Gå til innhold

Endre navn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å være helt ærlig føler jeg ikke at navnet mitt passer meg, som person eller av utseende. Ofte når jeg skal presentere meg tenker jeg på andre navn (spesielt om det er noen jeg vet jeg aldri kommer til å møte igjen), men sier alltid mitt virkelige navn. Jeg har også i flere år enn jeg kan huske vært av den typen som kommer til å flytte utenlands, og navnet mitt er umulig å uttale på engelsk, dette hjelper på at jeg vil bytte.

Hva synes dere om folk som endrer navnet sitt (fornavnet altså)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg kunne godt tenkt meg å ha et litt mer interessant navn. Mitt er egentlig ganske normal. Men samtidig føler jeg at det blir feil fordi navnet mitt er et navn som foreldrene mine gav meg som baby, og alle kjenner meg med det navnet. Hvis jeg plutselig skulle hete noe annet hadde det blitt litt rart.

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg tenker at de må de få lov til å gjøre, det er tross alt deres navn. Hadde en nær venn eller noen i nærmeste familie byttet fornavn hadde jeg sikkert blitt litt frustrert og forvirret i begynnelsen da, for det hadde vært vanselig å legge om.

Tviler på at jeg hadde klart å byttet navn selv, det er jo en stor del av identiteten min. Men jeg er også storfornøyd med navnet mitt, så da er det vanskelig for meg å sette meg inn i situasjonen.

Endret av Raindrops

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...