Gjest Vega Skrevet 23. november 2003 #21 Del Skrevet 23. november 2003 Hvorfor skal de bli enda fattigere på goder, ved å selge datamaskinen, som de kanskje får en tusenlapp eller to for? Hvor mye mat får de for det? Mat for 2 uker kanskje? Da har de ikke pc engang, mat er enklere å skaffe - du kan kjøpe litt av gangen, enn å koste på en ny pc. Dessuten, alle i Norge i dag, har vel behov for en pc? De har krav på sosialhjelp. Men de får ikke sosialhjelp til å skaffe ny pc. Skal de selge tven også? Narr meg til å le. Ærlig talt. Vi bor i Norge, i år 2003, bare for å komme med en liten påminnelse. Dessuten er sjansene store for at folk som er frekke heller hadde blitt butikktjuver, framfor å selge pcen sin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. november 2003 #22 Del Skrevet 23. november 2003 Men for å svare på spørsmålet: Kan ikke mannen din bli med til ditt hjemland? Det finnes mye mat man kan spise hvis man har dårlig råd som er billigere enn grøt. Finne en billigere /mindre leilighet hvis det er mulig? Synes ikke det er noen god ide å studere kun for å få studielån, det skal jo tilbakebetales. Du kan vel fortsette å søke på jobber selv om du går på norskkurs? Hva med eks dagmamma, vaskehjelp, butikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 23. november 2003 #23 Del Skrevet 23. november 2003 Poirot. Mannen hennes vil miste sin attføring, som jeg tror han får, dersom han blir med til hennes hjemland. Om mulighetene var bedre der, ville de vel dratt. Men å få en liten jobb kan prøves, hvis man kommer inn på arbeidsmarkedet i dag. Noen steder er det mulig, ande steder er det håpløst. Og å få en billigere leilighet til tre, er nesten håpløst. Jeg vet om folk som har stjålet mat, blitt tatt, men fått gå igjen med maten de tok, fordi butikkinnehaveren - det skjedde på julaften, skjønte hva som lå bak - nemlig mangel på penger til mat. Det finnes skjult fattigdom i Norge. Mat som er billigere enn grøt, skal man lete lenge etter, hvis man ikke kjøper sånn "ferdig-grøt på 3 minutter" da... Det beste er å kontakt trygdekontor, aetat, og sosialkontor - og be om råd f.eks. på Fattighuset for å bli klar over sine rettigheter og plikter. Det er vel ingen som studerer kun for å få studielån - de studerer vel for å få seg en utdannelse og komme i jobb - og da klarer vel de fleste å betale tilbake studiegjelda si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SapphireF Skrevet 24. november 2003 Forfatter #24 Del Skrevet 24. november 2003 He already have that pc b4 we got married. And about the internett, that's the only communication I have to my family. Even if I didn't want this to be cut-off but we didn't have a choice. And any time or any day by now, it will be cut-off. We already sent a letter to the distributor 3 months ago. POIROT, of course my husband can go with us if he want to. If I'm only just thinking of myself, then I already go back home. But it's not easy. We have a child. I'm not the type of person that will just walk away and leave him here. My family is important to me. And if I'm going to study, it's not because I can get a studielån or whatsoever. It's because I want to get a degree and a good job. I'm writing here to get some advice and tips because I'm not from this country. And I know that there are still a lot of things that I should learn in this country. But please just don't insult me and my family. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #25 Del Skrevet 24. november 2003 dette innelgget er opplagt bare tull.. SapphireF skrev i en annen tråd jeg leste her om to ulike mobilmodeller (som begge er mye nyere enn jeg ville finne på å ta meg råd til) som hun hadde hatt.. en mann ville heller ikke fått familiegjennforening om han ikke hadde kunnet vise til forsørgelsesevne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. november 2003 #26 Del Skrevet 24. november 2003 Unnskyld, men hvor i all verden har jeg insulted you and your family? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 24. november 2003 #27 Del Skrevet 24. november 2003 Man mottar da alle gaver til jul/fødselsdager fra familie og venner, mobiltelefon eller pc til eksemples, selv om /når man har dårlig råd? Det er ganske vanlig... Om man selv er raka fant, så trenger ikke hele familie og venner være det. Men fra å gi gaver til å forsørge familien er det et langt sprang... Hvorfor mistenkeliggjøre? Lett å sparke nedover, skjønner jeg. Zapphire kom med et spørsmål - dersom de ikke oppfyller vilkårene til å motta hjelp fra det offentlige, vil de få avslag - men jeg svarte fordi mange får avslag selv om de har krav på stønad, med henvisning til paragrafer - det man ikke vet er at det finnes andre paragrafer som kan brukes - derfor er det viktig å vite at det finnes slike som f.eks. Fattighuset, som kan bidra med å finne fram i systemet. Men du får ikke gjennomslag for søknader, dersom du ikke fyller vilkårene til å motta stønad, selv om du kan alle lovene til fingerspissene... Alle kan havne i uføret, bli arbeidsledig f.eks. - og det er oppløftende å se hvilke holdninger de møtes med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. november 2003 #28 Del Skrevet 24. november 2003 Ærlig talt. Hun ba om råd. Jeg ga et råd om å bla selge datamaskinen. Ser ikke noe galt i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #29 Del Skrevet 24. november 2003 Man mottar da alle gaver til jul/fødselsdager fra familie og venner, mobiltelefon eller pc til eksemples, selv om /når man har dårlig råd? Det er ganske vanlig.... for det første er det i så fall litt teit av familie og venner å ikke gi folk noe de har mer behov for (mat og klær ol) når de har dårlig råd for det andre er ikke dette relevant her da "SapphireF" skrev at hun hadde kjøpt telefonene og man kjøper ikke de nyeste mobilmodellene.. man kjøper faktisk ingen mobiler i det hele tatt, om man har så dårlig råd at man mener at man burde få sosialhjelp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #30 Del Skrevet 24. november 2003 Ærlig talt. Hun ba om råd. Jeg ga et råd om å bla selge datamaskinen. Ser ikke noe galt i det. det gjør ikke jeg heller.. her er det jo snakk om å kommer over en "kneik" snart vil de kunne motta kontantstøtte for barnet, og etter hvert vil hun kunne komme ut i arbeid osv det tyder altså på at det etterhvert vil bli bedre.. dermed er hovedproblemet å komme forbi denne vanskeligste perioden.. og da er salg av verdier, omsetning av gaver til penger osv midt i bliken Uansett; innlegget er opplagt "fake"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 24. november 2003 #31 Del Skrevet 24. november 2003 Dersom vi skal bruke tidligere innlegg som "bevis" for at dette innlegget ikke er sant, så får vi lese hele innlegget, ikke bare litt. Uansett, så kan alle skrive om det meste på KG, så lenge det holder seg innenfor reglene. Hva som er sant eller ikke spiller i den sammenhengen ingen rolle. Og hvis man ikke tror på et innlegg, så kan man la være å svare på det. Er det noe som bryter reglene, så varsle moderator, ikke ødelegg en tråd - som dere faktisk ikke VET noe om sanhetsgehalten i. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 24. november 2003 #32 Del Skrevet 24. november 2003 Har det noen betydning om man skriver at man har kjøpt en ting, selv om man fikk den i gave, i en annen sammenheng der det er likegyldig hvordan tingen er anskaffet? Dette er da ikke noe "skrifte-forum" der man skal fortelle hver minste detalj. Dessuten blir man ikke pålagt å selge fryseboks, mobil, pc, tv, video, telefon, fiskeutstyr, kamera, vaskemaskin (man KAN klare seg uten...), kjolene og penskoene, skiutstyret, leksikonet osv - selv om man havner i et økonomisk uføre. Hvorfor foreslår dere ting som selv ikke sosialkontoret vil pålegge dem? Skjerp dere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #33 Del Skrevet 24. november 2003 Har det noen betydning om man skriver at man har kjøpt en ting, selv om man fikk den i gave, i en annen sammenheng der det er likegyldig hvordan tingen er anskaffet? det har stor betydning for din privatøkonomi Dette er da ikke noe "skrifte-forum" der man skal fortelle hver minste detalj.... nei, det er det ikke.. men dersom man stiller sprøsmål, må man da vel forvente ærlige svar? Dessuten blir man ikke pålagt å selge fryseboks, mobil, pc, tv, video, telefon, fiskeutstyr, kamera, vaskemaskin (man KAN klare seg uten...), kjolene og penskoene, skiutstyret, leksikonet osv - selv om man havner i et økonomisk uføre.... pålagt, nei.. men det kan da vel likevel være en god ide.. (?) Hvorfor foreslår dere ting som selv ikke sosialkontoret vil pålegge dem? kanskje fordi jeg synes det høres ut som en god ide.. hva sosialkontoret mener interesserer meg ikke så mye.. jeg bare sier hva jeg mener, tror og tenker Skjerp dere... hvorfor det? fordi jeg kommer med konkrete seriøst mente inspill? eller fordi jeg er uenig med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 24. november 2003 #34 Del Skrevet 24. november 2003 Ærlig talt. Hun ba om råd. Jeg ga et råd om å bla selge datamaskinen. Ser ikke noe galt i det. Det er en klassisk missforståelse å tro at en pc er mye verd, men det er altså bare tull. I det du tar den ut av butikken er den verd halvparten av det du betalte om du prøver å selge den. PC'en er åpenbart flere år gammel, og er maksimalt verd en tusenlapp. Tror heller du bør råde henne til å selge sofa/bord/stoler/gardiner om du ønsker å hjelpe... (men gjør du det?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 24. november 2003 #35 Del Skrevet 24. november 2003 Meld deg som arbeidsledig og få dagpenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. november 2003 #36 Del Skrevet 24. november 2003 Meld deg som arbeidsledig og få dagpenger... Det får man ikke hvis man ikke har tjent over 80.000 i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. november 2003 #37 Del Skrevet 24. november 2003 Alle dere som sier jeg kommer med dårlige råd; Hun sier hun ikke får hjelp av sosialen, fordi de har fått avslag. Da er det mitt seriøse forslag å selge ting som man strengt tatt ikke har bruk for. Vi snakker her om noen som knapt nok har råd til mat. Jeg synes mat er viktgere enn pc og hjemmetelefon med sms-tilgang. Hun ba om råd, jeg har gitt mine råd. Tydeligvis ikke så populære, men det får så være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #38 Del Skrevet 24. november 2003 Hun ba om råd, jeg har gitt mine råd. Tydeligvis ikke så populære, men det får så være. heier på deg jeg i alle fall.. Det er ingen av oss som påstår at de har perfekte løsninger eller vet alt.. vi bare forsøker etter beste evne og ærlige meninger og svare på spørsmål som blir stilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SapphireF Skrevet 24. november 2003 Forfatter #39 Del Skrevet 24. november 2003 dette innelgget er opplagt bare tull.. SapphireF skrev i en annen tråd jeg leste her om to ulike mobilmodeller (som begge er mye nyere enn jeg ville finne på å ta meg råd til) som hun hadde hatt.. en mann ville heller ikke fått familiegjennforening om han ikke hadde kunnet vise til forsørgelsesevne Den mobiltelefonen (8310) vi har nå, kjøpte min far den da jeg var fremdeles på Filippinene som gave i min bursdag. Og den ene mobiltelefon (3310) den jeg ikke hadde her. Vi har ikke telefon nå. Men vi kan ikke selge den mobilen vi har nå. Min familie og hans familie ringer oss i den mobilen. Hvis det er "emergency" for eks. hvor skal vi ringe da? Skal vi løpe til telefonkiosk å ringe og få hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SapphireF Skrevet 24. november 2003 Forfatter #40 Del Skrevet 24. november 2003 det gjør ikke jeg heller.. her er det jo snakk om å kommer over en "kneik" snart vil de kunne motta kontantstøtte for barnet, og etter hvert vil hun kunne komme ut i arbeid osv det tyder altså på at det etterhvert vil bli bedre.. dermed er hovedproblemet å komme forbi denne vanskeligste perioden.. og da er salg av verdier, omsetning av gaver til penger osv midt i bliken Uansett; innlegget er opplagt "fake"... FAKE? Hvordan kunne du si det? Tror du at det er lett for meg å åpne her? Det er så VANSKELIG!!!! Hvis jeg har kanskje noen jeg kan stole på, trenger jeg ikke å skrive her og få et råd. Men jeg har ingen. Og hvorfor skulle jeg skrive noe tull her? For å få simpati? NEI. å lure noen? NEI. Jeg ville bare ha tips og råd, og hva jeg kunne gjøre. Jeg har ikke peiling i deres system her i Norge. Det er alt jeg ber... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå