Gå til innhold

oppkjøring - spørsmål


liseanthus

Anbefalte innlegg

Er det noen som husker hva de ble spurt om da de hadde oppkjøring? de 3 spørsmålene man får når man er ferdig med å kjøre eller hvordan det er.. Har oppkjøring neste mnd og aner ikke hva jeg skal forberede meg på ift disse spørsmålene.

- og mens jeg lager en tråd, er det noen som har noen gode tips til ting jeg bør være obs på eller spesielt flink til på oppkjøring så skrik ut!

Takk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville spurt kjørelærer, min gikk gjennom alle spørsmål og svar med meg. Jeg husker ikke helt hva jeg fikk.. Tror det var noe greier med rattet og en slags pumpe? Kan ingenting av det nå :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applestore

Jeg trakk et spørsmål jeg, og det var noe med luft i dekkene tror jeg. Ei venninne trak "vis hvordan vindusviskeren virker"..

Se i speilene og blindsone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du googler litt så finner du.

http://www.forerkortet.no/Erik/sikkerhetskontrollB.pdf - en av MANGE dokumenter med kontrollspm.

Jeg fikk spm om hvordan jeg vet at vindusviskerne fungerer som de skal.

Ikke tenkt så voldsomt på at det er førerprøve, men vær nøye. Se masse i speil og blindsone som en over her sa, og plasser deg riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! skal prøve å ta de til følge, ellers er det bare å fortsette å komme med tips og råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk å sjekke mønsterdybden, og svare på hvorfor det var farlig med liten mønsterdybde. Sensor holdt kortene foran meg og jeg kunne lese mønsterdybde på et av de så valgte jo det:P Jeg fikk sånn sikkerhetskontrollspørsmålsark av kjørelærer ett par uker før oppkjøring så gikk vi igjennom det noen dager før.

Om du gjør en feil ikke tenk på det, det er heller ikke krise om du skulle kjøre feil, da legger sensor litt om på ruta så du kommer inn på riktig spor igjen. Jeg hadde med meg en flaske vann som jeg drakk av mellom oppvarminga med kjørelærer og før oppkjøringa og tror det hjalp meg til å slappe av litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Jeg fikk spørsmål før vi begynte å kjøre om hva jeg ville sjekket om jeg skulle ta en generell sjekk av bilen. Svarte lys, bremser (og bremsekraftforsterker), luft i dekk, olje, spylervæske og vann, at alt er lastet som det skal osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også mønssterdybden! :) Og i tillegg lurte sensoren på hva jeg ville gjøre dersom det dugget på ruta når jeg kjørte inn i en tunnell... Skru opp vifta var et ok svar!

Lykke til! Jeg tror det er vanskeli å stryke på de spørsmålene der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket oljen, bremsene og servoen.

Hadde gått gjennom alt (mer enn disse tre) med kjørelærer ikke så lenge før oppkjøring, så var null problem. Om jeg husker rett så fikk jeg bare spørsmål om hvordan man sjekker bremsene og servoen, og frivillig så demonstrerte jeg i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trekker vi lapper med spørsmål som vi må svare på på oppkjøringa. Men bare et spørsmål.

Jeg trakk spørsmålet;

-Hvorfor skal man være forsiktig med å sikre små barn i forsetet.

-ved sikring av små barn i forsete må man være obs på om man har airbag. Isåfall må airbag kobles ut, og barn skal sitte i en godkjent barnestol. Små barn kan i en kollisjon bli skadet av sikkerhetsbeltet hvis de er lavere enn en viss høyde.

Men ta det bare rolig, kjørerlæreren din skal ha gått igjennom slike ting med bilen, andre ting står forklart i boka. Det kjørelærer eller boka ikke har lært deg er ganske enkle ting, som f.eks. vis hvordan vindusviskeren fungerer :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk spørsmål om å finne frem varseltrekanten, montere den, og fortelle hvor langt unna den skal stå. Jeg monterte den og fortalte at jeg ville satt skiltet 100-150 meter unna, eller rundt neste sving. Alltid gå rundt svingen dersom det kommer en sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som ikke klarte sikkerhetsspm, men likevel sto? Har selv oppkjøring i morgen og er uendelig dårlig på å huske diverse ting. Er redd for at om jeg ikke klarer spørsmålet, at det blir dra alt enormt ned. Blæ :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som ikke klarte sikkerhetsspm, men likevel sto? Har selv oppkjøring i morgen og er uendelig dårlig på å huske diverse ting. Er redd for at om jeg ikke klarer spørsmålet, at det blir dra alt enormt ned. Blæ :bond:

litt seint nå kansje, men kjørelæreren min fortalte om en som ikke hadde klart å åpne panseret engang, men hun sto fordi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som ikke klarte sikkerhetsspm, men likevel sto? Har selv oppkjøring i morgen og er uendelig dårlig på å huske diverse ting. Er redd for at om jeg ikke klarer spørsmålet, at det blir dra alt enormt ned. Blæ :bond:

Jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...