AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 Jeg har fra naturens side svært lett for å bygge muskler og alt av knebøy-øvelser og lignende (som involverer enten baksiden eller forsiden av lårene i tillegg til rumpa) gir meg raskt fin rumpe, men uproposjonalt svære lår. Derfor sluttet jeg å gjøre disse øvelsene og gjør istedet ballett-eller pilatesøvelser for beina. Resultatet: nøyaktig de beina jeg alltid har ønsket meg, men en sørgelig flat rumpe. Jeg har sjekket litt rundt på diverse fitnessblogger og der påstår alle at det er omtrent umulig for kvinner å bygge store muskler. Dette er rett og slett ikke sant for min del da jeg har gått ned 5cm i omkretsen på låra etter å ha sluttet med knebøy, bulgarske utfall osv. Jeg har ikke gått ned i vekt. Er det noen som har tips om hvordan jeg kan oppnå både slanke bein og sprettrumpe?
Tullepia Skrevet 15. juli 2011 #2 Skrevet 15. juli 2011 Jeg har fra naturens side svært lett for å bygge muskler og alt av knebøy-øvelser og lignende (som involverer enten baksiden eller forsiden av lårene i tillegg til rumpa) gir meg raskt fin rumpe, men uproposjonalt svære lår. Derfor sluttet jeg å gjøre disse øvelsene og gjør istedet ballett-eller pilatesøvelser for beina. Resultatet: nøyaktig de beina jeg alltid har ønsket meg, men en sørgelig flat rumpe. Jeg har sjekket litt rundt på diverse fitnessblogger og der påstår alle at det er omtrent umulig for kvinner å bygge store muskler. Dette er rett og slett ikke sant for min del da jeg har gått ned 5cm i omkretsen på låra etter å ha sluttet med knebøy, bulgarske utfall osv. Jeg har ikke gått ned i vekt. Er det noen som har tips om hvordan jeg kan oppnå både slanke bein og sprettrumpe? 5cm omkrets om lårene er ikke mye å skryte av. Sannsynligvis har du et noe skjevt indre bilde av hvor store lårene dine er når de er godt trent. Det finnes for øvrig ingenting penere enn ei dame med sterke, spenstige lår. Vær stolt av kroppen din! Det er lite du kan gjøre for å trene rumpa uten at lårene blir trent. For å hindre for stor muskelbygging kan du ta flere repetisjoner med moderat belastning, i stedet for å ta få repetisjoner med tung belastning. Sykling, å gå i trapper etc kan være et alternativ.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 TS her. Tusen takk for svar. Ser nå at jeg kunne gjort det klarere i hovedinnlegget at lårene mine faktisk er svært godt trent nå når jeg trener på en annen måte også. Jeg har ikke sluttet å trene, trener fremdeles 5-6 dager i uka, men altså hovedsaklig pilates/ballettøvelser med mange repetisjoner. Jeg har danset ballett i over 20 år, men har liten erfaring med styrketrening. Begynte med det først etter at jeg bikket 30 og rumpa virkelig begynte å trenge et løft. Hadde en stygg mistanke om at det ikke finnes noen "mirakeløvelser" for rumpa, men måtte bare spørre. Du har forsåvidt rett i at 5 cm ikke er så mye, men for meg innebærer det at bukser som passer resten av kroppen blir for trange over lårene. Har fått flere kommentarer om at jeg har "fotball-lår" (har aldri spilt fotball), noe som ser merkelig ut når man ellers er spinkelt bygd. Jeg har veldig definerte muskler over hele kroppen, men det er kun musklene på forsiden av lårene som blir såpass store. Jaja, er vel kanskje ikke noe å gjøre med det.
Tullepia Skrevet 15. juli 2011 #4 Skrevet 15. juli 2011 TS her. Tusen takk for svar. Ser nå at jeg kunne gjort det klarere i hovedinnlegget at lårene mine faktisk er svært godt trent nå når jeg trener på en annen måte også. Jeg har ikke sluttet å trene, trener fremdeles 5-6 dager i uka, men altså hovedsaklig pilates/ballettøvelser med mange repetisjoner. Jeg har danset ballett i over 20 år, men har liten erfaring med styrketrening. Begynte med det først etter at jeg bikket 30 og rumpa virkelig begynte å trenge et løft. Hadde en stygg mistanke om at det ikke finnes noen "mirakeløvelser" for rumpa, men måtte bare spørre. Du har forsåvidt rett i at 5 cm ikke er så mye, men for meg innebærer det at bukser som passer resten av kroppen blir for trange over lårene. Har fått flere kommentarer om at jeg har "fotball-lår" (har aldri spilt fotball), noe som ser merkelig ut når man ellers er spinkelt bygd. Jeg har veldig definerte muskler over hele kroppen, men det er kun musklene på forsiden av lårene som blir såpass store. Jaja, er vel kanskje ikke noe å gjøre med det. Du må nok investere i noen nye klær Hvis du vil ha større og mer spretten rumpe så trenger du vel det uansett. Det er flere som opplever at klær ikke lenger passer når man har trent styrke en stund. Ikke bry deg med kommentarer som at du har "fotball-lår". Hva skal det liksom bety? Fotballjenter har flotte, veltrente bein. Det viktigste er at du holder deg sunn, frisk og i god form. Kroppen vi er født med må vi bare akseptere og bli glad i. Vær stolt enten du velger å trene opp lårene og rumpa med styrketrening eller ei 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #6 Skrevet 15. juli 2011 Du må nok investere i noen nye klær Hvis du vil ha større og mer spretten rumpe så trenger du vel det uansett. Det er flere som opplever at klær ikke lenger passer når man har trent styrke en stund. Ikke bry deg med kommentarer som at du har "fotball-lår". Hva skal det liksom bety? Fotballjenter har flotte, veltrente bein. Det viktigste er at du holder deg sunn, frisk og i god form. Kroppen vi er født med må vi bare akseptere og bli glad i. Vær stolt enten du velger å trene opp lårene og rumpa med styrketrening eller ei Takk igjen, du har nok helt rett. Mulig jeg er blitt "miljøskadet" av å danse ballett i så mange år, da var det ikke direkte populært om man gikk opp en størrelse!
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #7 Skrevet 15. juli 2011 Muskuløse lår er kult, dermed basta! Og en sprettrumpe er vel heller ikke å forakte? :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #8 Skrevet 16. juli 2011 dette lurer jeg på også! får veldig fort muskler (ser dette på målebåndet), og vil gjerne vite om øvelser som ikke gir mye større lår, men større rumpe! jeg som alltid har hatt spinkle og slanke bein, får plutselig kommentarer om at beina mine har så mye muskler. hjelp
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #10 Skrevet 16. juli 2011 Vel du kan jo knipe. Bare klemme til med rumpemusklene, holde noen sekunder, slippe og gjenta. Det gjør ingenting for lårene dine, med det hjelper vel på rumpa.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #11 Skrevet 16. juli 2011 Tull. Dette var jo svært hjelpsomt. Hva mener du egentlig?
Tullepia Skrevet 16. juli 2011 #12 Skrevet 16. juli 2011 dette lurer jeg på også! får veldig fort muskler (ser dette på målebåndet), og vil gjerne vite om øvelser som ikke gir mye større lår, men større rumpe! jeg som alltid har hatt spinkle og slanke bein, får plutselig kommentarer om at beina mine har så mye muskler. hjelp Det at du får større muskler i beina er ikke negativt. Det finnes ingen måte å få sprettrumpe på uten å samtidig trene lårene. Les for øvrig svaret mitt til TS.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #13 Skrevet 16. juli 2011 Det at du får større muskler i beina er ikke negativt. Det finnes ingen måte å få sprettrumpe på uten å samtidig trene lårene. Les for øvrig svaret mitt til TS. det der er vel smak og behag? når alt kommer til alt så er det jo det en selv synes og føler seg vel med som teller mest? det hjelper ikke meg om tjue andre mennesker synes jeg hadde vært finere med 10 cm mer rundt låra, når jeg selv ikke trives med det.
Tullepia Skrevet 16. juli 2011 #14 Skrevet 16. juli 2011 det der er vel smak og behag? når alt kommer til alt så er det jo det en selv synes og føler seg vel med som teller mest? det hjelper ikke meg om tjue andre mennesker synes jeg hadde vært finere med 10 cm mer rundt låra, når jeg selv ikke trives med det. Smak og behag er en ting, det aller viktigste er å akseptere den kroppen du er født med. Klarer du å ta bort 10cm på lårene på en sunn måte er det fint. Vi har alle mulighet til å shape kroppen vår, selv om vi ikke alle kan se ut som Beyonce.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #15 Skrevet 16. juli 2011 med "tull" mener jeg selvsagt deres utsagn om at dere får synlig muskler fortere enn andre. what the hell liksom. av airsquats?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #16 Skrevet 16. juli 2011 med "tull" mener jeg selvsagt deres utsagn om at dere får synlig muskler fortere enn andre. what the hell liksom. av airsquats? Lite underhudsfett og medfødt anlegg for bulkete i motsetning til lange, senete muskler muskler gjør faktisk at man får synlige muskler fortere enn andre. Er det virkelig så vanskelig å forstå?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #17 Skrevet 17. juli 2011 Her er et klipp hvor øvelsene ikke går så veldig mye utover beina.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #18 Skrevet 17. juli 2011 Her er et klipp hvor øvelsene ikke går så veldig mye utover beina. Tusen takk! Det var akkurat noe sånt jeg var ute etter.
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 17. juli 2011 #19 Skrevet 17. juli 2011 Her er et klipp hvor øvelsene ikke går så veldig mye utover beina. Er det bare jeg som føler at det er litt feil at en mor takker ungen sin for å hjelpe hennne med å trene rumpa?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #20 Skrevet 17. juli 2011 kul og interessant video. hvor får man kjøpt slike treningsballer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå