelig teit (f.eks tryna rett foran trikken så alle som så på lo e.l) og litt sånn annet småtteri. Men det er bare sånn halvpersonlig.

I dag kommer jeg sikkert til å skryte av at jeg har bakt kake, men nå er det ca 1,5 år siden sist jeg bakte kake, så jeg fortjener litt skryt av meg selv!

Skrevet

Jeg ble nysgjerrig Dermika; hva slags utblåsninger var det som resulterte i slettinger??

Jeg aner ikke, men etter en stund merka jeg at plutselig veldig mange ikke var vennene mine, og alt skjedde innenfor sammen uka. F.eks var en status jeg fikk mye pepper for "flott at lampa jeg kjøpte på Skeidar har kontaktfeil og at jeg må levere den tilbake", da fikk jeg en tråd om at så sint som jeg var (forjeg oppdaterte tydeligvis sinte statuser flere ganger for dag. Kan vel faktisk heller gå flere dager før jeg oppdaterer...)så kom sinnet mitt til å lagre i sinnet og jeg kom til å få en fæl alderdom eller noe sånt. At sinne var mentalt søppel osv. Burde få hjelp mot sinnet mitt, ta kurs.

Det vedkommende da ikke skjønte, var at jeg er jo ikke så sint i virkeligheten, noe de fleste vennene mine og familien min kan bekrefte. stortsett er jeg blid og smilende, men jeg kan da få bli sint jeg også, og jeg har kort lunte. Men da smeller det, og så er jeg like blid igjen etterpå.

Skrevet

Jeg syns det er mer irriterende med dem som alltid bruker facebook som klagemur.

Skrevet

Muligens fordi de fleste av oss vet at det vi legger ut på nett blir der i overskuelig framtid og det er ikke alle detaljer vi vil ha ute i offentlighetens lys, uansett hvor uskyldige de måtte være?

Når det gjelder å kutte antall venner for å kunne være litt mer personlig så er strengt tatt ikke det nødvendig, man kan jo bare lage en gruppe for de nære vennene så har man et litt mer privat sted for samtaler og meningsutvekslinger som ikke "alle" skal ha del i. (En annen sak er at selv der er det greit å ikke skrive mer enn man kan stå for om en eller annen teknisk feil skulle åpne opp for at hele verden kan lese det. )

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke, men etter en stund merka jeg at plutselig veldig mange ikke var vennene mine, og alt skjedde innenfor sammen uka. F.eks var en status jeg fikk mye pepper for "flott at lampa jeg kjøpte på Skeidar har kontaktfeil og at jeg må levere den tilbake", da fikk jeg en tråd om at så sint som jeg var (forjeg oppdaterte tydeligvis sinte statuser flere ganger for dag. Kan vel faktisk heller gå flere dager før jeg oppdaterer...)så kom sinnet mitt til å lagre i sinnet og jeg kom til å få en fæl alderdom eller noe sånt. At sinne var mentalt søppel osv. Burde få hjelp mot sinnet mitt, ta kurs.

Det vedkommende da ikke skjønte, var at jeg er jo ikke så sint i virkeligheten, noe de fleste vennene mine og familien min kan bekrefte. stortsett er jeg blid og smilende, men jeg kan da få bli sint jeg også, og jeg har kort lunte. Men da smeller det, og så er jeg like blid igjen etterpå.

Hvis vennene slettet deg pga dette, har de virkelig lav toleranse, må jeg si. Men det er jo akkurat sånn det er. Hvis noen skulle finne på å skrive noe annet enn glade kosemeldinger, får man pepper, blir slettet eller man blir rett og slett ignorert. Det siste er ekstremt vanlig, har jeg lagt merke til. Ingen gladmelding idag? Nei, da gidder vi ikke å svare, for alt skal jo være sååå kos alltid. :sarkasme: TS

Skrevet

Haha, ja, vettu, jeg savner dem ikke :) tålte de ikke den lille utblåsninga der, og det var jo egentlig ikke en utblåsning, men jeg _trengte__ den lammpa der og da, så da er det kjipt at den ikke funker. Ingenting jeg ble sur over, mer litt sånn snurt.

Skrevet

Haha, ja, vettu, jeg savner dem ikke :) tålte de ikke den lille utblåsninga der, og det var jo egentlig ikke en utblåsning, men jeg _trengte__ den lammpa der og da, så da er det kjipt at den ikke funker. Ingenting jeg ble sur over, mer litt sånn snurt.

syns ikke det var noe spes utblåsing, hehe, kjøper man en lampe er det jo fordi den skal fungere fra første stund ;)

Skrevet

Jeg gidder ikke skrive veldig private ting på Facebook. Selv om jeg ikke har alt for mange på vennelista mi der er Facebook likevel offentlig, og jeg har ikke behov for at alle som kjenner meg skal vite om alle mine innerste tanker.

Synes det er mye greiere å skrive om enkle hverdagsting, som regel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...