Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har blitt helt hekta på te i det siste, og har vært gjennom både grønn te, chai te ulike frukttyper og nå Rooibos te med jordbær.

Har lest litt om helsefordeler med rooibos-teen og den inneholder masse antioksidanter og skal være god for hud og hår. Syns det er interessant at teen både er god og sunn, så jeg kjøper helst te i butikker som selger de naturlig uten tilsetninger (ikke fra matbutikken).

Noen som er like hekta på te som jeg har blitt? Hvilke typer er deres favoritter og som dere anbefaler videre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hekta på te, all mulig te egentlig, akkuratt nå har jeg 53 sorter i skapet :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også hekta på te, men jeg drikker stort sett Earl Grey fra Twinings da, selv om det ikke er den sunneste teen på markedet.

Bruker i det minste ikke sukker eller søtstoffer. ;)

På jobb drikker jeg grønn te med sitron - den er så goood :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også glad i te, og eksperimenterer med det stadig. Mexikansk mango te med chili er god! Er ikke så glad i pose-te fra matbutikk, løsvekt er en helt annen opplevelse synes jeg. :)

Skrevet

Har blitt helt hekta på te i det siste, og har vært gjennom både grønn te, chai te ulike frukttyper og nå Rooibos te med jordbær.

Har lest litt om helsefordeler med rooibos-teen og den inneholder masse antioksidanter og skal være god for hud og hår. Syns det er interessant at teen både er god og sunn, så jeg kjøper helst te i butikker som selger de naturlig uten tilsetninger (ikke fra matbutikken).

Noen som er like hekta på te som jeg har blitt? Hvilke typer er deres favoritter og som dere anbefaler videre?

Butikken Les Palais des thes i Oslo (Vibes gate, Majorstuen) har utrolig mye god te. Favorittene er en japansk te som heter Tamaryokucha Imperial og en kinesisk grønn te som heter Long Jin. Japansk matchate er heller ikke å forakte. Men dette er dyr, eksklusiv te man ikke drikker flere kopper av hver dag. Til hverdags er det godt med en smakstilsatt svart te, for eksempel mangote eller aprikoste, som du kan kjøpe i løsvekt hos ulike kaffe- og tebutikker.

Skrevet

Jaa, jeg er hekta på te! :) Favoritten er twinings voyage indian chai. Ellers er jeg glad i den grønne sencha-teen i sånne pyramideposer. Er er par grønne teer fra tepalasset som jeg er veldig glad i også, men jeg husker selvfølgelig ikke hva de heter nå...

Tepalasset fins på Løkka også, Markveien tror jeg :)

Skrevet (endret)

Twinnings Cherry and Cinnamon er måndens favoritt hos meg..

Har også nylig oppdaget nypete, kjempe godt :D

Hvit te er også veldig godt :)

Hjemmelaget te:

• En skive sintron delt i biter
  • Litt kanel
  • Litt ingefær

Sinnsykt godt :rodmer:

Blandingen kan du enten ha i en kanne med tesil,eller som jeg bruker å gjøre; bare blande alt i en kopp, og la sitronbitene ligge igjen i bunnen :gjeiper:

Sitronen må gjerne byttes ut med frisk og knust sitronmelisse

Flere som har oppskrifter på hjemmelaget te??

Endret av Sunnshine
Skrevet

Flere som har oppskrifter på hjemmelaget te??

Må bare dele denne, selv om det er ikke helt det du spør etter, men du har jo good ol' Alabama sweet tea! Veldig lite sunt, men veldig godt. Bare kutt ned en del på sukkeret (ca. halvparten passer syns jeg)! Velg metric system og skriv inn så mange glass du vil ha. En family sized tea bag er det samme som fire vanlige. Jeg har prøvd teen med vanlig twinings earl grey, og med svart sitronte, og litt blanding. Kjempegod på varme dager!

Skrevet

Jaa, jeg er hekta på te! :) Favoritten er twinings voyage indian chai. Ellers er jeg glad i den grønne sencha-teen i sånne pyramideposer. Er er par grønne teer fra tepalasset som jeg er veldig glad i også, men jeg husker selvfølgelig ikke hva de heter nå...

Tepalasset fins på Løkka også, Markveien tror jeg :)

Disse to er mine favoritter også!

Ett annet tips er å hamstre i når man er i utlandet. F.eks Sverige har mye mer utvalg i daglivare butikkene :)

Skrevet

Jeg er også te-elsker! Har nylig handlet litt på palais des thès i oslo, og syns de har utrolig mye godt! Her hvor jeg bor er det litt dårlig utvalg i butikkene, så tar gjerne i mot tips til hvor man handler te på nett:)

Skrevet

Favorittene er; Samowar, Munke te, Vill kirsebær, anis te og roiboosh blåbær. Finner flest smaker jeg liker fra Solberg og Hansen. Te skapet mitt er fult, har en periode nå med svarte teer, men gikk mye grønn gresshoppe før.

Blir ei kanne om dagen. Hvis jeg er på kafe, eller resturant, drikker jeg heller kaffe. Blir så skuffa når jeg får pose te. Speielt når jeg må betale over 25 kr, for en lunka kopp med billig te kjøpt i dagligvaren for 4kr for ei hel pakke. Den beste teen lager jeg selv hjemme. :kaffekopp:

Skrevet

Er det noen her som vet?

Jeg var på jordbærpikene en gang og drakk kjærlighetste med røde små hjerter i, løsvekt, noen som aner hvor man kan få tak i den?

Den var så god, men alle kjærlighetsteene jeg har kjøpt smaker ikke i nærheten så bra..

:rodmer:

Skrevet

Er det noen her som vet?

Jeg var på jordbærpikene en gang og drakk kjærlighetste med røde små hjerter i, løsvekt, noen som aner hvor man kan få tak i den?

Den var så god, men alle kjærlighetsteene jeg har kjøpt smaker ikke i nærheten så bra..

Aner ikke, men kanskje de selger den på jordbærpikene :)?

Skrevet

Aner ikke, men kanskje de selger den på jordbærpikene :)?

Ja kanskje, men sist gang jeg var der måtte jeg kjefte så fælt på dem fordi jeg fant fire hår og en halv rå potet i salaten min, og kyllingen til kjæresten min var rosa inni :kjefte: så jeg tør ikke gå tilbake.. haha

Skrevet

Ja kanskje, men sist gang jeg var der måtte jeg kjefte så fælt på dem fordi jeg fant fire hår og en halv rå potet i salaten min, og kyllingen til kjæresten min var rosa inni :kjefte: så jeg tør ikke gå tilbake.. haha

Æsj da!

Men hvis de holder p sånn så husker de sikkert ikke deg, for da er du nok ikke eneste som har kjeftet :P (får vi håpe)

Og teen får de nok fra andre leverandører forseglet og fin :)

Skrevet

Er veldig glad i både te og kaffe, men nå i det siste er det te som det går mest i. Blir ofte posete siden den er så lett å få tak i, men jeg ender ofte opp med å bruke 4-5 poser og la resten stå fordi jeg blir lei ;) Favorittene er hvit te (hvit med fersken fra helsekost er jeg veldig glad i. Husker ikke merket, menhar en tiger på pakken), grønn myntete og grønn jasmine. Løsvekt kjøper jeg også en del av, spesielt sitronmelisse-te, grønn te med jasmin og grønn te med eple og kanel er store favorittet.

Tips til gode utsalgssteder i Bergen for te? Kjøpt en del fra helsekost og herskap og tjenere, men blir glad for flere tips.

• 2 uker senere...
Gjest gutt92
Skrevet

Må si jeg er glad i grønn te.. Den er veldig bra for helsa også. Bra for tenner, hjerte og sånt, så er den spesielt bra om du trener!

Skrevet

Er det noen her som vet?

Den får du kjøpt på Tara's om dere har den butikken der nede, er en te/kaffebutikk med en del småstæsj ellers ;)

Skrevet

Jeg er hekta på te i perioder. Akkurat nå om sommeren så frister ikke det så mye, men gleder meg til å kose meg med en god kopp varm te til høsten.

I forrige "hekta-på-te"-periode var favorittene Grønn Gresshoppe (som jeg kjøper i løsvekt på Stockfleths), kakaote fra Yogi (kjøpt på Iherb.com) og Twinings Four red fruits.

Skrevet

Den får du kjøpt på Tara's om dere har den butikken der nede, er en te/kaffebutikk med en del småstæsj ellers ;)

Tror ikke jeg har det i nærheten, men fant nettsiden deres :D Takk skal du ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...