AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Hei. Jeg lurer på et par ting: Dersom man har blitt tatt for nasking og anmeldt til politiet for dette, men fått brev om at saken er henlagt pga. manglende bevis, har man da fått noe på rullebladet? Hva om man har blitt tatt for nasking og løst saken i konliktrådet, har man da noe på rullebladet? Nå høres det vel ut som jeg er en person som stjeler, det gjør jeg altså ikke, men jeg trenger å vite dette. Takker på forhånd for svar.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Er det ingen som vet noe om dette? Jeg blir veldig glad om noen svarer
Gjest Pzzt Skrevet 17. juli 2011 #3 Skrevet 17. juli 2011 Man må vel være dømt/få straff for å få noe på rullebladet. Så man får ikke noe på rullebladet dersom saken blir henlagt.
Rumleskaft Skrevet 17. juli 2011 #4 Skrevet 17. juli 2011 Hvis man blir tatt for en kriminell handling, vil politiet enten henlegge saken, gi deg påtaleunnlatelse eller forenklet forelegg (bot), eller ta saken til retten. Hvis saken blir henlagt vil det ikke komme på rullebladet ditt. I de andre tilfellene kommer det an på forskjellige omstendigheter. Uansett vil du bli varslet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå