2shy Skrevet 27. juli 2011 #121 Skrevet 27. juli 2011 Jeg "tror" ikke jeg ikke blir mett av vegetarmat, jeg har opplevd det flere ganger. Har spist sånne "pucker" eller hva det nå heter, (som de har på ICA)som kjøtterstatning blandt annet Aner ikke hva disse "puckene" du snakker om er eller hva de er laget av. Kan like gjerne være psykologisk at du ikke ble mett, for det er noen som tror at man MÅ ha kjøtt for å bli mett og derfor ikke blir mett fordi de vet at de ikke har spist kjøtt. Jeg har laget mye vegetarmat (og veganmat) til venner og familie, og er det noe alle er enige om så er det vel nettopp det at de blir veldig gode og mette. Men det er klart at maten må være balansert.
icecream Skrevet 27. juli 2011 #122 Skrevet 27. juli 2011 Jeg skjønner ikke hva dere som sier dere ikke blir mett av vegetarmat, prater om.. Spiser jeg fks en god porsjon med falafel, saus, ris eller couscous og grønnsaker, så blir jeg stappmett på samme måte som av å spise et kjøttmåltid. Det samme gjelder når jeg spiser pierogi (polsk type pastaputer som vi hjemme lager uten egg når vi lager dem) fyllt med kantarell og surkål. Mamma er polsk, og i Polen spiser de ikke kjøtt på julaften, kun fisk og vegetarmat, så jeg er vandt til å spise vegetarkost, og er likevel ikke radmager og blir alltid mett. Hadde jeg hatt et vegetarbryllup, så ville jeg hatt en god suppe som forrett, og tapas som hovedrett. For eksempel med falafel og urtedip, fyllt champignon eller fyllt paprika, vegetargrillspyd, ostegratinert squash med fyll..for min del også gjerne pierogi, som dessuten kan laget i dessert-variant med blåbær,jordbær eller andre typer bær inni og vaniljesaus over. nam! TS, sjekk ut øst-europeisk vegetarmat, det er utrolig mye spennende der du kan lage!
cilipili Skrevet 27. juli 2011 #123 Skrevet 27. juli 2011 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=576557 Jeg har lagt ut noen oppskrifter her. Anbefaler på det sterkeste nøttesteiken.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #124 Skrevet 27. juli 2011 Jeg "tror" ikke jeg ikke blir mett av vegetarmat, jeg har opplevd det flere ganger. Har spist sånne "pucker" eller hva det nå heter, (som de har på ICA)som kjøtterstatning blandt annet Det er jo lettvint ferdigmat. Man blir da ikke akkurat behagelig mett av grandis og lignende heller. Vegetarmat skal være godt sammensatt med både proteiner, fett og karbohydrater. I mye ferdigmat er det bare karbo som man blir litt mett av, og like fort sulten.
2shy Skrevet 27. juli 2011 #125 Skrevet 27. juli 2011 Det er jo lettvint ferdigmat. Man blir da ikke akkurat behagelig mett av grandis og lignende heller. Vegetarmat skal være godt sammensatt med både proteiner, fett og karbohydrater. I mye ferdigmat er det bare karbo som man blir litt mett av, og like fort sulten. Enig. I mine øyne så er ikke ferdigmat ordentlig mat heller. Foreslår at Dorey heller prøver et ordentlig vegetar-måltid!
Gjest Dorey Skrevet 27. juli 2011 #126 Skrevet 27. juli 2011 Gjerne det, men enn så lenge tar jeg meg heller en biff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå