Gå til innhold

Savn-bekymringer-dine og mine

Fremhevede innlegg

Gjest Katten.
Skrevet

Det verste som kan skje er at han forlater meg fordi barna mine ikke godtar han.....:-(

Det verste som kan skje, er at barna forlater deg, fordi de ikke godtar ham.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke liker prioriteringen din, da barna dine tydeligvis har lite de skulle sagt - til tross for at det er en stor innvirkning på livet deres.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel bare si til barna at denne mannen er du veldig glad i men ikke så glad i han som i de, du må også gjøre det HELT klart at du og din ex aldri vil bli et par igjen. Alle barn ønsker det innerst inne, sånn er det bare. Også må du jo ta en prat med exen din og be han holde seg for god for sånt tullprat.

Ønsker mannen din å ha barna mer? Er han redd denne nye skal se barna sine mer enn han selv gjør? Jeg kan godt skjønne at det er et sårt punkt for menn som bare har barna sine annenhver helg.

Jeg er i nytt parhold på 6 året men vi ferierer ofte hver for oss en uke om sommeren selv om barna går bra overens. Vi mener begge to det er viktig at barna får litt egentid med bare mamma og pappa, da får vi voksne også tid til å savne hverandre, men nå er jo vi samboere så det er en annen situasjon enn det dere er i.

Det er ikke gitt at alle unger skal like hverandre, så lenge ungene deres ikke flyr i strupen på hverandre bør dere ikke forvente at de skal leke og like hverandre godt nødvendigvis, men at barna dine liker og respekterer din kjæreste er noe dere må jobbe med. Lykke til! PS Det tok min datter 3 år før min samboer fikk en klem, men vi presset ikke på, var klare på at han kun var en voksen rollemodell, hun har jo en far!

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg formulerte meg litt klønete. Han reiser IKKE på ferie med eksen sin nå! Men da de var sammen, dro de på sydenferie med alle barna. Hun hadde også to fra før. Det jeg synes er litt sårt, er at det ikke er aktuelt å gjøre det samme sammen med meg og barna. Som om hennes barn er bedre enn mine, liksom...

Takk for opmuntrende råd eller:-)

Nå skjønner jeg. kanskje han har dårlige erfaringer etter ferien sammen med eksen og hennes barn? bare en tanke jeg fikk.

du må snakke med han om dette, åpne deg for han, å vise svakhet kan være en styrke.. og det at du går med savn hele tiden. det er ikke godt for deg..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke liker prioriteringen din, da barna dine tydeligvis har lite de skulle sagt - til tross for at det er en stor innvirkning på livet deres.

du må se hele sammenhengen her. eksen hennes setter opp barna mot hennes nye mann.. barna reagerer med trass. hun mener selvfølgelig ikke at hun prioriterer bort barna...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke hun er urimelig i det hele tatt.

Sett at det blir slutt mellom det, så finner hun en ny en. Og bf begynner å slenge dritt og barna liker ikke mannen lenger. Skal hun da gjøre det slutt da også. fordi barna hører på bf som i utgangspunktet bare pratet piss?

Gjest Katten.
Skrevet

Du må lese det jeg har skrevet tidligere først:

Om barna, etter de har blitt bedre kjent med ham, fortsatt misliker ham - da ville jeg hørt på barna.

• Liker 1
Gjest Gjest (ts)
Skrevet

TS her.

Jeg prioriterer barna. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg tatt dem ut av deres kjente miljø og flyttet til kjæresten min. Fordi jeg prioriterer dem, er vi særboere.

Jeg prøver å lære dem vanlig folkeskikk. Ønsker at de skal hilse på han når han kommer, prate vanlig med han og delta i samtaler uten å surmule. Han er bare hyggelig med dem.

Ja, barna vil alltid komme først. Alltid. Men her er det min eks som setter griller i hodet på dem og kaller kjæresten min med stygge navn. Og han kjenner han ikke i det hele tatt. Det hører med til historien at eksen min er sykelig sjalu- og dette var sterkt medvirkende til at ekteskapet røk.

Nå koser jeg meg med barna på ferie- men savner kjæresten veldig. Ikke har jeg mange venner heller, så det å ha han betyr utrolig mye for meg. Han er snill og god, ryddig og ordetlig og med god moral- kan ikke forlatehan fordi min eks slenger dritt om han, vel...?!

Gjest lillevill
Skrevet

Du må være sterk TS.

Si til barna at du elsker dem, men at du også er glad i "arne". Du ønsker å være venn med ham fordi at da blir du så glad, fordi du er forelsket. Har de ikke lyst til at mamma skal være glad da? eller lignende. De vil sette pris på at du er glad. Pynt deg og smil, du skal sprudle fordi du fortjener det! Etterhvert som de blir eldre vil de forstå at du er lykkelig og at du fortjener det..Når de blir voksne vil de godta "arne" men akkurat nå kan de tilpasse seg at du bestemmer.

Barna forstår ikke dette i dybden, men det er viktig at du snakker med dem om følelsene dine, samtidig som du er forståelsesfull og støttende ovenfor dem. Avvis alt tull fra din eks som det som det er ;tull og tøys. Si det til barna om de sier at pappa har sagt sånn og sånn, "Det er bare tull og tøys! " feks. Reager og vis selvtillit.

Vær fast og sikker, du fortjener dette forholdet! Du er like verdifull som dine barn.

Gjest Gjest (ts)
Skrevet

Du må være sterk TS.

Si til barna at du elsker dem, men at du også er glad i "arne". Du ønsker å være venn med ham fordi at da blir du så glad, fordi du er forelsket. Har de ikke lyst til at mamma skal være glad da? eller lignende. De vil sette pris på at du er glad. Pynt deg og smil, du skal sprudle fordi du fortjener det! Etterhvert som de blir eldre vil de forstå at du er lykkelig og at du fortjener det..Når de blir voksne vil de godta "arne" men akkurat nå kan de tilpasse seg at du bestemmer.

Barna forstår ikke dette i dybden, men det er viktig at du snakker med dem om følelsene dine, samtidig som du er forståelsesfull og støttende ovenfor dem. Avvis alt tull fra din eks som det som det er ;tull og tøys. Si det til barna om de sier at pappa har sagt sånn og sånn, "Det er bare tull og tøys! " feks. Reager og vis selvtillit.

Vær fast og sikker, du fortjener dette forholdet! Du er like verdifull som dine barn.

Takk takk takk

Skal ta med meg dette i hjertet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...