Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Åååååå, herregud, det må være så sinnsykt irriterende. "Seeee, mamma og pappa, her er masteroppgaven min! BaresåderevetdetsåerdetIKKEjegsomharlagetskrivefeilenpåforsiden!!!!!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, sykt irriterende! Men har bestemt meg for at det ikke skal overskygge gleden over å være ferdig (men det holder hardt noen ganger altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sette et punktum der med penn. Det vill jeg gjort, uten tvil. På alle eksemplarene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sette et punktum der med penn. Det vill jeg gjort, uten tvil. På alle eksemplarene :fnise:

Allerede gjort ;) (bortsett fra de som er på universitetet, de har jeg ikke fått sett...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er inne til gjennomlesing av enkeltdeler hos veileder. Jeg venter på svar. Spurte om han ville sagt om den var klar eller ikke var klar til å leveres inn - men han sa at det var ikke noe han kunne si, det var helt opp til meg når den skulle leveres inn, og som jeg så var det ikke så lett å bestemme det. Nei... :sukk:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig. Her har min veileder selv sagt at joda, jeg har på en måte ansvaret selv, men at han absolutt råder meg hvis han føler jeg ikke burde levere inn eller ikke. Da jeg bestemte meg for å ikke levere inn så støttet han meg i det, og mente det var et lurt valg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår dem godt... egentlig. Det er nok litt annerledes å si at man ikke burde levere inn, enn å si at "nå kan du levere inn". Han ville nok frarådet meg å levere inn hvis det var tilfellet for han er jo "mentoren" min, og det ville nok også kommet godt frem på tilbakemeldingene fra han. Men en sensur er veldig individuell, det avhenger veldig av hvem man får som sensor, og de vil nok ikke ta på seg ansvaret ved å kunne bli tatt som "syndebukken" i at de sa at dette var godt nok - hvis det ikke skulle vært det. Derfor han sier at jeg kan levere inn når jeg føler meg klar. Og holder seg litt i bakgrunnen.. sist jeg spurte om hva jeg skulle jobbe med videre, så fikk jeg "Litt språk og struktur", og da antar jeg at den begynner å bli klar. Det hadde bare vært veldig fint om noen kunne sagt "NÅ!" :fnise:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at min veileder har frarådet folk fra å levere. Selv om han er veldig snill og grei så er det tydelig at han føler masterstudentenes arbeid også er en refleksjon av ham.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og.... så har man et sammenbrudd. Aner ikke hvorfor. Bare hylgråt i gangen for meg selv. Jeg ble så sliren av å fikse innholdsfortegnelsen og sidetall. Det ville ikke samarbeide med meg og man kunne ikke gjøre alt i en fil for sidetallene skal være siksakk og forskjellig noen steder. Av alle ting som skulle felle meg. Og nå føles bare hele oppgaven dritt. :sukk:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og.... så har man et sammenbrudd. Aner ikke hvorfor. Bare hylgråt i gangen for meg selv. Jeg ble så sliren av å fikse innholdsfortegnelsen og sidetall. Det ville ikke samarbeide med meg og man kunne ikke gjøre alt i en fil for sidetallene skal være siksakk og forskjellig noen steder. Av alle ting som skulle felle meg. Og nå føles bare hele oppgaven dritt. :sukk:

:klem:

EDIT: Bruker du Word? :) Har du lagt inn forskjellige sections (aner ikke hva det heter på norsk, har engelsk word) med egne sidetall?

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått til å finne noen måte å ha egne sidetall for ulike deler - har prøvd og prøvd, men jeg delte filen til slutt for jeg gav opp. Det er enda mer slitsomt. Nå har jeg forside, sammendrag/forord/innholdsfortegnelsen og oppgaven i hver sin. Alt skal sendes inn på samme pdf så da må jeg drive og koble de sammen.. Jeg har engelsk word også :)

Jeg tror jeg bare er så lei folk som hele tiden presiserer "...men du er jo snart ferdig" eller "...men du er jo så godt som ferdig", som om jeg ikke har hatt det eller har det like tungt som dem nå. Det er ikke min feil de har surret bort tiden til hva enn de har som gjør at de ikke blir ferdig til fristen.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sender meg pm, kan jeg godt prøve å hjelpe deg! Med mindre du er ferdig med sammenkoblinga, da. Jeg kan jo umulig gjøre det verre!

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan jo ikke det - going up from here! :ler:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sendt forklaring! :) Og kan sikkert sende den til flere hvis det er andre som lurer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Nå har jeg sendt forklaring! :) Og kan sikkert sende den til flere hvis det er andre som lurer!

Jatakk :sjenert: Kan aldri være for tidlig ute med sånt, satser jo på å starte å skrive oppgaven i løpet av denne mnd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått tilbakemelding fra veileder, og den er nesten utelukkende positivt. Han skrev til og med at jeg nærmet meg innlevering nå! :sjokkert:

Eneste jeg er litt usikker på er at han skriver at det er utfordrende lesing som stiller krav til leseren -- er ikke det bare bra på masternivå? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

Eneste jeg er litt usikker på er at han skriver at det er utfordrende lesing som stiller krav til leseren -- er ikke det bare bra på masternivå? :klo:

Jo, er jo bra, men jeg personlig vil forsøke å skrive slik at alle kan lese min oppgave. Det er jo helt opp til deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, er jo bra, men jeg personlig vil forsøke å skrive slik at alle kan lese min oppgave. Det er jo helt opp til deg selv :)

Ja, men jeg føler at det er slik jeg har skrevet. Og unngått store ord og vanskelige formuleringer. Min ekssamboer som kommer fra en realfagsbakgrunn syntes at det var lett å forstå det som stod, og i den ene delen hvor han hadde kommentert at "Dette er kjempeviktig, og her forklarer du hvorfor..." så skriver min veileder at "det var komplisert". Så jeg vet ikke... eller, jeg tror temaet er vanskelig, at det er så "nytt" for de fleste at det er litt vanskelig å vri om på den gamle tankemåten? :vetikke:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg er litt usikker på er at han skriver at det er utfordrende lesing som stiller krav til leseren -- er ikke det bare bra på masternivå? :klo:

Jeg trodde også det var positivt, og jeg har unnlatt å forklare veldig grunnleggende ting. Biveilederen min mente at jeg måtte ha det med, for det var ikke sikkert sensoren visste sånt. WTF?!?! Da vil jeg ha en annen sensor, sa jeg :P

Man kan jo ikke tenke "ånei, enn om sensor er en inkompetent flisespikker som ikke vet å bruke google".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Krampetrekk på siste "urelevante" eksamen før masteroppgaven! Gleder meg til å kun konsentrere meg om masteren altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...