AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 Jeg har at det er rundt 22 sukkerbiter i cola, prim, nugatti og sånt og at folk derfor ungår det til det hysteriske. Jeg tviler ikke på at det er det heller, men er det virkelig et så stort problem? Det er jo da 22 sukkerbiter i selve boksen, ikke per brødskiv, ikke sant? Og de ferreste spiser vel hele boksen på en dag... eller to? Og hvor mye man tar på per brødskiv har vel noe å si? Og hva man ellers spiser har vel også noe å si? Selv så levde jeg vel omtrent på nugatti da jeg var barn, spiste det på hver brødskive, spiste bare sunt ellers og trente karate og dansing så var jo omtrent hele tiden i aktivitet.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #2 Skrevet 15. juli 2011 Jeg kjøper også en boks nugatti og en flaske cola en gang i blant. Og jeg er idrettsutøver med en stram og muskuløs mage, og kvinne i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 Ja, men 2 viktige ting dere skriver er: "en gang i blant" og "aktivitet".
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #4 Skrevet 15. juli 2011 Det er vel mye skumlere for de som spiser nugatti fra boksen, eller på 5-6 skiver hver dag. Drikker 1 liter cola til, spiser chips, middager som ikke finnes grønt i, aldri beveger seg, osv. De må absolutt tenke på hva varer med 22sukkerbiter gjør mot dem, kontra de uten de 22 bitene. De må tenke at de skal spise gulrøtter fremfor skiver med nugatti hver dag osv. De som beholder seg masse i aktivitet kan jo spise noe usunt hver dag uten at de merker det på noe annet enn selve energien og humøret kanskje.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #5 Skrevet 15. juli 2011 Nugatti hver dag, eller til og med en gang i blant, blir da ikke noe sunnere selv om man er fysisk aktiv? Akkurat som man ikke bygger muskler eller får bedre utholdenhet av å spise sunt. Sunn mat handler om mer enn kalorier inn/ut, for å si det forsiktig. Og selv når man har vektnedgang som hovedfokus, er det kostholdet som er det avgjørende - dvs begynner man å trene jevnlig, men ikke forandrer kostholdet, er det vanskelig å gå ned i vekt overhodet.
Naughty_Angel Skrevet 15. juli 2011 #6 Skrevet 15. juli 2011 Jeg spiste nugatti på skiva hver dag, morgen og kveld i flere år. Trente nesten hver dag, og gikk ned 30kg på 2 år..
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #7 Skrevet 15. juli 2011 Jeg spiste nugatti på skiva hver dag, morgen og kveld i flere år. Trente nesten hver dag, og gikk ned 30kg på 2 år.. Ikke dermed sagt kroppen fikk noe nyttig ut av nugattien. http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7523669
Naughty_Angel Skrevet 15. juli 2011 #8 Skrevet 15. juli 2011 Nei, helt klart. Men spiste sunt ellers, og noen utskeielser av og til. Har kutta ut nugatti nå, men for noen år tilbake var jeg utrolig kresen og nugatti var det eneste jeg likte på skiva Heldigvis forandra det seg..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå