Gå til innhold

Lille Måne vil bli litt mindre!


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anuket

Etter en hektisk og forferdelig helg, så har ting begynt å stabilisere seg litt igjen...

Idag løp/ gikk jeg 7,5 km og det er jeg rimelig fornøyd med :) Fikk også trent litt styrke i bein og push-ups. Så idag er jeg rimelig fornøyd.

Til frokost 3 RugSprø med leverpostei og majones, en Skyr-yoghurt til lunsj, og en helt utrolig god lakserett med rømme, fløte, bacon, paprika, mais, purre og dill. :fnise:

Utrolig flink du er! Høres ut som en bra treningsøkt det :jepp: Her ble det bare jogging.

Jeg spiste pannekaker med smør og sukker til frokost idag... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig flink du er! Høres ut som en bra treningsøkt det :jepp: Her ble det bare jogging.

Jeg spiste pannekaker med smør og sukker til frokost idag... :sjenert:

Så mett som jeg er her... Så er det likefør jeg sikler allikevel. Pannekaker med smør og sukker er AWESOME.

Så du hadde ført opp litt cm mål og sånt, tror jeg skal herved erklære meg selv litt inspirert og gjøre det samme etterhvert. Ikke nå, nå har jeg ettermiddagsballongmage. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Så mett som jeg er her... Så er det likefør jeg sikler allikevel. Pannekaker med smør og sukker er AWESOME.

Så du hadde ført opp litt cm mål og sånt, tror jeg skal herved erklære meg selv litt inspirert og gjøre det samme etterhvert. Ikke nå, nå har jeg ettermiddagsballongmage. :fnise:

Og ikke minst livsfarlig! Kan lett spise meg kvalm på det :fnise:

Trikset er å måle seg om morgenen før du har spist men etter du har vært på toalettet, aner ikke om det er sånn det skal gjøres men jaja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Pjuskelusk

Haha, nå skal jeg også følge med og heie på deg slik at lille måne ikke blir fullmåne (Herlig sagt av deg!!) :)

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sånn. Da gjenoppliver jeg herved denne stakkarslige tråden min.

Jeg har vært SVÆRT opptatt med skolestart, og ikke følt at det har vært verdt det å begynne å skrive inn her, ettersom treninga mi har vært sporadisk og uten mål og mening. Men nå er det andre boller! Jeg begynner å komme inn i en rutine, og elsker det! :jepp:

Denne uka har jeg trent:

Mandag:

Intervalltrening 4x4 (Hardt! Kanskje no småjuksing på slutting med holding i håndtak og annnet tull. Jeg er tilbake på startpunkt når det gjelder kondis, og det er virkelig leit. :kjefte: )

Styrke overkropp (Tilbake på start der også, gitt. Så kjipt å løfte 35kg i rep i benk, når man vet at det var så mye mer for bare noen måneder siden..)

Tirsdag:

Hviledag.

Onsdag:

Intervalltrening 4x4 (Hardt denne gangen også, men jeg fullførte helt og uten noe juks)

Styrke bein (Føltes godt å være igang igjen!)

Torsdag:

Hviledag, men det ble en god tur i skogen med hunden og vi bada en god stund. Merka det på kroppen etterpå! Kaldt elvevann gir et kick i kroppen!

Fredag:

Intervall 4x4 (Føltes bedre, klarte å pushe på og faktisk sette opp farta på siste intervall. Dette tyder på at jeg kanskje løper intervaller på litt lav fart. GODT!!)

Styrke overkropp (Føler meg sterkere. Må opp noen kg på biceps snart.)

Lørdag:

Langkjøring (Ellipsemaskin. Skulle egentlig bare varme opp, men endte opp med 1t10m på den ettersom det gikk et spennende program om oppussinga av slottet til den danske kronprinsen eller no på NRK1 :fnise: Sliten ja! Og så godt!! :jepp: )

Styrke bein (La på 15kg på knebøyen, og det merka jeg godt ja. Tror jeg strakk en muskel på innsida av låret, men er sliten og god nå. Får se om jeg kan gå i morgen. Gikk opp på en annen øvelse også.)

Planlegger hviledag i morgen. :takke:

Matspisinga:

Jeg spiser frokost HVER DAG før skolen nå! Og spiser lunsj! Noen dager spiser jeg til og med et knekkebrød/ yoghurt/ banan i pausene mellom timene også. Så spiser jeg et lett måltid etter skolen (2 knekkebrød, halvt tomatbrød), før jeg og samboeren spiser middag sammen rundt 8 på kvelden :) Kanskje jeg nå spiser litt mye...? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg la meg igår var jeg så steike støl, at jeg planla faktisk å stå opp idag og sykle meg en tur for å få mykt opp i lårene kanskje.. Men det var så fint vær ute at jeg (og hunden), samboern, brodern og kjæresten hans dro på fjellet og bada! Egentlig skulle det bare være en lett gåtur, men vi endte opp på den ekspedisjonen fordi vi så en PERFEKT badeplass på andre siden av vannet. Så nå er jeg minst like støl som jeg følte meg igår, OG jeg tråkka over med foten (og vred kneet) :fnise: God trim var det i allefall. Og iskaldt i vannet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag var jeg fryktelig støl enda, så jeg sykla en god time før jeg strakk ut. Tirsdag hadde jeg hviledag, og idag har jeg løpt 4x4 intervaller (økte enda mer på farta siste intervallen), og trent styrke overkropp. Gooood dag! :jepp:

Endret av Lille Måne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, pun intended. God kveld sjæl. ;) Flinke du som skal trene i morgen! Kaaaanskje skal jeg det jeg også.. Har lyst til å spise gulrøtter og dipp i morgen, og da trengs det trening først! Merkelig at man plutselig liker tanken på å trene. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen dipp og gulrøtter. Mest fordi ingen av oss gadd å dra på butikken, så det ble "hva enn vi har i skapene"-middag. (Forrett: Brokkoli- og blomkålsuppe med tomatbrød. Hovedrett: Baconbiter. :fnise: Dessert: Blåbærsuppe og 1 leftoverpannekakefraigår på hver av oss. :yvonne: )

Og idag har jeg syklet en times tid. Jeg har jo egentlig fridag idag, så alt er bedre enn ingenting :) Imorgen har jeg faktisk kort dag på skolen, så da blir det ordentlig trenings! (Ikke at det ikke var ordentlig idag. Svetten siiilte, den!) :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg trent intervaller 4x4 (økte farten allerede på 2. intervall og avslutta med høyere fart enn noen gang), og trent styrke bein. Repa på knebøy med enda 5kg ekstra på stanga denne gangen, og trente Bulgarian Split Squats (

). Fy fææææn, så tungt!! Persa også på benpressen med 260kg 3 ganger. :hoppe:

Ble litt satt ut da jeg sjekka vekta da, og så at jeg har gått OPP 5kg siden sist jeg sjekka! :snurt: Men jeg vet heldigvis at muskler veier 12x mer enn fett, så jeg satser på at jeg faktisk har fjerna unødvendig polstring. For jeg føler meg mye mer "toned" og tynnere... :lete:

Endelig blitt glad i å trene ben, har alltid likt å trene overkropp best. Det går fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg sovet lenge, og vært på en time med Body Balance. Det var ganske tungt idag, lurer på om jeg begynner å bli syk. Sår i halsen og tung i hodet. Blæh.. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg, sambo og hunden gått en 2 timers tur på fjellet. Det var rimelig tungt når man er så tett i hodet. Så jeg har ramla helt i kjelleren på sofaen nå. Håper formen er bedre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg, sambo og hunden gått en 2 timers tur på fjellet. Det var rimelig tungt når man er så tett i hodet. Så jeg har ramla helt i kjelleren på sofaen nå. Håper formen er bedre i morgen.

Det er noe som går for tiden! Krysser fingrene, ellers er en god og varm dyne et flott tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er noe som går for tiden! Krysser fingrene, ellers er en god og varm dyne et flott tips ;)

Tusen takk, Anu. Jeg som har irritert meg grønn over folk på undervisningen som har hosta og harka i vilden sky, uten å holde seg for munnen. DUSTEFOLK. :( Skal legge meg med skjerf rundt halsen ikveld, og satse på at jeg ikke kveler meg selv. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Anu. Jeg som har irritert meg grønn over folk på undervisningen som har hosta og harka i vilden sky, uten å holde seg for munnen. DUSTEFOLK. :( Skal legge meg med skjerf rundt halsen ikveld, og satse på at jeg ikke kveler meg selv. :popcorn:

:fnise: Lov å håpe ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ikke sant. Det hadde vært rimelig kjipt, da. "Kvinne døde etter å ha blitt kvelt i søvne av skjerf. Ekspertene advarer nå mot kjerringråd funnet på internett!"

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ikke sant. Det hadde vært rimelig kjipt, da. "Kvinne døde etter å ha blitt kvelt i søvne av skjerf. Ekspertene advarer nå mot kjerringråd funnet på internett!"

:skratte:

:skratte: Hvem skulle ha motivert meg for trening da? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...