Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elyssa
Skrevet

Ja, hva tror dere meningen med livet er?

Religiøst eller ikke.. Og hvis dere tror det kun finnes fødsel, livet (jobbe) og dø, hvordan holder dere motet oppe?

Jeg er ikke sikker selv.

Spent!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meningen med livet er å leve det - enkelt og greit. :)

Gjest Fable
Skrevet

Fordi alternativet ikke virker noe særlig spennende =D

Skrevet

Meningen er å fordrive tiden på best mulig måte til man skal dø. :P

Gjest Elyssa
Skrevet

Men virker ikke det temmelig meningsløst??

Jeg tror jeg trenger en større mening, en som er større enn meg selv liksom, for å fungere rett og slett..

• Liker 1
Gjest Fable
Skrevet

Meningsløst? kanskje. Men jeg liker livet mitt jeg, så har det flott jeg.

Alt må jo ikke ha mening for at det skal være verdt å gjøre. =)

Skrevet

Er gode venner meningsløst?

Er familie meningsløst?

Er favorittmusikken meningsløs?

Er gode filmer meningsløse?

Det er mye som er meningsløst, men det som gjør livet verdt å leve er ikke meningsløst.

Skrevet

Jeg tror jeg trenger en større mening, en som er større enn meg selv liksom, for å fungere rett og slett..

Så, hva er dette større formålet?

Gjest Elyssa
Skrevet

Er gode venner meningsløst?

Er familie meningsløst?

Er favorittmusikken meningsløs?

Er gode filmer meningsløse?

Det er mye som er meningsløst, men det som gjør livet verdt å leve er ikke meningsløst.

Hmm.. Jeg tenker at det er litt som man ser på det. Altså, man dør jo alikevel, så for meg kan det i hvert fall fort se litt sort ut.

Men det er klart at alt det der gjør livet verdt å leve.

Men hva med alt det vonde man må igjennom i løpet av et liv da?

Eller hva de som bor i konstant sult, tørste, sykdommer, fattigdom, eller de som dør i jordskjelv e.l..

Nå virker jeg vel veldig depressiv, men det er ikke det som er meningen. Er bare interessert i hva andre tenker om livet.

Skrevet (endret)

Min personlige mening med livet er å være den beste Iah jeg kan være, med de ressurser og evner jeg har fått utdelt. Selvutvikling, rett og slett.

Endret av Iah
Gjest Elyssa
Skrevet

Så, hva er dette større formålet?

Personlig tror og håper jeg at 'dette' ikke er alt. Jeg tror det vil komme bedre tider og at de døde vil få en oppstandelse.

Skrevet

Å stille spørsmål er noe mennesker gjør. Det skiller oss fra flere andre arter. Men er fins det virkelig et svar på alt? Nei, tviler. Jeg tror ikke det fins et svar på "hva er meningen med livet?". Kanskje meningen med livet er at det ikke er noen mening. Eventuelt at meningen med livet er å finne meningen, den meningen man selv har.

Jeg for min del driter i hva som er meningen og ikke, jeg lever til jeg dør og koser meg mens jeg lever. Så får vi se da hva som skjer etterpå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...