Gå til innhold

Förvertsavtale, redusert pris. Valp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man kjøper en valp til redusert pris og lager en avtale med oppretter, betyr det at man må sette mange kull på tispa? Hva innebærer en forvertsavtale i praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fòrvertavtale går ut på det som står i kontrakten. Det varierer ofte fra oppdretter til oppdretter. Ofte er det at tispen skal ha X antall kull (gjerne 2 eller 3) dersom hun er avls-matriale før hun blir skrevet over til deg. Hos hanner er det gjerne at den skal bli brukt i parring X-antall ganger. Innebærer som regel også å dra på utstilling (enten selv eller at oppdretter gjør det) og selvfølgelig helsesjekker som kreves på rasen.

Dersom du er nyskjerrig på hva det vil si på den hunden du ønsker, bør du ta det opp med oppdretter :) H*n vet nok mer om hva h*n ønsker i sin avtale ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forvertsavtale går ut på at hunden brukes til utstilling, og det er egentlig det.

Jeg har en hannhund. Videre står det i avtalen at jeg må ha han forsikret (noe jeg hadde gjort uansett) og annet små ting. Er kjempefornøyd med ordningen.

Men hvis du vurderer dette er mitt tips å finne en seriøs oppdretter/eier. Vi brukte lang tid på det. Finn raseklubb via NKK og kontakt oppdrettere som står oppført der. Man kan, desverre, dumpe borti mye rart også, har hørt noen skrekk historier.

Vår er i styrer i raseklubben, og har vært det i en årrekke, så det er ganske seriøst, og hun er veldig grei og flink. For meg er det som å ha min egen hund, bare at han brukes til utstilling 4-5 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...