Gjest Slaskepott Skrevet 10. november 2013 #841 Skrevet 10. november 2013 Det er så fint med gode tilbakemeldinger! Gratulerer!
Gjest Nikee Skrevet 11. november 2013 #842 Skrevet 11. november 2013 GRATULERER :D Så deilig!! Tusen takk! Det er så utrolig deilig
Gjest Nikee Skrevet 11. november 2013 #843 Skrevet 11. november 2013 Det er så fint med gode tilbakemeldinger! Gratulerer! Takk! Man blir så uendelig lettet når man innser man ikke var helt ute på viddene
Gjest Slaskepott Skrevet 11. november 2013 #844 Skrevet 11. november 2013 Ja. Et par ganger har jeg bedt om veiledning, og når jeg kommer dit lurer han på hva jeg egentlig trenger veiledning på. Jeg sier nervøst at jeg lurer på om jeg kan skrive dette/vinkle det slik/etc.?! Han spør bare: hvorfor i all verden skulle du ikke kunne det..? Også blir jeg lettet og tror på meg selv igjen. Ha ha. Det er virkelig en berg- og dalbane. Før jeg startet masteren trodde jeg at veilederen skulle være mye mer involvert enn han faktisk er, men jeg har lært utrolig mye av å finne ut av ting på egen hånd. Man får en faglig trygghet som er veldig deilig å ha. Jeg begynner å innse at det jo kanskje er jeg som kan aller mest om akkurat det jeg skriver om, og da blir det litt mindre skummelt. 1
Luppa Skrevet 13. november 2013 #845 Skrevet 13. november 2013 (endret) Jeg begynner å mistenke at studieteknikken min ikke er helt god. Jeg kan godt skrive et par sider på en dag (nå i startfasen er det ikke snakk om veldig mange), men jeg klarer knapt skrive en halv side om én ting før jeg blir lei og begynner på noe annet. Skriver om én artikkel i teorikapittelet og så et par setninger i metodekapittelet, deretter leser jeg 4 sider i en bok og skriver om denne et annet sted. Orker ikke sette meg ned og finlese én bok eller sette meg helt inn i én teori, jeg vil bare skrive så mye som mulig! Føles som jeg egentlig ikke har gjort noe en hel dag selv om jeg har skrevet 3-4 sider Edit: smiley'en er altså ikke glad, han virrer frem og tilbake og er ufokusert! Endret 13. november 2013 av Luppa
Sophia Skrevet 13. november 2013 #846 Skrevet 13. november 2013 Noen av dere som har tatt på dere forskningsassistentjobber for Uio? Ble tilbudt en jobb i dag, men jeg glemte å spørre om lønn. Synes også det egentlig er ganske ubehagelig å spørre om sånt Det er ikke tilfeldigvis noen av dere som har gjort slike jobber og vet sånn ca hva lønnen ligger på? Er timebasert, såpass har jeg fått med meg
Jakobine- Skrevet 21. november 2013 #847 Skrevet 21. november 2013 Hei! Er det flere her som skal levere til våren?
Gjest Ciegus Skrevet 21. november 2013 #849 Skrevet 21. november 2013 Jeg også. Begynner ikke før etter nyttår da, men må helst konkretisere problemstillingen min innen jul. Men jeg må jo lese til eksamen så har ikke helt tid å tenke på det!
Gjest bustyvel Skrevet 21. november 2013 #850 Skrevet 21. november 2013 Da er man ferdig med en av to spesialemne-eksamener, gleder meg til de er over, og kun masteren står i fokus 2
Jakobine- Skrevet 23. november 2013 #851 Skrevet 23. november 2013 Jeg også. Begynner ikke før etter nyttår da, men må helst konkretisere problemstillingen min innen jul. Men jeg må jo lese til eksamen så har ikke helt tid å tenke på det! Oj, det var kort tid, er det 30 sp? Jeg skriver en 60 sp-oppgave, men siden vi jo også har andre fag i tillegg til selve oppgaven i løpet av året startet vi i første semester av studiet. Hvor stor skal oppgaven din være? Jepp, jeg skal Hvor langt har du kommet og hva holder du på med nå for tiden? Jeg trøbler med bruk av teori akkurat nå (parallelt med gjennomgang av undersøkelsen og analysearbeid), og vet ikke helt hvordan jeg skal strukturere det i oppgaven. Folk gjør det ulikt ser jeg, tror jeg må spørre veileder om råd.
Gjest Ciegus Skrevet 23. november 2013 #852 Skrevet 23. november 2013 Oj, det var kort tid, er det 30 sp? Jeg skriver en 60 sp-oppgave, men siden vi jo også har andre fag i tillegg til selve oppgaven i løpet av året startet vi i første semester av studiet. Hvor stor skal oppgaven din være? Hvor langt har du kommet og hva holder du på med nå for tiden? Jeg trøbler med bruk av teori akkurat nå (parallelt med gjennomgang av undersøkelsen og analysearbeid), og vet ikke helt hvordan jeg skal strukturere det i oppgaven. Folk gjør det ulikt ser jeg, tror jeg må spørre veileder om råd. Ja, 30 poeng. Ingen krav til hvor stor den skal være, alt mellom 50 og 150 sider er vanlig...
Gjest Daenerys Skrevet 23. november 2013 #854 Skrevet 23. november 2013 Oj, det var kort tid, er det 30 sp? Jeg skriver en 60 sp-oppgave, men siden vi jo også har andre fag i tillegg til selve oppgaven i løpet av året startet vi i første semester av studiet. Hvor stor skal oppgaven din være? Hvor langt har du kommet og hva holder du på med nå for tiden? Jeg trøbler med bruk av teori akkurat nå (parallelt med gjennomgang av undersøkelsen og analysearbeid), og vet ikke helt hvordan jeg skal strukturere det i oppgaven. Folk gjør det ulikt ser jeg, tror jeg må spørre veileder om råd. Jeg holder enda på med datainnsamling, pga mye sykdom og problemer dette semesteret. Håper jeg kommer i mål...
Jakobine- Skrevet 23. november 2013 #855 Skrevet 23. november 2013 Så uflaks med sykdom og andre ting, Daenerys, men du kommer sikkert i mål. Det er jo mange måneder mellom jul og innlevering (prøver jeg å overbevise meg selv om ), og hvis du i tillegg er fulltidsstudent (?) så har du jo hav av tid. Jeg hørte flere av mine medstudenter som også holdt på med datainnsamling nå for ikke så lenge siden. Jeg er nysgjerrig på hva dere andre driver med og hvordan dere gjør det, men det har dere sikkert skrevet om tidligere i tråden - jeg skal bla litt i den og lese innimellom skrivingen her.
Gjest Nikee Skrevet 24. november 2013 #856 Skrevet 24. november 2013 Hei! Er det flere her som skal levere til våren? Jeg også Jeg leverer i juli ca.
Luppa Skrevet 25. november 2013 #858 Skrevet 25. november 2013 Er det noen av dere som bruker kvalitativt intervju som har erfaring med intervju over skype eller e-post? Jeg har funnet noen informanter på andre kanten av landet, og har ikke råd til å reise dit (brukte opp all pengestøtte fra instituttet på et relevant utenlandsopphold tidligere i år). Tenker at skype kan være litt kleint når man aldri har hilst på hverandre før, og at det fort kan bli tekniske problemer?
Gjest Daenerys Skrevet 25. november 2013 #859 Skrevet 25. november 2013 Er det noen av dere som bruker kvalitativt intervju som har erfaring med intervju over skype eller e-post? Jeg har funnet noen informanter på andre kanten av landet, og har ikke råd til å reise dit (brukte opp all pengestøtte fra instituttet på et relevant utenlandsopphold tidligere i år). Tenker at skype kan være litt kleint når man aldri har hilst på hverandre før, og at det fort kan bli tekniske problemer? Ville glatt foretrukket skype over e-post. Du mister mye informasjon når du ikke prater, som pauser, tonefall, ansiktsuttrykk osv. det er viktig syns jeg i alle fall. Skal sies at jeg ikke har gjort det slik selv, men jeg tror e-post blir utilstrekkelig for din del?
Luppa Skrevet 25. november 2013 #860 Skrevet 25. november 2013 Ville glatt foretrukket skype over e-post. Du mister mye informasjon når du ikke prater, som pauser, tonefall, ansiktsuttrykk osv. det er viktig syns jeg i alle fall. Skal sies at jeg ikke har gjort det slik selv, men jeg tror e-post blir utilstrekkelig for din del? Du har nok rett. Kanskje jeg prøver meg på skype, og så får jeg evt sende noen oppfølgingsspørsmål via mail. Forutsetter at informantene har/kan bruke skype da, det har jeg ikke spurt om enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå