hjärterdam Skrevet 28. juni 2013 #762 Skrevet 28. juni 2013 Takk Nå gleder jeg meg til det kommer pensumlister og slikt, så jeg kan begynne å se, de ligger jo ute fra i fjor, men tør ikke kjøpe noen før listene er bekreftet
Gjest Delphina Skrevet 28. juni 2013 #763 Skrevet 28. juni 2013 Gratulerer så mye hjärterdam! Jeg vet sånn ca hva pensum er i de to fagene jeg har igjen, forandrer seg fint lite (og heldigvis har jeg allerede pdf-filen for det ene faget). Og, til en liten "utblåsing". Jeg har nettopp begynt å skrive litt ned i en LaTeX-fil, og synes det er vanskelig å skrive teorien, eller litteraturdelen. Jeg kan det så godt, men å skulle skrive det og få det til å ha sammenheng derimot.. Det er en utfordring.
Gjest Nikee Skrevet 10. september 2013 #765 Skrevet 10. september 2013 Ingen masterstudenter som har begynt å lese?
Gjest Ciegus Skrevet 10. september 2013 #767 Skrevet 10. september 2013 Ingen masterstudenter som har begynt å lese? Har holdt på i flere uker, jeg! Og sliter VELDIG med å bestemme meg for hva jeg skal skrive masteroppgave om.
Leanne Skrevet 10. september 2013 #769 Skrevet 10. september 2013 Leser så det freser er bare første året for min del, men er jo to eksamener før jul og nye emner til våren igjen.. med full jobb ved siden av kan det bli litt hektisk.. men så lenge hodet er over vann så svømmer jeg
Gjest Nikee Skrevet 11. september 2013 #770 Skrevet 11. september 2013 Jeg har og startet, er på et erasmus opphold og skal si de driver oss hardt her! Jeg har konstant oppgaver å skrive, presentasjoner, research papers osv osv. Kjenner jeg ble veldig bortskjemt i rolige Norge Jeg begynner på oppgaven etter jul, så jeg må tenke på tema og nå!
hjärterdam Skrevet 11. september 2013 #771 Skrevet 11. september 2013 Jeg må få kommet i gang i morgen. Første arbeidskrav skal inn om under 1 mnd, og jeg merker at 80% jobb (er sykmeldt resten), førsteklassing, graviditet og familie generelt kombinert med heltidsstudie kan bli tøft.
Gjest Delphina Skrevet 13. september 2013 #772 Skrevet 13. september 2013 Har lest hele sommer, såpass mye at veileder utbrøt: "Oj! Du kan vel dette temaet bedre enn meg" (med et smil). Har nå mer peiling på hva jeg skal se på, og fått tilgang til de respektive modellene, så.. Nå er det bare det og å gjøre meg klar med fag.. Så skal vi se hvordan dette går.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #773 Skrevet 13. september 2013 Så kan jeg også "melde meg inn" her.. Startet et masterstudie i matematikk for et par uker siden. Og så langt må jeg si at det er mye gøyere å være masterstudent enn bachelorstudent! :D Anonymous poster hash: fc903...432
Gjest Badabing Skrevet 13. september 2013 #774 Skrevet 13. september 2013 Jeg må få kommet i gang i morgen. Første arbeidskrav skal inn om under 1 mnd, og jeg merker at 80% jobb (er sykmeldt resten), førsteklassing, graviditet og familie generelt kombinert med heltidsstudie kan bli tøft. Wow! Synes noen klarer alt! Jeg går første året, og jobber minimalt ved siden av. Har ikke barn heller, bare to hunder.. Likevel synes jeg det er veldig slitsomt!
Gjest Nikee Skrevet 13. september 2013 #775 Skrevet 13. september 2013 Er enig med Badabing, hjarterdam, jeg fatter ikke hvordan du klarer alt det! Har nettopp fått tilbakemelding på min første oppgave, og den er ikke positiv. Jeg fatter ikke hvordan jeg alltid klarer å ikke få med meg selve poenget med teksten?? Det er så frustrerende at jeg har lyst å grine. Jeg skrev et kort essay, og jeg brukte eksempler, men likevel virker det som om det ikke går inn, selve poenget med artikelen. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal lese for å få med meg poenget? Spesielt siden jeg alltid tror jeg har fått det med meg
Leanne Skrevet 15. september 2013 #776 Skrevet 15. september 2013 Når man sitter fire timer bak dataen og skriver notater en lørdagskveld, og faktisk synes det er helt greit fordi det er så interessant.. Da vet man at man har valgt riktig master 3
curiousity Skrevet 19. september 2013 #777 Skrevet 19. september 2013 Melder meg inn her. Har begynt på master i spesialpedagogikk i høst (toårig), kjempespennende så langt, så tror jeg har havna på rett hylle! Noen andre? Sliter med hva jeg skal skrive masteroppgave om neste år, føler jeg bør finne det ut fortest mulig slik jeg får begynne å sette meg inn i litteratur. Håper på å få litt input/inspirasjon gjennom forelesningene i høst
Sophia Skrevet 19. september 2013 #778 Skrevet 19. september 2013 Har fått meg veileder! Er veldig lettet, fikk den personen jeg helst ville ha. Han er veldig populær å ha som veileder, så veldig fornøyd med at jeg fikk huket tak i ham Har statistikk og metode i høst, samt skal begynne litt smått med oppgaven. Merker at jeg helst bare vil sitte å søke etter litteratur til oppgaven min, ikke lese på kjedelig forskningsmetode
hjärterdam Skrevet 7. oktober 2013 #779 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Wow! Synes noen klarer alt! Jeg går første året, og jobber minimalt ved siden av. Har ikke barn heller, bare to hunder.. Likevel synes jeg det er veldig slitsomt! Er enig med Badabing, hjarterdam, jeg fatter ikke hvordan du klarer alt det! Takk begge to, nå skal det sies at jeg merker at jeg henger etter nå. Spesielt med lesinga, blir mye "Skal skrive om akkurat det, så må finne noe som handler om det"-lesing fremfor strukturert lesing. Var enklere å skrive bacheloroppgave ikke-gravid og i full jobb enn gravid og delvis sykmeldt Har en del mindre energi nå, men det er en periode, og dette skal jeg fullføre, om det blir på normert tid er det flott, om ikke så får jeg bare ta det ekstra halvåret/året Sitter med oppgave som skal inn på torsdag, mangler ca 2000 ord, dvs jeg har mye stikkord som trenger utfylling, så reelt er det nok nærmere 12-1500 jeg mangler, men har mye tid i morgen og onsdag til å skrive, så trua har jeg Hvordan går det med dere andre? Endret 7. oktober 2013 av hjärterdam
Sophia Skrevet 7. oktober 2013 #780 Skrevet 7. oktober 2013 Skjønner det er slitsomt Hjarterdam! Men tenker du normert tid? Skal du ikke ha fødselspermisjon? Føler jeg ligger ganske godt an. Skal presentere problemstilling i morgen og den er ihvertfall klar. Satt i hele dag å søkte etter artikler og fikk lest endel. Gøy med masteroppgave! De andre fagene derimot.. De er ganske tørre, men man må jo igjennom det også. Merker at metode og statistikk er ganske nyttig når jeg sitter å leser artiklene til masteroppgaven, så sånn sett er det jo greit. Skal egentlig ikke i gang med å skrive oppgaven før etter jul, men har lyst til å starte nå.. Håper denne motivasjonen holder seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå