Gå til innhold

durian frukt


^me^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elastica

Jeg har smakt den, men ikke i Norge. Spiste den flere ganger i Malaysia og Singapore da det var sesong. Ikke til å hoppe i taket for, og lukten er pyton, men alt som er eksotisk er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har smakt på duriam (å si at jeg har spist det, er nok å tøye begrepene vel langt). Det er sjeldent jeg syns at noe er direkte vondt, men durian smakte vondt. Og luktet vondt. Fyttikatta! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpe durian i en innvandrerbutikk for fem år siden. Hadde hørt om frukten flere år tidligere, og ble nysgjerrig på å prøve da jeg så den til salgs. Frukten smakte mildt og søtt, og konsistensen på fruktkjøttet minnet om banan. Lukta derimot, den minnet meg om sure joggesko og propangass.

Jeg kjente tydelig at det luktet vondt hvis jeg lukta på hele frukten, men jeg merka lite til den når jeg hulte ut fruktkjøttet med skje og spiste det alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker durian, syns det både smaker og lukter godt, men jeg er oppvokst med det da. Synd det er så dyrt i Norge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker den, en av de få fruktene jeg kan spise uten å dø :P

den er supergod, sursøt på en måte :D Noen ganger har de den på meny her i byen, men jeg pleier å kjøpe den på harryhandel i sverige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri smakt det selv, men luktet det flere ganger da vi var i Thailand da jeg var ca 16. Lukten er helt forjævlig!! Selv når den lå i et lukket kjøleskap, for man kjente fortsatt lukten i hele leiligheten.

Forresten, fun fact: i flere kjøpesentre i Thailand er det skilt utenfor hvor det står at det ikke er lov å ha med durian inn i bygningen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var heller ikke lov til å ha med seg durian inne på hotell eller i en heis eller noe i Malaysia! Veldig underholdende. Men atmed hotellet mitt var det mange som solgte det på gata, og det lukta død og fordervelse.

Fikk aldri smakt det. Men smakte sjokolade med duriangreier inni, ikke noe å rope hurra for. Vurderer å kjøpe det på en innvandrerbutikk for faktisk å ha smakt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger har de den på meny her i byen, men jeg pleier å kjøpe den på harryhandel i sverige :)

Selger de virkelig durian-frukt på Meny? Det har jeg aldri sett. Lukter det ikke vondt da, eller ligger frukten i tett emballasje?

Da jeg kjøpe durian i en innvandrerbutikk, lå frukten i en kasse utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Durian smaker som sjampis første 5 min etter at den er åpnet, etter 5-10 minutter smaker den løk. Den lukter vele egentlig gul løk hele tiden.

 

Det fascinerende med frukten er at den er feitere enn avokado, og for mennesker kan den ha en effekt ikke ulik et oljeskift for en bil.

 

Ikke kjøp durian som er pakket i plast; den har definitivt vært åpnet for mer enn 5 minutter siden.

Anonymkode: dd637...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...