Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys
Skrevet

Eksamensinnlevering om 3 timer :ler: Siste eksamen for semesteret. Takk og lov!

Skrevet

Lykke til med eksamensinnspurten! :)

Gjest -Marla-
Skrevet

Jeg har også levert eksamen i dag, oppgave om teori knyttet til problemstillingen. Det er ett år igjen! :hoppendeglad:

• Liker 2
Skrevet

Så stille det er i tråden her for tiden! :) Hvordan går det med dere?

Hihi, jeg sluttet visst helt å henge på kvinneguiden etter at oppgaven ble levert! Nå driver jeg med eksamenslesing, og jeg prøver å holde meg laaaaangt unna datamaskiner. Pensum er så kjedelig, så jeg vet hva som ville vunnet dersom det var en konkurranse mellom boka og PCen ... :tongue:

Gjest Nikee
Skrevet

Jeg holder på med innspurten i eksamensoppgaven min, 25 sider, skal ha 40! :murvegg: Jeg vet jeg har en god del redigering igjen ikke minst, så jeg har spurt en venn av meg om han har mulighet til å se over oppgaven min før helgen. Men så kom jeg til å tenke på, er det frekt? :klo:

Jeg føler jeg bare har sett meg blind på min egen oppgave så jeg trenger noen andre som kan påpeke ting jeg ikke ser for øyeblikket...Pleier dere å gjøre dette?

Gjest -Marla-
Skrevet

Jeg har lyst, men gjør det ikke siden jeg antar at det er kjedelig for andre å lese. Hva med å bytte oppgave med medstudenter, slik at dere begge/alle får noe ut av det?

Skrevet

Venter på muntlig enda. Syns det er dårlig at de som har levert lenge etter fristen (hun ene leverte på mandag og fikk vite dato for muntlig i dag!) har fått, mens vi som leverte før og innen fristen har ikke hørt noe :klo:

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg spør gjerne andre, men det er gjerne medstudenter. Kanskje noen med et annet fagfelt som vet hvordan de skal lese en akademisk tekst :)

Gjest Nikee
Skrevet

Levert! :bond::hoppendeglad: Nå skal jeg ta meg en deilig dusj så til biblioteket for å tømme skapet mitt!

Skrevet

Gratulerer!! :hoppe:

Gjest Delphina
Skrevet

Hurra for alle som har levert hjemmeeksamner, semesteroppgaver og masteroppgaver! :strix:

Selv sitter jeg her og jobber med karbonatkjemi (eller carbonate chemistry som jeg mer eller mindre kronisk skriver). I dag har jeg sett over Le Chatelier's prinsipp og Henry's lov. Har lest en god del artikler så langt, og det hjelper litt på å forstå hva jeg faktisk kan gjøre med modellen jeg skal jobbe med. Hurra!

Må si at fint vær har en tendens til å øke prokrastineringen.

Skrevet

Ooh, likevektsreaksjoner! Ikke lenge siden jeg selv strevde meg gjennom det samme. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart ha høring og gruer meg sånn :-( Gruer med både til høringen i seg selv og særlig den delen når de opplyser om karakteren.

Tenk at jeg har gjort dette frivillig :bond:

Anonymous poster hash: 4c448...b9d
Skrevet

Le Chatelier! Så koselig! :biggrin:

Lykke til med høringen, AB!

Nå er det mindre enn en uke igjen til innlevering. :sjokkert: Dere vet den lille følelsen av panikk som gradvis sniker seg innpå deg når innleveringsfristen nærmer seg og resultatene fortsatt ikke helt gir mening? Der er jeg nå. :bond: Jeg har strevd og strevd med å få til noe ordentlig de to siste semestrene, og stort sett har ALT gått på tverke. Jeg har fått til to småting, men ellers går det i "the results are inconclusive" og "based on the results in this study, XXX is not an appropriate method of producing YYY". Ganske demotiverende, synes jeg, for i stedet for å komme med noe nytt og spennende føler jeg at jeg må drive med detektivarbeid.

Jaja. Snart ferdig. Så snart jeg har levert trenger jeg ikke se på masteren igjen. Fram med NTH-ringen og kose seg i sola.

Skrevet

ENDELIG ferdig med både innlevering og muntlig høring, og jeg fikk karakter B på begge deler :danse: Det er så deilig, jeg er sååå fornøyd. Skulle selvfølgelig ønske at jeg fikk A, men f*en heller, karakter B er ikke dårlig på masternivå. Jippi!

• Liker 3
Skrevet

ENDELIG ferdig med både innlevering og muntlig høring, og jeg fikk karakter B på begge deler :danse: Det er så deilig, jeg er sååå fornøyd. Skulle selvfølgelig ønske at jeg fikk A, men f*en heller, karakter B er ikke dårlig på masternivå. Jippi!

Gratulerer så mye!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen trøstende ord? Vi har to sensorer på masteroppgaven, den ene (sensor nr. 1) ga meg A og den andre C. Dermed ender jeg opp med en B (gjennomsnittet av disse to evalueringene). Det kjipe var at jeg fikk A'en først, og var overbevist om at sensor nr 2 da ville jeg meg B. Likevel er jeg mer enig i sensor nr 2 sin evaluering, så det er jo rettferdig. Men jeg ble så blendet av den A'en at jeg helt glemte at greia for meg var å levere på normert tid, og ikke en perfekt oppgave, også ender jeg opp med å være lei meg over B'en...?

Anonymous poster hash: f7d24...1c3
Skrevet

Noen som har noen trøstende ord? Vi har to sensorer på masteroppgaven, den ene (sensor nr. 1) ga meg A og den andre C. Dermed ender jeg opp med en B (gjennomsnittet av disse to evalueringene). Det kjipe var at jeg fikk A'en først, og var overbevist om at sensor nr 2 da ville jeg meg B. Likevel er jeg mer enig i sensor nr 2 sin evaluering, så det er jo rettferdig. Men jeg ble så blendet av den A'en at jeg helt glemte at greia for meg var å levere på normert tid, og ikke en perfekt oppgave, også ender jeg opp med å være lei meg over B'en...?

Jeg forstår deg, men vær fornøyd med B. Det er en god karakter. Det er ikke annet å gjøre enn å akseptere det. Du kan jo klage, men mtp. at den ene sensoren ville gi deg C, og du var enig med han, så hadde ikke jeg turt det. Jeg må imidlertid si at det var et voldsomt spenn mellom de to sensorene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg, men vær fornøyd med B. Det er en god karakter. Det er ikke annet å gjøre enn å akseptere det. Du kan jo klage, men mtp. at den ene sensoren ville gi deg C, og du var enig med han, så hadde ikke jeg turt det. Jeg må imidlertid si at det var et voldsomt spenn mellom de to sensorene.

Ja, liten vits i å klage. Det var en metodisk uenighet som lå bak spennet mellom evalueringene, som også var grunnlaget i min masteroppgave, men som jeg ble noe ambivalent til etterhvert. Litt vanskelig å si noe mer enn det uten å greie ut voldsomt, egentlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...