AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #1 Skrevet 16. juli 2011 Tenkte å shotte tequila i dag, men har aldri prøvd det før. Har ikke turt Skal man ta salt, shot og så sitron? Eller shot, salt, sitron?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #4 Skrevet 16. juli 2011 Fun fact: I Mexico kaller blir dette ofte kalt "training wheels", siden tequila tradisjonelt sett blir drukket "rent"
Gjest Kim Skrevet 16. juli 2011 #5 Skrevet 16. juli 2011 Hva med å droppe lime og salt og istedenfor kjøpe et glass god reposado eller anejo? En god tequila kan fint mathe andre typer lagret brennevin i kompleksitet og smak. Å shotte sprit er å be om en kort kveld med kebab, spy og mega hangover, just don't do it.
Gjest Linda sofie Skrevet 16. juli 2011 #6 Skrevet 16. juli 2011 Hva med å droppe lime og salt og istedenfor kjøpe et glass god reposado eller anejo? En god tequila kan fint mathe andre typer lagret brennevin i kompleksitet og smak. Å shotte sprit er å be om en kort kveld med kebab, spy og mega hangover, just don't do it. Enig. Ingen god idee. Jeg blir bare kvalm av tanken på å shotte sprit. De få gangene jeg har gjort det, så har det gått galt og jeg har vært kjempe fyllesyk.
Betty2 Skrevet 16. juli 2011 #7 Skrevet 16. juli 2011 kanel, teaquila så appelsin (hvis det er golden teaquila du får)
skrue Skrevet 17. juli 2011 #8 Skrevet 17. juli 2011 (endret) Enig. Ingen god idee. Jeg blir bare kvalm av tanken på å shotte sprit. De få gangene jeg har gjort det, så har det gått galt og jeg har vært kjempe fyllesyk. Tequila er den hissigste shotte-drinken synes jeg. Husker første gang jeg prøvet Tequila shots (18 år og noe). Dvs, jeg husker ca de første 30 minuttene av det, etter det er alt svart til dagen etterpå. De få andre gangene jeg har drukket det har heller ikke vært å anse som glansnummer mht. oppvåkningen dagen etterpå. Har lært såpass at jeg styrer glatt unna nå. Endret 17. juli 2011 av skrue
DBM Skrevet 17. juli 2011 #9 Skrevet 17. juli 2011 Tequila har nesten alltid gått bra, med unntak av den ene gangen som jeg spytta/blåste hele shoten utover bardisken. 1
Gjest Raindrops Skrevet 17. juli 2011 #10 Skrevet 17. juli 2011 Ah, jeg elsker tequila. Har enda til gode å bli dårlig eller få blackout av det. Øl derimot
skrue Skrevet 17. juli 2011 #11 Skrevet 17. juli 2011 Ofte ikke så lett å vite hva som er nok. Drikker man en eller to shots så går det greit, men for mange (og meg) ble det lett flere og for fort etter hverandre. Og plutselig er det alt for mange. I tillegg tyller man i seg rimelig mye salt. Uggh, nei.
matentusiasten Skrevet 18. juli 2011 #12 Skrevet 18. juli 2011 Du skal helst sniffe saltet og klemme sitronen i øyet. 1
smalls Skrevet 19. juli 2011 #13 Skrevet 19. juli 2011 Jeg har shotta tequila 2 ganger på fest og det gikk ikke bra. Man har ikke alltid kontroll også plutselig går man på en smell. Husker nesten ingen ting fra de 2 kveldene heller. For å ikke snakke om fyllesyken neste dag. Jeeez trodde jeg skulle dø da jeg våknet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå