Gå til innhold

Kattehotell


jordbær

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren planlegger en liten avkoblingstur i fbm vår treårsdag til jul.

Vi kommer derfor til å reise vekk i ca en uke i januar.

Men, hva med lillepusejenta vår da?

I Januar blir hun 6mnd og innekatt(foreløbig). Hun er også vaksinert og slikt.

Kan noen anbefale et kattehotell eller noe slikt, for meg?

Jeg vil ikke la hvem som helst passe henne(MÅ være godkjent for dyrepass).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke noen snille foreldre/svigerser/søsken da?

Pappa bor 100mil nord, mamma 16mil sør. Ingen av de har mulighet til pusepass.. Søstra mi har to barn, og det vil jeg IKKE utsette pusen for(småredd barn), samt at søstra mi er gravid og ikke kan gjøre rent etter den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jordbær.

Jeg spurte dette spørmålet for over 1 år siden. Jeg fikk mange gode råd, men følte at jeg måtte sjekke opp stedet privat. Jeg ringte, gikk inn på nettsidene og orienterte meg skikkelig. Men det endte med at jeg organiserte venner og familie til å passe dem. Hadde nemlig ikke samvittighet til å la de være på en farm med en lite bur.

Forøvrig håper jeg å høre dine erfaringer etter at du har prøvd kattehotell :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er VELDIG kresen etter en dårlig opplevelse med ilderpass på en viss ilderfarm....

Uansett er det bedre at katten blir puttet i bur en uke, enn å bli terorisert og kanskje nervøs for livet, etter å ha bodd hos tantebarn i en uke;)

Men jeg får undersøke litt selv.. og jeg skal fortelle deg hvordan det går, care. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne sikkert ha passet henne, jordbær ... men er litt usikker på hvordan hun vil reagere på hunder. Og hva du vil, egentlig.

Ellers tror jeg du kan ringe Liv, hun jeg fikk Grynet fra. Hun er kjempeglad i katter, og drev med katteomplassering før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert ha passet henne, jordbær ... men er litt usikker på hvordan hun vil reagere på hunder. Og hva du vil, egentlig.

Ellers tror jeg du kan ringe Liv, hun jeg fikk Grynet fra. Hun er kjempeglad i katter, og drev med katteomplassering før. :)

Hmm.. Hun er veldig redd andre dyr da. Men det går greit med ildere.. Vil helst ikke gi henne til ukjente privatpersoner(Liv).. Som du vet har jeg litt småangst mot ukjente privatpersoner og dyrepass.. :ler: (med god grunn) Takk for tilbudet, Kira!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Eg har hatt katten min på kattepensjonat mange gonger og er kjempenøgd ( Bolstad Kattepensjonat ). For oss er det eit betre alternativ enn å ha den heime hjå nokon andre, og ein katt kan ikkje vere åleine heime ( sjølv om nokon ser etter katten kvar dag ) i mange dagar i strekk.

Tross alt er kattar veldig tilpasningsdyktige, og så lenge dei får med seg eit pledd eller noko som dei kjenner til å ligge på så føler dei seg heime etter kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ødepus på nesodden er bra, men blir jo et stykke og reise...

Innehaveren er vetrinær, vår katt var meget fornøyd da den hadde vært der i to uker!

Lykke til med valget, og god ferietur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både Standal (I Hakadal - Nittedal) og Ødepus på Nesodden kan anbefales. Gamlepusen min har vært flere ganger på begge stedene. Selvsagt kjedet han seg nok en del, men for en uke eller to overlevde han greit det. På Standal bestillte jeg "makeover" av dyret mens vi var borte, og jeg fikk hjem igjen en kjempeflott, fluffy og nybadet pusekatt som luktet godt og hadde nyklippte klør. Det var digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig dårlige erfaringer med Standal, men det gjelder hund da. Jeg ville heller valgt et mindre pensjonat hvor det er roligere og ikke fullt så mange forskjellige mennesker håndterer dyret. Men nå kan jeg ikke stort om katter :-? Kanskje de takler det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dalwhinnie

Jeg har også gode erfaringer med Ødepus, men tror dessverre neppe du får plass så kort tid før jul. I forbindelse med feriene er det vanligvis fullbooket lang tid i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...