Gå til innhold

Katarinaz liv


Katarinaz

Anbefalte innlegg

Heihei!

Da bestemte jeg meg for å opprette en dagbok her, grunnet jeg heller vil skrive her enn på en blogg. Jeg er glad i skrive, og bruker det ofte til å rydde opp i mitt ellers ganske rotete hode. :sjenert: Så dette kan bli både gøy, og spennende!

Litt om meg og min situasjon, jeg er ei 18 (snart 19) år gammel jente, som er i ferd med å flytte ut fra mitt barndomshjem. Til høsten bærer det over til et nytt kapittel, med folkehøgskole langt langt unna. Ellers har jeg en herlig kjæreste, og de beste venninnene en jente kan ha. Har ekstreme humørsvingninger innimellom, og elsker å drømme meg bort i serier og musikk. Tenker alt for mye, og er litt for følsom. :tommelsmil:

Det var kort om meg! Jeg gleder meg til å starte å "dagboke" her!

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg starter fort, i og med at klokken er over tolv! Det er oftest da tankene mine gjerne flyr rundt i hodet mitt. :fnise:

Som jeg nevnte over, så flytter jeg om under en måned nå. Jeg flytter jo strengt tatt ikke for meg selv, men på folkehøgskole. Så jeg må si det er en rolig og balansert måte å flytte ut på. Jeg får jo et sted å bo, og trenger ikke tenke på å lage meg mat eller betale regninger. Og det er jo veldig bra! :D Men alikevel så gruer jeg meg egentlig veldig. Bare det å reise fra kjæresten, og venninnene mine blir kjempe rart! Og også familien min. Jeg har bursdag nesten rett etter at jeg flytter, så det kommer nok til å bli en ganske rar bursdag i år. Er vandt med at familien kommer inn med kake på senga, og hele pakka, så det blir annerledes! :sjenert:

Men for all del, jeg gleder meg også. Jeg skal jo danse et helt år, noe som blir fantastisk! Jeg har danset i omtrent sju år, før jeg måtte slutte pga strekk i begge lår. Så er spent på hvordan det går. :unsure: Men vi får satse på det beste!

Nå skal jeg legge meg under dyna, og sovne til greys anatomy! Liker den serien så godt, og har hele fire sesonger foran meg og glede meg til! Herlig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titta innom her jeg :) Morsomt å være først!

Gled deg til folkehøgskole!!

:vinke:

Oj, så hyggelig at du tittet innom og :velkommen: ! Setter pris på besøkende :hoppe:

Og ja, gleder meg masse! Blir et veldig spennende år. Har du gått folkehøgskole? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Oj, så hyggelig at du tittet innom og :velkommen: ! Setter pris på besøkende :hoppe:

Og ja, gleder meg masse! Blir et veldig spennende år. Har du gått folkehøgskole? :)

Jepp det har jeg :) Det var helt knall! Bare gled deg. Jeg likte meg så godt der at jeg ble der i to år. Første året som elev, og andre året som stipendiat/miljøarbeider (fantastisk å få lønn for å gå på folkehøgskole altså). Blir sikkert litt rart med den bursdagen ja, det er kanskje det første man sprer rundt seg når man skal bli kjent med masse nye folk.. men om det er noen miljøarbeidere eller noe sånn på skolen du skal på, kan det være at de finner på noe :)

Og ja, det er jo litt rart og trist å reise fra alle man kjenner, men du kommer til å bli kjent med så mange nye folk og få enda flere vennskap for livet, så bare gled deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det har jeg :) Det var helt knall! Bare gled deg. Jeg likte meg så godt der at jeg ble der i to år. Første året som elev, og andre året som stipendiat/miljøarbeider (fantastisk å få lønn for å gå på folkehøgskole altså). Blir sikkert litt rart med den bursdagen ja, det er kanskje det første man sprer rundt seg når man skal bli kjent med masse nye folk.. men om det er noen miljøarbeidere eller noe sånn på skolen du skal på, kan det være at de finner på noe :)

Og ja, det er jo litt rart og trist å reise fra alle man kjenner, men du kommer til å bli kjent med så mange nye folk og få enda flere vennskap for livet, så bare gled deg :)

Wow, så spennende å jobbe der, det høres jo kjempe kult ut! :jepp: Og ja, jeg får forhåpentligvis en romkamerat også, så hun får vel vite om bursdagen min. Så da er det i hvert fall en som vet det! :fnise: Godt å høre erfaringer fra en som har vært der, blir litt mer beroliget for alt dette da! Så tusen takk, skal prøve å glede meg masse :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var denne dagen ødelagt!

Jeg ble vekt av to triste foreldre, og skjønte med en gang at dette gjaldt den syke katten vår. De var hos dyrlegen i dag tidlig, og fikk beskjed om at det var kreft. Mye kreft. Så min lille pjusk ble avlivd i dag tidlig. :cry: Men han ble hele 16 år da!

Vi fant pjusken da han var så stor som en håndflate. Han hadde satt seg fast i en takrenne, og tilfeldigvis hadde pappa fått øye på han. Han plukket opp denne lille krabaten, som ikke kunne være mer enn et halvt år, og puttet han oppi en pappeske. Han tok med han hjem, og vi fikk registrert han som vår katt. Siden da har jeg alltid hatt en liten pjusk som har passet på meg i alle år.

Gud, som jeg savner lille pjusken :cry: Hvil i fred! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har grått en del i dag, sliter meg gjennom det! Men tok rådet jeg fikk fra pappa, og dro på en grillkveld jeg var bedt på. Hjalp virkelig å være med gode venner i en slik stund.

Kjæresten min hentet meg, men han var fryktelig rar da vi satt i bilen! Han ville nesten ikke kysse meg, og ville ikke være med meg inn engang. :sukk: Kunne trengt han litt nå, men.. Får bare håpe det ikke er noe alvorlig!

Besteforeldrene mine stod forresten på døra i dag, fikk jeg høre av mamma! De bor i Trondheim, og er ikke ofte på reisefot. Så det var virkelig koselig at de kom så overraskende på. Fikk opp humøret litt :happy:

Nei nå skal jeg prøve å sove litt, får virkelig håpe jeg får sove! Trenger det nå. Så natta! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en trist trist dag for Norge, alle mine tanker går til pårørende i Oslo og på Utøya. Dette er grusomt, helt ufattelig! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Varpunen! :) Har du byttet navn forresten?

Uff, må bare få ut tankene fra hodet mitt nå. Kjæresten min er ikke en typisk kjæreste! Og noen ganger virker det virkelig som om han leker med meg. Når vi "skilles" etter å ha vært sammen en stund, enten fordi han skal jobbe eller jeg skal jobbe, så går det ofte fire-fem dager før han begynner å sende meg koselige meldinger igjen! Det virker jo nesten som om han trenger pause fra meg inni mellom. Jeg vil være med han nesten hele tiden jeg, mens han bare vil ha meg noen ganger. Uff, dette er ikke godt å gå og gruble på! :sukk:

Nå får jeg ikke se han før fredag heller! :unsure: Dette er ikke gøy.

Endret av Katarinaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varpunen

Bytta nick ja :)

Hmm, hørtes ikke helt lett ut det med kjærsten. Kanskje dere har godt av å være litt fra hverandre (tenker da spesielt på fhs) og finne ut hva dere egentlig vil. Eller kanskje det at dere lærer å savne hverandre litt kan hjelpe på forholdet :)

Lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får vel se det litt an! Om dette fortsetter når jeg er hjemme på ferier, da må jeg vel revurdere om dette forholdet er bra for meg. Men jeg får ta det som det kommer! Tusen takk for tips, godt å høre noen andres synspunkt noen ganger også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Da var det bare fire dager igjen til jeg reiser på folkehøgskole! Denne uka går vel mest til å være med venner, familie og kjæresten. Jeg og kjæresten min har det veldig bra for tiden, og jeg gruer meg egentlig veldig til å reise fra han :tristbla: Menmen, man må vel egentlig bare hoppe ut i nye ting, tror nok det kommer til å bli utrolig morsomt!

Nå skal jeg ut en tur med jentene mine, blir godt å se de igjen! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Heisann, og god morgen blir det vel fra min side! :)

Det går helt greit med meg! Har veldig masse å tenke på, men heldigvis har jeg utrolig mye å gjøre på folkehøgskolen. Og det er veldig godt :)

Lenge siden jeg har skrevet her nå, og får vel ta en oppdatering når jeg kommer hjem. Skal faktisk en tur til Briksdalsbreen nå! Men utrolig koselig at du stakk innom, Anuket! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenge siden sist nå! Og mye har skjedd siden sist. Eller mye, og mye.

Det første som har skjedd er at jeg har blitt singel igjen. Det var for det beste, og jeg har faktisk ikke vært så ødelagt som jeg trodde. Kanskje fordi jeg har noe å gjøre konstant, nå som jeg er på folkehøgskole. I tillegg var vi jo ikke sammen lenge, bare 4 mnd. Men nå sitter jeg alene, og det er da jeg kjenner savnet. Jeg savner egentlig ikke han så mye, men det å ha noen å krype inntil på høstkveldene når jeg er hjemme. Og jeg kjenner allerede at jeg savner å være lykkelig forelsket. Sukk, jeg vil bare ha en som er like glad i meg som jeg er i han. :sukk:

Noe jeg ikke forstår er hvorfor alle forholdene mine må ende på høst-tid? Har hatt tre brudd, de tre siste høstene jeg. Det er jo kjempe trist! Som om høsten ikke er trist nok fra før av.

Nå har jeg veldig dype tanker, men jeg forstår ikke hvordan jeg skal møte han jeg skal dele livet mitt med. Hvordan vet man at han er den å satse på? Jeg er jo fortsatt ung, men.. jeg er så redd for så mye. Jeg savner å ha kjæreste jeg :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...