Gå til innhold

Trekking av visdomstann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei :)

For omtrent en time siden trakk jeg en av visdomstennene i overkjeven. Det som skulle bli en rask og enkel jobb endte med masse bedøvelse og 45 minutter (!!!!) med tang, "ishakke", ny tang og ennå en ny tang for å få den ut. Røttene spriket skikkelig både ut på sidene og frem og tilbake..

Så sitter jeg her da, ganske så mørbanket. Har tatt ut den "dotten" som skal sitte en halvtimes tid baki der. Har tatt Ibux og Paracet (det begynner allerede og gjør vondt). Skyller litt med vann når jeg kjenner det er mye blod og drikker endel vann for å få vekk blodsmaken. Har også Corsidol som jeg skal skylle med morgen og kveld.

Så kommer det jeg lurer på:

- hvor mye blod er for mye blod?

- hvor lenge er det normalt å blø?

- hjelper det å kjøle ned eller legge på varme?

Er fullstendig klar over at dette er veldig individuelt og at jeg antagelig kommer til å ha endel mer smerter enn de som får tanna ut etter 5 minutter, men håper likevel at noen vil dele erfaringene sine :)

*Henriette*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff.. Har selv trekt 1 visdomstann og operert ut to.

-Det er vanlig å blø litt, men det er ikke sånn at det fosser ut liksom. Har du fått med ekstra 'dotter'? I såfall legg dem på og la den ligge en halvtimes tid før du bytter.

-Jeg blødde hele dagen pluss litt neste dag, men var ikke så mye.

Men det kommer veldig an på hvor mye tannlegen rotet nedi der, desto dypere, dess mer blod.

-Det hjelper nok neppe å kjøle ned eller varme det, mest sannsynlig vil det gjøre mer vondt.

-Det beste er å få i seg smertestillende, gjerne pinex forte/paralgin forte pluss noe paracet (selvsagt best å ta så lite som mulig, men tannpine er fryktelig vondt)

Håper det går over

Skrevet

-Det er vanlig å blø litt, men det er ikke sånn at det fosser ut liksom. Har du fått med ekstra 'dotter'? I såfall legg dem på og la den ligge en halvtimes tid før du bytter.

-Jeg blødde hele dagen pluss litt neste dag, men var ikke så mye.

Men det kommer veldig an på hvor mye tannlegen rotet nedi der, desto dypere, dess mer blod.

Hei, takk for svar :)

Det blør endel nå (men nå er det jo ikke lenge etterpå da...) Blør såpass at jeg hele tiden føler at jeg må skylle fordi blodsmaken gjør meg kvalm.. Men det er nok sikkert normalt den første dagen.. Hvertfall når tannlegen måtte rote på i tre kvarter.. Har ikke fått med ekstra "dotter" nei :-/

*Henriette*

Skrevet

Du bør ikke skylle munnen,for da får ikke såret lukket seg.

Jeg fikk streng beskjed om å ikke skylle munnen med vann, men svelge rett ned når jeg drakk grunnet at det skal sette seg en propp i såret slik at det slutter å blø.

Skyll med Corsodyl i kveld du. Og det slutter å blø av seg selv hvis det får litt fred

Skrevet

Hei igjen :)

Hadde en forferdelig natt etter trekkingen med smerter, svimmelhet, kvalmhet osv.. Men samboer passet på og jeg fikk til slutt sove :)

Sluttet å blø kvelden dag 2, og har vært i grei form etter det egentlig.

Nå spiser jeg mer normal mat igjen (DEILIG!) og er lite kvalm, bortsett fra etter den forferdelige Corsodyl-skyllingen. Hvor ofte har dere andre brukt den? Bare morgen og kveld, eller etter hvert måltid?

Syns jeg har en forferdelig ånde og grusom smak i munnen om dagen, men håper det går over når alt har grodd som det skal

*Henriette*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...