AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Jeg har fått mitt første munnsår. Det er i munnviken og jeg har hatt det i nesten 2 mnd. Hvorfor går det ikke vekk? Det er en sprekk i munnviken, den gror innimellom igjen men sprekker fort opp igjen. Er rød i et lite område der hvor såret er i munnviken. Er aldri tør på leppene da jeg bruker mye lipsyl. Det svir av og til når det er åpent og jeg får tannkrem, salt el. i det, også føles det som det "sprekker" når jeg gaper helt opp. Uten om det kjenner jeg ikke så mye til det. Hva kan dette komme av og hvordan blir jeg kvitt det? (Er i fast forhold så er ikke snakk om kjønnssykdommer)
Quijote Skrevet 19. juli 2011 #2 Skrevet 19. juli 2011 Det kan være herpes selv om du er i et fast forhold nå. Herpes kan ligge latent i kropen i mange år før det bryter ut. Du bør ta deg en tur til legen for å få sjekket ut hvorfor det ikke gror. Noe man uansett burde gjøre når man har hatt et sår i to måneder, uansett om det er på kneet eller i munnviken. Det er bare legen din som kan fortelle deg hvorfor det ikke gror.
Gjest Tirkes Skrevet 19. juli 2011 #3 Skrevet 19. juli 2011 Herpesvirusen bæres av nesten en tredjedel av menneskene i landet vårt, og kan smitte ved deling av brusflaske eller sigarett om det gjøres på helt rette tidspunkter, tror jeg. Dersom det er herpes du har, så blir du aldri kvitt viruset, men finnes medikamenter som hjelper å roe ned utbruddene. Jeg vet desverre ikke hva disse er, men sikker på at noen andre kan hjelpe deg!
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #4 Skrevet 19. juli 2011 Herpesvirusen bæres av nesten en tredjedel av menneskene i landet vårt, og kan smitte ved deling av brusflaske eller sigarett om det gjøres på helt rette tidspunkter, tror jeg. Dersom det er herpes du har, så blir du aldri kvitt viruset, men finnes medikamenter som hjelper å roe ned utbruddene. Jeg vet desverre ikke hva disse er, men sikker på at noen andre kan hjelpe deg! Men er ikke herpes mye mer "agresivt" og synlig? Også vil det ikke være mer vondt og ubehagelig da?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #5 Skrevet 19. juli 2011 Jeg søkte på bilder av herpes på nettet nå, og det er virkelig ikke så gale som de bildene! Det er svakt og et lite "kutt" rett i munnviken..
forum88 Skrevet 19. juli 2011 #6 Skrevet 19. juli 2011 Er ikke herpes store sår/blemmer? Ts har jo bare et lite kutt i munnviken... Ikke at jeg er ekspert på slikt, tvert imot:p
Gjest Fable Skrevet 19. juli 2011 #7 Skrevet 19. juli 2011 Er ikke herpes store sår/blemmer? Ts har jo bare et lite kutt i munnviken... Ikke at jeg er ekspert på slikt, tvert imot:p Kan være små sår også =)
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #8 Skrevet 19. juli 2011 Hvordan tester legen egentlig for herpes? Selv om jeg tviler på at det er det... -Ts
Sissan9 Skrevet 19. juli 2011 #9 Skrevet 19. juli 2011 Jeg er også plaget med sånne sprekker av og til, vet ikke hva man kan gjøre. Det jeg vet er at det IKKE er herpes. Det ser heeeelt annerledes ut ved utbrudd.
Gjest Skrevet 19. juli 2011 #10 Skrevet 19. juli 2011 Jeg hadde også slike før. Det kan faktisk komme av mye rart. Deriblant kosthold. Jeg kjøper Antix og smøret på, da forsvinner det på under en uke. Noen ganger over natta. Nå kommer sikkert noen til å si at Antix funker bare OM det er Herpes Simplex virus, men min lege sier at Antix skaper et godt miljø for sår i munnviken, slik at det gror. For jeg har hatt stor suksess med den salven, og jeg har IKKE viruset. (Testet hos legen.)
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #11 Skrevet 20. juli 2011 Men hvordan tester legen for herpes da? Ts
Revenka Skrevet 20. juli 2011 #12 Skrevet 20. juli 2011 Jeg har hatt akkurat det samme og skjønte lenge ikke hva det kom av. Da jeg byttet tannkrem forsvant det og jeg har ikke hatt det siden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå