Luppa Skrevet 31. oktober 2013 #821 Del Skrevet 31. oktober 2013 Rart å se hvor forskjellige mastergrader kan være! Jeg er i gang med siste året på masteren min i religionsvitenskap, og jeg har INGEN eksamener, arbeidskrav eller deadlines før innlevering i mai... Sitter på lesesal med medstudenter og møter veileder innimellom, men jeg styrer absolutt alt selv. Driver også med feltarbeid og intervju, men foreløpig synes jeg at arbeidsmengden er overkommelig. Mulig jeg er av en annen oppfatning i april.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 31. oktober 2013 #822 Del Skrevet 31. oktober 2013 Samme her med det jeg studerer Luppa. Jeg tror ikke det blir jul i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia Skrevet 31. oktober 2013 #823 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har bare 30stp masteroppgave, derfor jeg har litt annet opplegg nå Etter jul når jeg skal skrive har jeg ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 2. november 2013 #824 Del Skrevet 2. november 2013 Jeg føler jeg ikke kan klage på det siden jeg har valgt å ta master selv, og at man burde være voksen nok til å takle det. Men jeg føler meg så overveldet av alt som skal leses, gjøres, skrive og alt innen bestemte frister. Jeg klarer ikke å henge med, så jeg blir enda mer stresset av dette Anonymous poster hash: 9ee38...256 Hehe.. Joda, jeg prøver å ikke klage sånn til vanlig, det er bare demotiverende både for meg selv og de rundt meg. Men her inne må jeg bare få ut litt innimellom. Nå begynner semesteroppgaven å ble ferdig, og jeg tror den blir ok! Jeg har sittet på lesesal fra morgen til kl 19 hver dag nå, og egentlig ikke hatt noe liv. Synes jeg har fått god oversikt over kvalitativ metode i alle fall. Over til noe annet. Tenkte å ønske meg pensumbøker til jul siden de er så dyre. Men kunne godt tenke meg en bok som handler om det å skrive master, gode tips osv. Jeg har jo 7 metodebøker, men det hadde vært godt med en liten praktisk håndbok eller lignende. Er det noen som vet om en slik bok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slaskepott Skrevet 3. november 2013 #825 Del Skrevet 3. november 2013 @Badabing: Masteroppgaven av Everett og Furseth. http://www.universitetsforlaget.no/nettbutikk/masteroppgaven.html Har ikke lest den selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #826 Del Skrevet 3. november 2013 Legger denne inn her siden dette er tråden for masterstudentene:) Vet ikke om det er samme greiene for alle masterstudenter, hvor man skal ha klar en prosjektskisse før man begynner å skrive. (en prosjektskisse som skal fortelle hva man skal ta for seg, og hva man skal gjøre i oppgaven.) Er selv litt engstelig fordi jeg fikk MASSE refs av foreleserene, som mente at skissen min ikke var god nok. Mitt spørsmål til dere som har skrevet en lignende skisse, er hvor mye denne skissen har å si? Fikk dere bare "go-ord" fra professorer og lignende for skissen deres? Og skal det mye til for å ikke få denne godkjent? Skal selv ta en master innen humanistiske fag og her blir liksom aldri noe godt nok.. Finnes jo ingen fasitt-svar på hvordan man skal skrive, samtidig som foreleserne er kritiske og vet hva de vil.. Anonymous poster hash: c281b...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 3. november 2013 #827 Del Skrevet 3. november 2013 Da er problemstilling innsendt, spent på tilbakemelding og tildeling av veileder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 3. november 2013 #828 Del Skrevet 3. november 2013 (endret) @Badabing: Masteroppgaven av Everett og Furseth. http://www.universitetsforlaget.no/nettbutikk/masteroppgaven.html Har ikke lest den selv. Tusen takk! I samme slengen; noen som kan tipse om tilleggslitteratur til eksamen i vitenskapsteori? (Eller hvilke bøker dere andre brukte i vitenskapsteori). Endret 4. november 2013 av Badabing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slaskepott Skrevet 3. november 2013 #829 Del Skrevet 3. november 2013 Til AnonymBruker: Jeg vet ikke helt hvor mye som skal til for å ikke få prosjektskissen godkjent hos oss, men jeg ser for meg at det blir godkjent så lenge planen virker nogenlunde gjennomførbar (men merk, dette er noe jeg tror og ikke vet). Hvis jeg hadde fått mye kritikk, så ville jeg nok lyttet til det. Hva går kritikken mot skissen din ut på, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 3. november 2013 #830 Del Skrevet 3. november 2013 Legger denne inn her siden dette er tråden for masterstudentene:) Vet ikke om det er samme greiene for alle masterstudenter, hvor man skal ha klar en prosjektskisse før man begynner å skrive. (en prosjektskisse som skal fortelle hva man skal ta for seg, og hva man skal gjøre i oppgaven.) Er selv litt engstelig fordi jeg fikk MASSE refs av foreleserene, som mente at skissen min ikke var god nok. Mitt spørsmål til dere som har skrevet en lignende skisse, er hvor mye denne skissen har å si? Fikk dere bare "go-ord" fra professorer og lignende for skissen deres? Og skal det mye til for å ikke få denne godkjent? Skal selv ta en master innen humanistiske fag og her blir liksom aldri noe godt nok.. Finnes jo ingen fasitt-svar på hvordan man skal skrive, samtidig som foreleserne er kritiske og vet hva de vil.. Anonymous poster hash: c281b...143 Jeg hadde også skisse. Eneste vi fikk kritikk for var hvordan vi skulle takle metodiske valg, egentlig. De fleste av veilederne vet at tema og problemstilling endrer seg underveis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 4. november 2013 #831 Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Legger denne inn her siden dette er tråden for masterstudentene:) Vet ikke om det er samme greiene for alle masterstudenter, hvor man skal ha klar en prosjektskisse før man begynner å skrive. (en prosjektskisse som skal fortelle hva man skal ta for seg, og hva man skal gjøre i oppgaven.) Er selv litt engstelig fordi jeg fikk MASSE refs av foreleserene, som mente at skissen min ikke var god nok. Mitt spørsmål til dere som har skrevet en lignende skisse, er hvor mye denne skissen har å si? Fikk dere bare "go-ord" fra professorer og lignende for skissen deres? Og skal det mye til for å ikke få denne godkjent? Skal selv ta en master innen humanistiske fag og her blir liksom aldri noe godt nok.. Finnes jo ingen fasitt-svar på hvordan man skal skrive, samtidig som foreleserne er kritiske og vet hva de vil.. Anonymous poster hash: c281b...143 Min ble slaktet faktisk, men jeg fikk mye råd og tips av professoren under samtalen. For mitt vedkommende er det en del av mine research seminarer som jeg har nå, så her var den verdt 10% av endelig karakter. Jeg studerer historie, så for mitt vedkommende gikk kritikken ut på at den ikke var spesifikk nok, alt for bred, litt "all over the place", og at jeg ikke hadde gode nok primærkilder. Det løste seg heldigvis, etter samtalen med professoren min og jeg sendte inn en ny versjon som ble rost Det går mest ut på at de vil ha konkrete, eller så konkret som overhode mulig, plan over hva du har tenkt å gøre, skrive, kilder osv osv. De er veldig klare over at det kommer til å endre seg underveis når man faktisk får lest gjennom litteraturen og lignende. Ellers: Jeg har nettopp sendt inn mitt historiografiske essay! er utrolig lettet over at jeg har sendt den inn nå. Håper bare denne ikke blir slaktet Jeg føler jeg har gjort det jeg skal, men jeg har aldri skrevet et slikt essay før så jeg aner ikke om jeg har klart å fylle opp alle krav. Krysser fingrer og tær i alle fall! Nå, en dusj, frokost - så neste paper outline! Endret 4. november 2013 av Nikee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #832 Del Skrevet 4. november 2013 ja, jeg går også master i humanistisk retning. Nærmere bestemt kulturvitenskap- så er litt samme greia her; Den blir for vag/bred, og "panelet" mente at oppgaven tok for seg for mange teorier og at de ikke hang helt sammen med problemstillingen. (at teoriene var for tilfeldig valgt ut). hos oss skal man liksom ta med et eget avsnitt som omhandler teorier/perspektiver.. Endte opp med å plukke litt tilfeldig, men vil ikke si selv at de er kjempe urelevante:O men forelesere er jo generelt veldig strenge.. Satser på å få den godkjent, men har hørt at denne skissen har mye å si når man begynner å skrive. så vil gjøre en god jobb:) Problemet mitt er litt at veilederen min ikke er av de konstruktive, så da får man seg et gedigent smell på fellesveiledningen.. :/ Anonymous poster hash: c281b...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 7. november 2013 #833 Del Skrevet 7. november 2013 Jeg vil ha en sånn på døren min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 7. november 2013 #834 Del Skrevet 7. november 2013 60079_10151659367477084_1251648468_n.jpg Jeg vil ha en sånn på døren min! Jeg svarer stort sett "hnngggg vil ikke snakke om det" når noen spør, så den passa fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 7. november 2013 #835 Del Skrevet 7. november 2013 Haha, sånn vil jeg og ha etterhvert. Sitter og skriver notat om tema nå, er usikker på hvor mye jeg skal skrive, det står ikke noe sted på ITL, og jeg vet noen spurte om det på forrige samling, men husker gravidhjernen det tro...? Neidaa Satser på at ca en side må være sånn innafor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 7. november 2013 #836 Del Skrevet 7. november 2013 60079_10151659367477084_1251648468_n.jpg Jeg vil ha en sånn på døren min! Kul! Jeg gleder meg så innmari til å levere eksamen nå! Har Kuhn og Merton langt oppi halsen! Kjenner det blir godt å legge fra seg hele vitenskapsteorien og heller lese mitt "eget fag". Det er ikke det at man ikke lærer noe av det eller ikke trenger det, men det kan bli litt vel svevende innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slaskepott Skrevet 7. november 2013 #837 Del Skrevet 7. november 2013 Haha, Nikee! Spot on. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 8. november 2013 #838 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Det å studere på masternivå er en forbanna berg-og-dalbane. Av og til banner jeg over at jeg i det hele tatt kastet meg inn i denne torturen, mens andre dager går det lettere. Er kanskje ikke så tilfeldig at de dagene jeg synes det er drit er når jeg ikke forstår noenting mens de andre dagene er da jeg faktisk greier noe. Gaaah! Snart ferdig med dynamisk oseanografi-faget.. puuuh.. 5 uker til eksamen Håper jeg står, har forstått det meste, tror jeg.. Har greid meg bedre enn forventet.. Jeg ser også kravene og har rimelig god kontroll på mesteparten.. Håper bare labrapporten godkjennes.. 15 studiepoeng med en del tortur.. Edit: Glemte å legge til at jeg også er på vei til å bli forkjølet og å studere nå er bare.. blergh.. Boka ser ut som en fin pute.. Endret 8. november 2013 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 10. november 2013 #839 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg må bare juble litt for meg selv nå! Fikk tilbakemelding på mitt historiografiske essay, og jeg fikk 6,7! Jeg er så utrolig lettet over at jeg bestod og at jeg fikk bedre enn minstekravet for å bestå (5,5 her)! Jeg har aldri skrevet et historiografisk essay før så jeg måtte google alt, og prøve å fiske frem hvordan dette skulle gjøres. Litt greit å vite at jeg ikke var helt på viddende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia Skrevet 10. november 2013 #840 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg må bare juble litt for meg selv nå! Fikk tilbakemelding på mitt historiografiske essay, og jeg fikk 6,7! Jeg er så utrolig lettet over at jeg bestod og at jeg fikk bedre enn minstekravet for å bestå (5,5 her)! Jeg har aldri skrevet et historiografisk essay før så jeg måtte google alt, og prøve å fiske frem hvordan dette skulle gjøres. Litt greit å vite at jeg ikke var helt på viddende GRATULERER :D Så deilig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå