Gjest Tirkes Skrevet 21. juli 2011 #1 Skrevet 21. juli 2011 Jeg er ingen eminent baker og har syndet og laget noen kaker av "1-2-3" typen. Jeg har flere ganger spedd i litt når jeg lager skuffekakene der, ellers blir kaken så lav i min panne. Jeg har aldri notert meg hva galskap jeg gjør, jeg holdet bare et fornuftig forhold væske, tørt og søtt og har hatt en halv teskje bakepulver i om jeg har i mye mel. Uansett! Sist gang så ble kaken deilig "moist", saftig og smakfull så det sang. Jeg er nysgjerrige på hva var det som gjorde trikset? At jeg brukte olje i den? At jeg brukte olje OG smør? Eller at jeg hadde i et egkstra egg og sukker? Noen som er dyktige som vet hvilke indegrienser man kan bruke for å trylle en vanlig "tørr" skuffekake til saftig kake?
Gjest Tirkes Skrevet 21. juli 2011 #2 Skrevet 21. juli 2011 Jeg googla det. Og flere personer anbefaler MAJONES?! *angst* Tror jeg lager suksessterte i stedet. 1
Kvist Skrevet 21. juli 2011 #3 Skrevet 21. juli 2011 Majones er stort sett olje og eggeplommer Mye mer delikat å ha de i hver for seg, hihi, men ja de gjør kaka saftigere. Samme om du bytter melk med noe syrnet som kefir/kulturmelk/yoghurt, det gjør kaka mye mer saftig.
Dark Star Skrevet 22. juli 2011 #4 Skrevet 22. juli 2011 De overstående rådene er gode, samt å ikke steke kaken ihjel.
Supergla88 Skrevet 22. juli 2011 #5 Skrevet 22. juli 2011 Jeg har hørt at mange har i kesam for at kaken skal bli saftig:) Den jeg smakte var iverfall nydelig;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå