Gå til innhold

Lavkarbo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min snakker om å begynne på lavkarbo, noe jeg er litt skeptisk til. Kan man virkelig slutte å telle kalorier? Så lenge man holder seg unne karbohydrater?

Jeg pleier å telle kalorier til vanlig, for jeg er så redd for å legge på meg. Og da blir jeg litt skremt hvis jeg plutselig skal slutte å telle kalorier. Jeg vet det er snakk om endel fett når man begynner på lavkarbo. Skrekken min er at jeg skal begynne på lavkarbo for å bli tynnere, men ender opp med å legge på meg!

Jeg klarer liksom ikke å tro på dette!

Hjelp?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min snakker om å begynne på lavkarbo, noe jeg er litt skeptisk til. Kan man virkelig slutte å telle kalorier? Så lenge man holder seg unne karbohydrater?

Jeg pleier å telle kalorier til vanlig, for jeg er så redd for å legge på meg. Og da blir jeg litt skremt hvis jeg plutselig skal slutte å telle kalorier. Jeg vet det er snakk om endel fett når man begynner på lavkarbo. Skrekken min er at jeg skal begynne på lavkarbo for å bli tynnere, men ender opp med å legge på meg!

Jeg klarer liksom ikke å tro på dette!

Hjelp?

Hehe, jeg slet med de samme tankene selv. :fnise: Man er opplært til å tenke på kalorier og fett som satan selv, så det er en psykisk kneik å komme seg over. Jeg har ikke brydd meg om kalorier siden jeg startet på lavkarbo, men ja, jeg går ned i vekt. Nå skal det også sies at til tross for alt fettet, så har jeg ikke ligget så høyt på kalorier som jeg hadde trodd at jeg skulle gjøre. Jeg legger inn det jeg spiser på diett.no, for å holde styr på inntak av karber, og da ser jeg jo inntak av kalorier samtidig, selvom jeg ikke teller dem. Jeg har aldri vært over det diett.no mener er optimalt kaloriinntak for meg og enkelte dager har jeg vært ned i 1400-1500 kalorier. Jeg går ned uavhengig av mengden kalorier. Litt av greia er vel at man blir så mett av fettet at man spiser mindre. I tillegg har jeg kuttet ut de mest kaloririke varene, iom at de ofte også er fulle av karbohydrater.

Skrevet

Åh! Det var akkurat det jeg trengte å høre:) Jeg får vel hive meg på det etterhvert. Blir rart å ikke spise ris og brød, for jeg synes det er så godt! Men nå er det jo "in" med lavkarbo, så det ligger nok mange oppskrifter på nett som man kan hive seg på:)

Dette blir rart, men forhåpentligvis bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...