AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Hei, en i reisefølget mitt har blitt syk og har fått reseptbelagt hostemedisin. Vi er litt usikre på hvor mye som skal taes. Kan noen oversette det som står på esken for oss? 3 à 4 cuillères à soupe par jour sans dèpasser 6 cuillères à soupe. Les prises doivent être espacèes d'au moins 4 heures Med min dårlige fransk tror jeg det betyr at man kan ta 3 til 4 målebeger opptil 6 ganger per dag, med minimum 4 timer mellom. Noen som er stive i fransk og som kan hjelpe oss?
Giacomo_P Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 3-4 spiseskjeer daglig, ikke mer enn 6. Det skal gå minst 4 timer mellom hver dose.
Giacomo_P Skrevet 17. juli 2011 #3 Skrevet 17. juli 2011 For å spesifisere fra din egen oversettelse: Du kan ta opptil seks spiseskjeer pr. dag, med minst fire timer mellom hver
Fanta Exotic Skrevet 17. juli 2011 #4 Skrevet 17. juli 2011 (endret) "3-4 ss en dag ikke skal overstige 6 ss. Beslutningen må være plassert minst 4 timer" Kilde: Google oversetter Hmm.. Jeg ville trodd at det betyr at du kan ta 3-4 daglig, men aldri ta 6 eller mer om dagen. Det jeg ville gjort er å ringe et norsk apotek å oppgi navnet på legemiddelet, og få korrekt svar. Det kan være veldig farlig å ta for mye hostemedisin, særlig de reseptbelagte. Endret 17. juli 2011 av Fanta Exotic
Giacomo_P Skrevet 17. juli 2011 #5 Skrevet 17. juli 2011 "3-4 ss en dag ikke skal overstige 6 ss. Beslutningen må være plassert minst 4 timer" Kilde: Google oversetter Hmm.. Jeg ville trodd at det betyr at du kan ta 3-4 daglig, men aldri ta 6 eller mer om dagen. Hvis det stemmer er det nok farlig å tro at du kan ta 3-4 6 ganger om dagen.. Det jeg ville gjort er å ringe et norsk apotek å oppgi navnet på legemiddelet, og få korrekt svar. Det kan være veldig farlig å ta for mye hostemedisin, særlig de reseptbelagte. Google lager rare oversettelser....
Brunhilde Skrevet 17. juli 2011 #6 Skrevet 17. juli 2011 Giacomo_P har oversatt helt riktig, så jeg ser ingen grunn til å ringe noen som helst. 3 à 4 cuillères à soupe par jour sans dèpasser 6 cuillères à soupe. Les prises doivent être espacèes d'au moins 4 heures 3-4 ss pr dag, uten å overstige 6 ss. Dosene tas med et mellomrom på minst 4 timer. Så enkelt var det. Helt uten google.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå