AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #1 Skrevet 20. juli 2011 Jeg er en jente på 20år, og har strekkmerker på innsiden av lårene og litt på utsiden av lårene. Jeg synes det er kjempeflaut og hater å gå i bikini. Jeg føler meg skikkelig usexy rett og slett. Jeg fikk de da jeg var i ten-årene og la på meg 10-15kg. Nå veier jeg under 60kg (er 174cm høy), og hvis det ikke hadde vært for strekkmerkene hadde jeg vært skikkelig fornøyd. Jeg vet det er vanlig dersom man har født, men jeg har ikke det. Jeg har liksom ingen "unnskylding".. Har noen tips om hvordan jeg kan minske strekkmerkene eller er det noe jeg må leve med resten av livet?
Gjest Heloise Skrevet 20. juli 2011 #2 Skrevet 20. juli 2011 Jeg fikk strekkmerker da jeg gikk på barneskolen. Man kan få de enten av at man legger på seg eller vokser for fort (vannrette og loddrette). Man kan ikke gjøre noe med de, de må man leve med. Jeg har MANGE og avskyr kroppen min mest pga. de. 1
reneelouise Skrevet 20. juli 2011 #3 Skrevet 20. juli 2011 Jeg fikk strekkmerker selv i begynnelsen av tenårene. jeg var sykeligtynn og da jeg kom i puberteten kom hoftene over natten kan du si. dette tålte ikke huden min, og det ble masse strekkmerker. i begynnelsen synes jeg det var drit ekkelt. men nå bryr jeg meg ikke. det erkjempe vanlig å ha det, også selv om du ikke har värt i et svangerskap. strekkmerker kan også komme av hormoner. jeg kjöpte forsåvidt e-vitamin olje på helsekostbutikker og smurte på det en gang om dagen, synes det har minsket litt. men de blir nok aldrihelt borte jeg er 180 selv og veier 65 kg, og har hatt mye tanker om akuratt stygge strekkmerker, dekket de tilogmed til med foundation en periode. men det du skal vite, er at det for det meste er deg det plager, andre legger skjeldent merke til det kjäresten min la ikke merke til noe för jeg sa at jeg plagdes av det, det var 6 mnd etter at vi ble sammen Jeg har forsåvidt lest litt om å fjerne det med laser, men det, kan vi gi arr, eller pigmentforskjeller i huden. så jeg lever heller med strekkmerkene mine, og komenserer de med at kroppen min er flott uansett
Klematis Skrevet 20. juli 2011 #4 Skrevet 20. juli 2011 Jeg har også masse strekkmerker på lårene og hoftene fra puberteten. Mest pga at jeg vokste fort i høyden (horisontale merker), men også noen fra når hoftene kom for alvor (vertikale striper). Ikke spesielt pent, men lite å gjøre med. Hvis det kan være noen trøst så betyr ikke det at du fikk strekkmerker i ungdommen nødvendigvis at du får mange om/når du blir gravid! Jeg fikk ikke et eneste ett, og håper jeg er like heldig denne gangen.
Gjest Eurodice Skrevet 20. juli 2011 #5 Skrevet 20. juli 2011 Det er ikke slik at graviditet=strekkmerker. Jeg har ingen strekkmerker etter 5 svangerskap i løpet av 8 år.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #6 Skrevet 20. juli 2011 Det er faktisk veldig vanlig med strekkmerker. Det trenger ikke bety du har vært gravid. Men rett og slett at kroppen har vokst. Og de fleste andre bryr seg ikke om strekkmerkene dine. Når du går i bikini vil nok de færreste legge merke til dem.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2011 #7 Skrevet 20. juli 2011 Hvis du går på stranda, legg merke til at nesten alle unge jenter og voksne damer har strekkmerker. Det er absolutt ikke noe å skamme seg over. Jeg klarer ikke å fatte og begripe at voksne mennesker skjemmes av strekkmerker som er så vanlig. Jeg er selv 17 år og jeg har plenty, men de er hvite i dag. Lær deg å leve med dem. Det er det beste du kan gjøre for deg selv.
Gjest Ruccola Skrevet 20. juli 2011 #8 Skrevet 20. juli 2011 Jeg har vertikale (stående) strekkmerker på hoftene fra puberteten da jeg fikk former, og sambo har horisontale (liggende) på hofter og rygg fra da han vokste noe grasalt i høyden i tenårene Heldigvis lysnet våre med årene, så kanskje dine gjør det også, om de er rødlige pr i dag? Er ihvertfall veldig vanlig, og noe ingen kan hjelp for at man har! Jeg pleier å bare smile og si det er fra da jeg fikk former
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #9 Skrevet 20. juli 2011 Strekkmerker er så oppskrytt.. Det er ingenting å være flau over!! De aller fleste har det, om så på mage, hofter, pupper og armer.
Gjest Heloise Skrevet 20. juli 2011 #10 Skrevet 20. juli 2011 (endret) Strekkmerkene er jo en ting - Men den ødelagte huden er problemet for meg. Slapp og usjarmerende... Hadde jeg jeg bare hatt strekkmerker så det vært ok. Det er den store mengden "ekstra" hud som ødelegger for meg. Strekkmerker får man jo fordi man vokser for fort og huden ikke rekker å strekke seg fort nok, og man ender opp med ekstra mye hud... Når man da f.eks. går ned i vekt igjen er det håpløst Endret 20. juli 2011 av Heloise
Anglofil Skrevet 20. juli 2011 #11 Skrevet 20. juli 2011 Vel, strekkmerker er ikke noe uvanlig. Selv fikk jeg strekkmerker på ungdomsskolen etter at jeg vokste 12 cm på et år samtidig som jeg ble veldig tynn og trente mye. Strekkmerker er ingenting å skamme seg over. Mvh Yvonne
Gjest 377 Skrevet 20. juli 2011 #12 Skrevet 20. juli 2011 Så det er ikke bare meg altså.. Jeg har ikke vist meg offentlig i bikini, lett sommertøy, etc. siden jeg var 13. Det er over ti år siden. Jeg er så bleik i huden at jeg er nesten blå.. Alt pga. disse strekkmerkene. Min store skam. Er overbevist om at alle hadde tenkt hvor frastøtende jeg var om de så.. Heldigvis har jeg ikke dradd dette komplekset med meg inn på soverommet. Det er ille nok at det skal hemme livsutfoldelsen min nok til at jeg ikke kan få nyte sommeren og bade i sjøen slik andre kan, om det ikke skal sette en demper på sexlivet mitt også. Merkelig nok har ingen av de jeg har hatt sex med vert affisert av dette. Største reaksjonen jeg har fått var vel "whatever", før han fortsatte med det han holdt på med.. Jeg vurderer sterkt å prøve laserbehandling. Må bare spare opp penger først. Mine sitter på innsiden av lårene og bak på overarmen. Regner med å bruke rundt 20-25000,- på å fjerne de.
SkalNED Skrevet 20. juli 2011 #13 Skrevet 20. juli 2011 Fikk strekkmerker da puberteten kom da jeg var ti år og fikk c-cup og hofter så å si over natta. Nå er jeg ganske stor,så jeg har fått flere pga det, men det er bare sånn. Synes ikke det er pent, men jeg er ikke noen Halle Berry uansett
Gjest Lille Trille Skrevet 20. juli 2011 #14 Skrevet 20. juli 2011 Jupp, har det jeg også... Og fikk det ganske tidlig, på innsiden av lårene og rundt langs hoftene og litt på rumpa... Rett og slett der det blir tydelig når vi blir til fruktbare kvinner! Jeg likte det ikke noe særlig da jeg var yngre og gikk på ungdomsskolen, men takket være fantastiske venninner som har sine egne ting de misliker og at vi kan være trygge på hverandre og snakke ut om det, har jeg gått over til å finne de bikiniene som passer meg best! Så lenge du er selvsikker og er trygg i din egen kropp så kan ingenting stoppe deg! Til og med verdens flotteste kvinner har strekkmerker! Jeg er nok ikke syltynn, men jeg er glad jeg har former =) Strekkmerkene får bare være der, de skal ikke få plage meg lengre, det var nok å gå i lang shorts de somrene jeg ble selvbevisst.
Tudeluu Skrevet 20. juli 2011 #15 Skrevet 20. juli 2011 Jeg er 20 år. Er og har alltid vært slank. Har strekkmerker mellom puppene, innside lår, rumpe og på knærne. Null og niks å skjemmes for..
Harmony Skrevet 23. juli 2011 #16 Skrevet 23. juli 2011 Jeg har strekkmerker på rumpa fordi den ble så stor på kort tid. Jeg var også svært tynn før jeg kom i puberteten så regner med at huden min ikke tålte det. Men jeg digger rumpa mi fordet, og kjæresten min også Tror ikke han bryr seg noe nevneverdig om dem heller....
Gjest Applecore Skrevet 23. juli 2011 #17 Skrevet 23. juli 2011 Jeg har også masse strekkmerker på rumpa fordi jeg vokste kolossalt fort en periode da jeg var fjortis - gikk fra skinnmager til bittelitt former på nesten et øyeblikk, og vokste i høyden som et ugress! Mistenker at hvis jeg plasserte rumpa mi foran en strekkodeleser ville det sagt "bip" Men det virker ikke som om mannen min plages nevneverdig
Teriyaki Skrevet 23. juli 2011 #18 Skrevet 23. juli 2011 Jeg fikk også strekkmerker i puberteten. Det er helt normalt, og du kan være rimelig sikker på at mange av venninnene dine har det også. Strekkmerkene fikk jeg på lår, deler av rompen, en anelse på hoftene og puppene. De er helt bleiket nå, og de planger meg ikke i det hele tatt. Jeg er (var! Nå er jeg gravid og trives ikke med forandringene som skjer Men det skal man vel alltids få trent bort) fornøyd med kroppen min, og har aldri vært flau over å gå i bikini eller lignende av den grunn. Hvis strekkmerkene dine enda er rødlige, så er det bare å komme seg ut i solen, så blir de bedre.
Gjest Katten. Skrevet 24. juli 2011 #19 Skrevet 24. juli 2011 Siden jeg ble to meter høy, i høvlig ung alder, har jeg selv mye strekkmerker. Selvtillit og god utstråling skjuler skavanker, dårlig selvtillit og dårlig utstråling framhever dem. Om noen spør deg, si at vekten din gikk som en jojo i dine yngre år, men at alt har stabilisert seg nå
Gjest hei Skrevet 24. juli 2011 #20 Skrevet 24. juli 2011 jeg fikk mye strekkmerker allerede på barneskolen! fram til 10. klassen hadde jeg lårene og rumpa full, litt på puppene og til og med noe ved knærne! Jeg har alltid vært lita og tynn, altså aldri vokst noe særlig i verken høyden eller bredden. Jeg har akseptert det og funnet ut at ca alle venninnene mine har det. Nå kan jeg gå i feks bikini uten problem!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå