AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #1 Skrevet 20. juli 2011 Jeg og venninda mi er akkuratt like høye og har ganske lik kropp. eneste forskjellen er at jeg har litt mer fett enn henne. ikke mye men pittelitt. Men jeg veier 10 kg mer enn henne. Hvordan kan dette vere mulig ?
Gjest Kathpus Skrevet 20. juli 2011 #2 Skrevet 20. juli 2011 (endret) Da kan det være at du har større muskelmasse enn venninnen din. Muskler veier mer enn fett. Endret 20. juli 2011 av Kathpus
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #3 Skrevet 20. juli 2011 Da kan det være at du har større muskelmasse enn venninnen din. Muskler veier mer enn fett. Men kan det vere så mye som 10 kg?
Gjest Kathpus Skrevet 20. juli 2011 #4 Skrevet 20. juli 2011 Men kan det vere så mye som 10 kg? Ja, det kan det. Venninnen min veier neste 20 kg mer enn meg uten å være veldig stor, men det er pga. muskler. Mens jeg driver med lettere trening, er henne av og til på helsestudio og driver styrke.
Gjest jessi90 Skrevet 20. juli 2011 #5 Skrevet 20. juli 2011 Nei det er feil. Hvis to personer er 172 og veier 60kg likt og den ene er større en hun andre på grunn av beinbygning og da blir du atomatisk større som ca 1-4 kg. Men hvis hun ene er tynnere en hun andre og veier mer en hun som er større er det muskelmasse og kan veie lit mer som ca 1-4 kg. Riktig det du sier muskel veier mer en fett. Men 10kg er stor forskjell som om en person skulle veier 60kg skulle så klart være tynnere en som veier 70 og er like høye. (Ja, det kan det. Venninnen min veier neste 20 kg mer enn meg uten å være veldig stor, men det er pga. muskler. Mens jeg driver med lettere trening, er henne av og til på helsestudio og driver styrke. ) Det er mye forskjell på en som veier 50kg-60kg eller fra 60kg-70kg,men hvis begge to er feite så er det ikke mye som da er 90kg-100kg. AnonymBruker du er større en henne og det er ikke mulig som 10 kg sorry, så lenge du ikke er feit så er det mulig. Prøv ikke å sammenligne deg med venninda de , det er ikke sunt.
Vulpes Skrevet 20. juli 2011 #6 Skrevet 20. juli 2011 Beinmassen kan vel også ha noe å si? Jeg veier mer enn det jeg ser ut til. Jeg er 173 og slank, men veier rundt 66 kg for tiden. Og tro meg, jeg eier ikke muskler! Pga kronisk sykdom er jeg i så lite aktivitet til tider at det er helt latterlig. Så nei, tror ikke helt på at det er masse skjulte muskler i kroppen min som er årsaken til vekta :gjeiper:
Gjest Heloise Skrevet 20. juli 2011 #7 Skrevet 20. juli 2011 (endret) Jeg har meget kraftig benbygning og (har i hvertfall hatt) mye muskler. Derfor sier min BMI at jeg er overvektig. Det stemmer i hvertfall ikke. Jeg sjekket også med vekta mi da jeg var på mitt tynneste noen sinne, til og med da skulle jeg visstnok være overvektig, og da stemte det ihvertfall ikke! Jeg har en venninne som på et tidspungt veide like mye som meg men hun var meget overvektig og samtidig er høyere enn meg. Det er fordi hun naturlig er spedere bygget og har lite muskelmasse. Endret 20. juli 2011 av Heloise
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2011 #8 Skrevet 20. juli 2011 Jeg har meget kraftig benbygning og (har i hvertfall hatt) mye muskler. Derfor sier min BMI at jeg er overvektig. Det stemmer i hvertfall ikke. Jeg sjekket også med vekta mi da jeg var på mitt tynneste noen sinne, til og med da skulle jeg visstnok være overvektig, og da stemte det ihvertfall ikke! Jeg har en venninne som på et tidspungt veide like mye som meg men hun var meget overvektig og samtidig er høyere enn meg. Det er fordi hun naturlig er spedere bygget og har lite muskelmasse. Jeg har også kraftig benbygning og har også hatt mye muskler. Sitter med den samme erfaringen selv. Søsteren min har spinkel benbygning og lite muskler. Da vi var like høye veide jeg ca 15 kg mer en henne. Hun så litt lubben ut med bollemage, mens jeg så passe ut og flat mage Skulle jeg veid like mye som henne hadde jeg sett ut som et levende sjelett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå