Campanula Skrevet 13. mai 2013 #701 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg har først presentert nødvendig teori, og deretter har jeg et avsnitt om "aims of the study". Her presenterer problemstilling og hypotese, som vil være ganske åpenbare etter å ha lest teorien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarindrelle Skrevet 13. mai 2013 #702 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg tenker "reell" som i at jeg må kunne forsvare at det faktisk er en problemstilling i utgangspunktet, det er nemlig ekstremt lite/ingen forskning som tar opp problemstillingen jeg gjør. Kanskje spørsmålet mitt egentlig er hvordan dere har presentert det teoretiske rammeverket som ligger til grunn for deres hypoteser? Per i dag presenterer jeg problemstillingen bare i introduksjonen og i forskningsspørsmålet/hypotesene. Men ettersom jeg ikke kan si "ifølge han og han så ser vi at denne problemstillingen er aktuell" så må jeg si "ifølge disse observasjonene som jeg har gjort, så er dette en aktuell problemstilling, og her er mitt forslag til å gjøre noe med det". Om dere skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 13. mai 2013 #703 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg har først presentert nødvendig teori, og deretter har jeg et avsnitt om "aims of the study". Her presenterer problemstilling og hypotese, som vil være ganske åpenbare etter å ha lest teorien. Samme her - og jeg har en oppgave det er lite forskning på, men man presenterer allikevel teorier og modeller som har gjort at du har tenkt i den retningen du har gjort. En problemstilling springer ut av noe - enten det er tidligere forskning eller om det er en mangel i forskningen tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarindrelle Skrevet 13. mai 2013 #704 Del Skrevet 13. mai 2013 Samme her - og jeg har en oppgave det er lite forskning på, men man presenterer allikevel teorier og modeller som har gjort at du har tenkt i den retningen du har gjort. En problemstilling springer ut av noe - enten det er tidligere forskning eller om det er en mangel i forskningen tenker jeg Ja det har jeg gjort, presenterer teorier og modeller som jeg bruker i oppgaven. Så det er godt mulig jeg bare tenker litt for komplisert nå, men jeg ser for meg at når jeg skal presentere oppgaven så kan jeg få spørsmålet "Jeg ser du sier at dette er et problem, og du gir et scenario for hvordan det kan være det, men ingen andre har påpekt det, og selv syns jeg ikke det er et problem. Kan du forklare det?". Hvorpå jeg kan fint svare på det på presentasjonen, men per i dag har jeg ikke funnet ut hvor jeg skal skrive det i oppgaven. Jeg gir scenario og presenterer det i delen "Research Question" og litt i "Introduction", så føler ikke det passer å legge ut masse informasjon om ulike reviews og statistikker der. Er det vanlig å ha et avsnitt noe ala "Relevance" med en slags undertittel "Why this is a problem", eller er det nok å bare forklare alt dette i diskusjonsdelen? Beklager om dette ble vanskelig å forstå, merker jeg har problemer med å formulere meg her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 13. mai 2013 #705 Del Skrevet 13. mai 2013 Nå vet jeg ikke helt hvordan du har lagt opp oppgaven din, men jeg gjør det slik: Jeg har et hovedkapittel som heter Introduction, hvor jeg har underkapitlene Motivation og Aim of work. I motivasjonskapitlene presenterer jeg hvorfor jeg forsker på det jeg gjør, hvilket overordnet problem det skal løse og litt historikk (barae noen linjer, veldig kort). I aim of work presenterer jeg hva jeg skal gjøre, type "syntetisere dette og dette" og "gjøre følgende analyser på prøvene for å sjekke effekten av syntesen". Jeg ser for meg at du kan kort oppsummere hvorfor problemet ditt er et problem i et tilsvarende motivasjonskapittel, forklare hva du skal gjøre i et "aim of work"-kapittel og så gå inngående inn i teorier, modeller og hva andre forskere har skrevet i litteraturstudiekapittelet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarindrelle Skrevet 13. mai 2013 #706 Del Skrevet 13. mai 2013 Nå vet jeg ikke helt hvordan du har lagt opp oppgaven din, men jeg gjør det slik: Jeg har et hovedkapittel som heter Introduction, hvor jeg har underkapitlene Motivation og Aim of work. I motivasjonskapitlene presenterer jeg hvorfor jeg forsker på det jeg gjør, hvilket overordnet problem det skal løse og litt historikk (barae noen linjer, veldig kort). I aim of work presenterer jeg hva jeg skal gjøre, type "syntetisere dette og dette" og "gjøre følgende analyser på prøvene for å sjekke effekten av syntesen". Jeg ser for meg at du kan kort oppsummere hvorfor problemet ditt er et problem i et tilsvarende motivasjonskapittel, forklare hva du skal gjøre i et "aim of work"-kapittel og så gå inngående inn i teorier, modeller og hva andre forskere har skrevet i litteraturstudiekapittelet. Tusen takk for råd! Ja, slik det er nå har jeg et veldig kort avsnitt om motivasjonen bak oppgaven, hva jeg håper at forskningen min kan bidra med og slikt, men følte jeg trengte mer. Å dele det inn på den måten du har gjort med motivasjon virket veldig bra! Hurra! Nå kan jeg skynde meg å skrive slik, for nå løsnet skrivesperren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Campanula Skrevet 13. mai 2013 #707 Del Skrevet 13. mai 2013 Tusen takk for råd! Ja, slik det er nå har jeg et veldig kort avsnitt om motivasjonen bak oppgaven, hva jeg håper at forskningen min kan bidra med og slikt, men følte jeg trengte mer. Å dele det inn på den måten du har gjort med motivasjon virket veldig bra! Hurra! Nå kan jeg skynde meg å skrive slik, for nå løsnet skrivesperren! Hurra for løsnet skrivesperre, det finnes ikke noe bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarindrelle Skrevet 13. mai 2013 #708 Del Skrevet 13. mai 2013 Hurra for løsnet skrivesperre, det finnes ikke noe bedre! Jo takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 13. mai 2013 #709 Del Skrevet 13. mai 2013 Tusen takk for råd! Ja, slik det er nå har jeg et veldig kort avsnitt om motivasjonen bak oppgaven, hva jeg håper at forskningen min kan bidra med og slikt, men følte jeg trengte mer. Å dele det inn på den måten du har gjort med motivasjon virket veldig bra! Hurra! Nå kan jeg skynde meg å skrive slik, for nå løsnet skrivesperren! Bare hyggelig å være til hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 15. mai 2013 #710 Del Skrevet 15. mai 2013 Så bra du er i gang med skrivingen Tarindrelle! Her har jeg endelig begynt å skrive på oppgaven min! Leveringsfristen er 3 juni, kjenner jeg er litt stresset. Jeg hadde et halvt år på bacheloroppgaven min som var på hele 15 sider mens jeg nå har mindre enn 3 uker på å skrive 40 sider! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarindrelle Skrevet 15. mai 2013 #711 Del Skrevet 15. mai 2013 Ja, ekstremt deilig! Men har mye igjen å skrive, så bare håper det går bra! Har du nettopp begynt å skrive på oppgaven? Det hadde jeg ikke turt Men, er vel strengt tatt like mye å skrive for min del på samme tiden pga reformateringen da, det bare føles som om jeg har gjort noe Jaja, vi skal nok klare det umulige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Campanula Skrevet 15. mai 2013 #712 Del Skrevet 15. mai 2013 LEVERT!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 15. mai 2013 #713 Del Skrevet 15. mai 2013 Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 15. mai 2013 #714 Del Skrevet 15. mai 2013 LEVERT!!! Gratulerer så mye Campanula! Skal du feire litt idag? Det synes jeg du MÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarindrelle Skrevet 15. mai 2013 #715 Del Skrevet 15. mai 2013 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Campanula Skrevet 15. mai 2013 #716 Del Skrevet 15. mai 2013 Gratulerer så mye Campanula! Skal du feire litt idag? Det synes jeg du MÅ! Tuusen takk! :D For meg er det feiring nok å bare kunne gjøre akkurat det jeg vil uten det minste snev av dårlig samvittighet! Har allerede tilbragt tre timer i Bymarka, og resten av dagen skal jeg lese i blad, kjøpe nye sko og prikle sommerblomstene jeg har plantet. Jippiiii! :D Skal ut på livet i morgen kveld da :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 15. mai 2013 #717 Del Skrevet 15. mai 2013 LEVERT!!! Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 16. mai 2013 #718 Del Skrevet 16. mai 2013 Det går litt lettere å skrive på eksamensoppgaven i dag, jeg har i alle fall begynt å få et klarere bilde av vor jeg vil med den. Samtidig så stresser det meg at jeg ikke får sittet hele dagen i dag (fotballtrening kl 17!) og i morgen er det 17 mai, selv for oss i utlandet Så der ryker hele dagen. Hvordan skal dere andre gjøre det imorgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 16. mai 2013 #719 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg tar helt fri i morgen! Men jeg har ingen eksamener å tenke på, kun masteren som skal inn om fire uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 22. mai 2013 #720 Del Skrevet 22. mai 2013 Så stille det er i tråden her for tiden! Hvordan går det med dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå