Surriball Skrevet 11. juni 2013 #741 Del Skrevet 11. juni 2013 B er en god karakter du kan være stolt av, AB Det er surt når sensorene er såpass uenige og det resulterer i en dårligere karakter enn du hadde håpet på, men allikevel: B er en veldig solid karakter på masteren! ... jeg har innleveringsfrist på fredag. Jeg har lyst til å levere i løpet av torsdagen, men merker at det er litt knapt med tid. Jeg sitter og legger siste hånd på diskusjon og konklusjon - før korrekturlesning. Jeg hører om andre folk som korrekturleser i en uke før de leverer, jeg får bare en dag å gjøre det på. I tillegg skal vi holde presentasjon, og den må jeg jo også forberede. Den teller ikke på karakteren, men jeg må fortsatt gjøre det. Ganske slitsomt at de måtte ha den akkurat DENNE uka! Jaja. Master skal det bli, og jobb har jeg. Det er kun mine egne ambisjoner som står i veien for å levere, egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #742 Del Skrevet 11. juni 2013 Noen som har noen trøstende ord? Vi har to sensorer på masteroppgaven, den ene (sensor nr. 1) ga meg A og den andre C. Dermed ender jeg opp med en B (gjennomsnittet av disse to evalueringene). Det kjipe var at jeg fikk A'en først, og var overbevist om at sensor nr 2 da ville jeg meg B. Likevel er jeg mer enig i sensor nr 2 sin evaluering, så det er jo rettferdig. Men jeg ble så blendet av den A'en at jeg helt glemte at greia for meg var å levere på normert tid, og ikke en perfekt oppgave, også ender jeg opp med å være lei meg over B'en...? Anonymous poster hash: f7d24...1c3 Kjempeskummelt å se at det er et slikt spenn mellom sensorer :-O Kjipt å se Aen glippe vekk på den måten, men B er jo bokstavelig talt meget bra :-) Anonymous poster hash: 4c448...b9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ELuna Skrevet 13. juni 2013 #743 Del Skrevet 13. juni 2013 Har sniklest litt på denne tråden ei stund Avsluttet akkurat første året på master, og trodde virkelig at eksamenene dette semesteret skulle gå rett vest og at jeg måtte ta de opp igjen, og dermed utsette masteroppgaven eller noe. Men så gikk det egentlig veldig bra. Og i dag har jeg endelig fått veileder og skrevet kontrakt, så nå er jeg superletta, og gleder meg egentlig ganske mye til å begynne å skrive til høsten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 13. juni 2013 #744 Del Skrevet 13. juni 2013 Kjenner jeg har lyst å grine av frustrasjon idag, enda en D! Jeg fatter virkelig ikke hvorfor jeg ikke klarer å få bedre karakterer her! Jeg følte jeg hadde gjort det godt og jevnt gjennom semesteret med disse oppgavene vi hadde, og nå får jeg en D. Tror ikke jeg har lyst å vite den andre karakteren min en gang.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 13. juni 2013 #745 Del Skrevet 13. juni 2013 Awww, stor til deg, Nikee! Det er kjipt å få dårligere karakterer enn man hadde håpet på! Har du tenkt å be om begrunnelse? Og ellers: har endelig levert masteroppgaven! Nå er jeg sivilingeniør! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 13. juni 2013 #746 Del Skrevet 13. juni 2013 Awww, stor til deg, Nikee! Det er kjipt å få dårligere karakterer enn man hadde håpet på! Har du tenkt å be om begrunnelse? Og ellers: har endelig levert masteroppgaven! Nå er jeg sivilingeniør! Gratulerer så mye Surriball! Tenk å være helt ferdig utdannet Jeg vet ikke, akkurat nå er jeg litt deppa. Jeg var en sterk student under bacheloren lå stort sett på B og C, mens her på master i utlandet er jeg kun på D! Med en C ( ) Jeg skjønner rett og slett ikke hva som går av meg, jeg har jobbet enda hardere dette semesteret og likevel føles det ut som om jeg sitter igjen med ingenting av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 13. juni 2013 #747 Del Skrevet 13. juni 2013 Nikee, jeg lå før på en C-B, nå ligger jeg på D-C. Jeg kjenner meg veldig godt igjen, og jeg har ikke reist til utlandet engang... Føler jeg feiler hele masteren, rett og slett. Men merker godt at nivået er høyere, venninna mi sliter med det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 13. juni 2013 #748 Del Skrevet 13. juni 2013 Nikee, jeg lå før på en C-B, nå ligger jeg på D-C. Jeg kjenner meg veldig godt igjen, og jeg har ikke reist til utlandet engang... Føler jeg feiler hele masteren, rett og slett. Men merker godt at nivået er høyere, venninna mi sliter med det samme. Det hjelper litt å vite at jeg ikke er den eneste! Jeg føler meg som en komplett idiot i forhold til klassen, og ja det føles ut som om jeg feiler hele masteren eller er for dum for dette nivået. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 13. juni 2013 #749 Del Skrevet 13. juni 2013 Det hjelper litt å vite at jeg ikke er den eneste! Jeg føler meg som en komplett idiot i forhold til klassen, og ja det føles ut som om jeg feiler hele masteren eller er for dum for dette nivået. Jeg har helt like tanker. Men sånn er det bare. Jeg er litt lei og umotivert, men satser på god karakter på selve masteroppgaven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 14. juni 2013 #750 Del Skrevet 14. juni 2013 Nikee! Skjønner frustrasjonen, man føler man kan så mye mye mer enn det man får vist og da blir det jo litt kjipt i lengden. Mastergradsfag generelt er vanskeligere, det bygger veldig på det man tidligere har lært og slikt. Nå har jeg jo et greit snitt, som skal kunne tillate meg å komme inn på ph.d om jeg vil det (men jeg synes det allikevel er kjipt å være midt på treet selv om jeg kan så mye mer). Hurra surriball! Gratulerer så mye! Nå har jeg sittet den siste uken og gått inn på de små tingene (små og små fru Blom) jeg har hatt problemer med, og endelig løsner hele introduksjonsdelen seg. Har enda det å forstå noen småsaker (som hvorfor det er mindre karbonat ion i polare strøk versus tropiske strøk), men jeg vet hvor jeg skal finne informasjonen, må bare få hentet boka fra lagerplassen vår. Det er liksom så deilig å vite at det går fremover, for i det siste har jeg lurt på om jeg virkelig kan fullføre en master (jeg som er så dum liksom). Så, i dag skal jeg lese om havsirkulasjonsmodellene jeg skal bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #751 Del Skrevet 14. juni 2013 Har fulgt med på denne tråden lenge, men har i lange perioder fått et stikk i magen bare av å se på tittelen, så har lest her med veldig ujevne mellomrom... akkurat nå føler jeg meg virkelig som en håpløs student. Har allerede utsatt oppgaven én gang, og nå nærmer fristen seg med stormskritt... skal levere om to uker. Har ALLTID vært sent ute med alt av semesteroppgaver og lignende, typisk siste dagen og natten. Ikke bra, men har hatt et ekstra gir (av panikk) som har fått meg til å bli ferdig innen fristen. Nå sliter jeg ekstremt med å sette inn giret. Har mange, mange sider igjen å skrive, men får meg bare ikke til å sette meg ned og skrive! Utsetter og prokrastinerer i det uendelige. Jeg kan bare ikke utsette igjen, da tror jeg heller jeg gir opp hele oppgaven. Veksler mellom å tenke "dette ordner seg", og å tenke at dette aldri i livet blir bra nok til å kunne leveres på de dagene som gjenstår. Føler meg temmelig udugelig, men det gjør ikke at jeg setter meg ned og skriver. jeg vet at det KAN gå men da må jeg begynne NÅ!!! Ser at noen av dere andre også må skrive (eller har skrevet?) mye på kort tid. hvordan har det gått? Og er det noen som har erfaring med privat trykk av masteroppgaven? Trenger alle dager jeg kan få... Anonymous poster hash: 56235...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 14. juni 2013 #752 Del Skrevet 14. juni 2013 Last ned et program som heter cold turkey,det blokker valgfrie nettsider som du bruker mye tid på. så er det bare å sette seg ned og skrive.Den siste uka var mottoet mitt "Det jeg får gjort i dag slipper jeg å gjøre i morgen." Du klarer det, jeg har tro på deg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cloud9 Skrevet 17. juni 2013 #753 Del Skrevet 17. juni 2013 For min del fikk jeg utsatt til å levere til høsten, grunnet sykdom i fjor høst. Men det går tregt. Skriver analysekapittelet og skal analysere dialog. Og det er sååå tungt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 24. juni 2013 #754 Del Skrevet 24. juni 2013 Nå er det snart min tur med masteroppgaven! Starter på 5.året nå i høst, og har skikkelig skrivekløe, som jeg vel regner med blir kurert til jeg er ferdig.. Men om 11 mnd. og 1 uke er leveringsfristen der, og jg er ferdig utdannet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 24. juni 2013 #755 Del Skrevet 24. juni 2013 Etter noen uker uten å ha tenkt på oppgaven, merker jeg at motivasjonen begynner å snike seg innpå En uke til nå uten tanker om det, så starter jeg på selve metodeskrivingen, samt historisk kapittel. Håper å være ferdig med begge innen august er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 26. juni 2013 #756 Del Skrevet 26. juni 2013 Endelig fått muntlig dato! Neste uke Skal bli godt å være helt ferdig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 26. juni 2013 #757 Del Skrevet 26. juni 2013 Så deilig ninuska_! Lykke til med den muntlige presentasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. juni 2013 #758 Del Skrevet 26. juni 2013 Lykke til! Trekk pusten og husk du kan stoffet inn og ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 28. juni 2013 #759 Del Skrevet 28. juni 2013 Jeg sniker meg inn her, takket ja til plass på masterstudie i går. Litt skummelt merker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 28. juni 2013 #760 Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Dobbeltpost Endret 28. juni 2013 av hjärterdam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå