Gå til innhold

Noen som har vaskehjelp?

Fremhevede innlegg

Gjest Okusan
Skrevet

Vi har et 3. etg. hus på ca 300kvm.

Har vaskehjelp en gang i uken som vasker gulv, støvsuger og tørker støv.

Bruker 5 timer. For dette betaler vi 500,- (svart).

Vet det er en gammel tråd, men hvordan i all verden har dere samvittighet til å betale 500 kroner svart for fem timers hardt arbeid??

:sukk:

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen min tenker å få oss vaskehjelp.

Hvor ofte kommer vaskehjelpa? 1 gang i uka, 2 ganger i måneden?

Og hva gjør h*n? Rydde må vi gjøre selv, og vaske klær. Men ellers.. Er det bare gulvvask, eller er det vanslig at de gjør mer enn det?

Det skal ryddes på forhånd,så det er klart til vasking.

Hun utfører støvtørring,gulvvask med listverk. Vaking av dører,risting av tre matter. Støvsuging av tepper og møbler. Vask av bad,vaskerom som er den tyngste jobben. Tørk av flekker på vegger,dørkarmer osv.

Betaler 125 kr timen. Vi skifter på sengene selv,og tøvsuger senger. Bare vask på soverom.

Vinduer blr tatt annenhvr mnd. Hun kommer en g i mnd

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vaskehjelp en gang i uken. Betaler 150 kr timen og gjør det hvitt.

• Liker 1
Skrevet

Vet det er en gammel tråd, men hvordan i all verden har dere samvittighet til å betale 500 kroner svart for fem timers hardt arbeid??

Dette lurte eg også på. Mange her som betaler alt for lite..

Stakkars underbetalte austeroperarar.

Skrevet

Jeg har vaskehjelp og huset er ca 200 kvm. Hun vasker alle gulv, bytter på senger, vasker vinduer når det trenges, støvsuger sofa/stol osv, vasker kjøkkenfronter om det trengs, bad, vaskerom, kjellerstue, tørker støv, bretter tøy om det henger noe tørt på snora. Alt etter hva som trengs Hun er wonderwoman og effektiv til tusen. Betaler henne 400 hver gang og da er hun her ca 3 timer i uken. Hun er verdt hver eneste krone det koster!:) Merkes når hun er på ferie for å si det sånn. Hehe :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg kommer vaskehjelp 1 gang per 2 uker.

Oppgaver:

-Støvsuge og vaske alle gulv

-Tørke alle overflater for støv

-Bytte sengetøy (som jeg legger frem)

-Vaske dusjkabinett og doer

Et par ganger i året blir det ekstra oppgaver som f.eks. vasking av alle vinduer, vasking av kjøkkenskap inne...

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg har vaskehjelp og huset er ca 200 kvm. Hun vasker alle gulv, bytter på senger, vasker vinduer når det trenges, støvsuger sofa/stol osv, vasker kjøkkenfronter om det trengs, bad, vaskerom, kjellerstue, tørker støv, bretter tøy om det henger noe tørt på snora. Alt etter hva som trengs Hun er wonderwoman og effektiv til tusen. Betaler henne 400 hver gang og da er hun her ca 3 timer i uken. Hun er verdt hver eneste krone det koster!:) Merkes når hun er på ferie for å si det sånn. Hehe :-)

Er det 400 kr for 3 timer? Da er det billig.

• Liker 1
Skrevet

Er det 400 kr for 3 timer? Da er det billig.

Ja, hun ville i utgangspunktet bare ha 350 kr for 3 timer, men av meg får hun 400 kr pr gang :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet svart i en cafe 8 timer hver dag etter skoletid da jeg gikk på vgs (i fjor) for 70 kr timen. Da var jeg alene på jobb og preparerte varmretter, ryddet, vasket og ekspediderte. Fikk ikke betalt de siste 3 mdn fordi eier rømte til utlandet :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan en gjøre det hvitt? Jeg bor i en liten kommune og har ikke funnet noen som tilbyr profesjonell vaskehjelp, men det fins sikkert mange 16-18åringer som kunne gjort det. Men hvordan gjør vi det hvitt da?

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hvordan vaskehjelpen gjør det.

Men jeg fikk skattekort fra henne, logger meg inn på Altinn og lager lønnsslipp og får oversikt over hvor mye jeg skal betale i skatt. Får da et kontonr og KID som jeg skal betale inn skatten på. Neste mnd går jeg inn og gjør det samme, kan ta kopi av forrige mnd slik at en kun endrer periode og ev. beløp om det ikke er det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Vår fantastiske vaskehjelp kommer annenhver uke. Vi rydder selv, men hun gjør mer enn vi selv hadde gjort en vanlig helgevask. Hun støvsuger,vasker gulv, tørker støv og vasker bad, ganske normalt, i tillegg støvsuger hun hele sofaen, både puter og mellom/under, hun vasker dørene på kjøkkenskapene(unødvendig),ofte vinduene og dusjkabinettet ser alltid helt nytt ut etter hun har vært her. Fantastisk!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ab#32 og vi betaler 150,- timen i Oslo, og hun bruker to timer ca pr.gang. Jeg er selvstendig næringsdrivende selv, og de gangene jeg får kontant betaling fra kunder så betaler jeg likevel skatten min. Jeg har ikke spurt hvordan vår vaskedame gjør det, men jeg antar at hun betaler skatt på vanlig måte. Synes derimot at hun burde sette opp prisen snart....

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet som vaksehjelp. Privat og svart.

Jeg støvsuget og vasket gulv og vasket to bad. Ryddet ikke annet enn litt på barnerom og tørket heller ikke støv utenom å vaske et par glassbord.

Anonym poster: ded38b7d6806b43e7497e073d6e912cb

Skrevet

Vi betaler 120 kr timer, hun bruker 2 timer hver uke.

Vi har et 3. etg. hus på ca 300kvm.

Har vaskehjelp en gang i uken som vasker gulv, støvsuger og tørker støv.

Bruker 5 timer. For dette betaler vi 500,- (svart).

Dere er bra gniene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...