AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 Har man mere luft i magen mens man har mensen enn ellers?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 Jeg får så utrolig mye mer luft i magen når jeg har mensen, men det varer som regel bare to dager. 1
Gjest Chevy Skrevet 15. juli 2011 #4 Skrevet 15. juli 2011 min mage klikker helt når jeg har mensen. lurer egentlig på hvorfor.
Gjest Tirkes Skrevet 15. juli 2011 #5 Skrevet 15. juli 2011 Samme her. Magen tilter i vinkel, ryggen er "avslitt" i korsryggen, trøttere enn ellers. Hele systemet er på bærtur, men som regel bare 1-2 dager før blødningen starter. Så normaliseres det. 1
Sekretæren Skrevet 16. juli 2011 #6 Skrevet 16. juli 2011 Det er pga dannelsen av prostaglandiner, som forårsaker sammentrekningene i livmoren. Prostaglandinene kan også påvirke tarmsystemet http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/menssmerter-primer-1380.html Grunnen til at Naproxen fungerer bedre enn mange andre smertestillende i forbindelse med mensen, er at den hemmer dannelsen av prostaglandiner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå