Gå til innhold

Flytte til en liten plass

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å bygge hus et godt stykke fra familie å venner, til en plass som det ikke bor så mange folk enda, men som ligger idyllisk til ved vannet og turområder.

Skole og barnehage i nærheten og idrettsanlegg men ikke så mye annet.

Her er det billig å bygge og egentlig vår eneste mulighet til å få oss en bolig i vår prisklasse.

Er det noen av dere som har gjort det samme, flytter til en liten plass uten noen kjente i nærheten og kan anbefale/fraråde dette?

Jeg har ikke billappen og min mann jobber offshore så jeg vil bli alene med vår sønn på 3 år i perioder så dette er egentlig det som bekymrer meg litt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gjort det! Lappen kan du alltids ta på sikt, og med mindre du selv tror det kommer til å bli et problem, så ser jeg ikke noen grunn for at det ikke kan bli bra!

Gjest Krizzy
Skrevet

Vi vurderer å bygge hus et godt stykke fra familie å venner, til en plass som det ikke bor så mange folk enda, men som ligger idyllisk til ved vannet og turområder.

Her er det billig å bygge og egentlig vår eneste mulighet til å få oss en bolig i vår prisklasse.

Er det noen av dere som har gjort det samme, flytter til en liten plass uten noen kjente i nærheten og kan anbefale/fraråde dette?

Jeg har ikke billappen og min mann jobber offshore så jeg vil bli alene med vår sønn på 3 år i perioder så dette er egentlig det som bekymrer meg litt.

Jeg hopper på denne tråden. Det er noe jeg selv har tenkt på (ikke å bygge, da :fnise:). :)

Gjest Annaires
Skrevet

Jeg ville aldri flyttet langt fra venner og familie.

Skrevet

Jeg ville aldri flyttet langt fra venner og familie.

Det er ca 1 time fra venner og familie så ikke på andre siden av landet, det hadde jeg aldri klart, men jeg er så utrolig hjemmekjær og liker og ha folk rundt meg.

Men kjenner jeg mine venner og familie godt så tror jeg ikke de kommer til å besøke oss så alt for ofte dit vi har tenkt å flytte til, for er litt i bakevja.

Her vi bor nå har folk hytte dit vi nå vil flytte til, så er vi heldige legger de kansje søndagsturen sin til oss :)

Skrevet

Kommer du til å jobbe og guttungen til å gå i barnehagen? Kommmer du til å ta lappen etterhvert? Er det såpass langt unna at familie og venner eventuelt må overnatte hvis de skal komme på besøk?

Dette er ting jeg ville tenkt på først.

Personlig er det viktigere for meg med et godt nettverk rundt meg enn et stort hus, men så har vi jo bare ett barn og trenger ikke allverdens med plass.

Gjest anonym
Skrevet

jeg har flytta fra byen til to bygder.den ene gikk jeg på skole.det var greit.blei kjent med noen utenomskolen.men jentene var vriene og bli kjent med.så flytta jeg litt over en halv time og kjøre fra der jeg bodde i byn og trivdes ikke no særlig i det hele tatt.hadde heller ikke lappen.

sleit og bli kjent med folk og rykter fløy fort.

så det er ikke bare bare og flytte fra venner og familie.det kan i alle fall jeg skrive under på.

men noen trivs med det og andre ikke.jeg skal aldri flytte til en bygd igjen.

Gjest Annaires
Skrevet

Det er ca 1 time fra venner og familie så ikke på andre siden av landet, det hadde jeg aldri klart, men jeg er så utrolig hjemmekjær og liker og ha folk rundt meg.

Men kjenner jeg mine venner og familie godt så tror jeg ikke de kommer til å besøke oss så alt for ofte dit vi har tenkt å flytte til, for er litt i bakevja.

Her vi bor nå har folk hytte dit vi nå vil flytte til, så er vi heldige legger de kansje søndagsturen sin til oss :)

Det hadde vært for langt for meg.

Bor ca en time fra min familie, men heldigvis helt i nærheten av svigerfamilien.

Svigerfamilien min er en del av hverdagen vår, mens min familie ser vi en helg eller to i mnd.

Jeg savner å kunne være en del av hverdagen til min side av familien. Bare stikke innom etter middag og sånn, eller når frøkna blir større; at de bare kan komme og se på kamper og diverse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...