Gå til innhold

Forskjellige typer treningsopplevelser


Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trener ganske jevnlig, stort sett fra 2-5 ganger i uka. Jeg går en del på timer som inneholder både kondisjon og styrke, samt at jeg går litt på spinning og jogger av og til.

Etter å ha trent jevnlig i en god del år nå, har jeg hatt flere forskjellige treningsopplevelser. Noen ganger kjenner jeg at beina og musklene har masse energi og kan fortsette lenge, mens det er pusten som gjør at jeg ikke får gitt det ekstra jeg ønsker. Andre ganger kjenner jeg at pusten er helt OK, mens det er bein og muskler som kapitulerer først.

Hva kan grunnen til dette være? Er det bare dagsformen som angir hvordan dette oppleves, eller kan hva jeg spiser og eventuelt andre ting ha innvirkning på hvordan treningen blir?

Hadde vært interessant å høre om noen vet noe om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mat du har spist, hvor uthvilt du er, generelt stressnivå i hverdagen, motivasjon, temperatur, mentalitet.. and so on :)

Derfor er det ikke alltid anbefalt å trene etter f. eks statiske treningsprogrammer hvor du skal øke så og så mye hver trening, fordi dagsformen vil alltid påvirke treningen og det vet du kanskje ikke før du er halvveis inni det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...