Margrethe86 Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Huff, nå er jeg så inderlig lei av at alle klager på anonyme brukere! Er det rart at mange velger å være anonyme, slik folk behandler hverandre her? Jeg har "dessverre" ikke vært anonym hittil (blir kanskje det etter dette..?) Her på kvinneguiden som skal være et flott diskusjonsforum, er det ikke mange meninger som er korrekte. En ting er å være uenig, og kommentere deretter, men så mye drittkasting som er her - det er ille! Det virker ikke som folk respekterer andres meninger. Men hvis alle hadde samme meninger, ville det vel ikke vært mye til diskusjonsforum, ville det vel? Jeg skulle gjerne ønske folk diskuterte slik de ville om de sto fjes til fjes her Kanskje noe til ettertanke, eller kanskje jeg blir "halshugd"? 3
MalloryK Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Men når det er 20 ABer som svarer, det går jo bare i surr. Hvorfor ikke bare stå for det man sier? Ingen som slenger så mye dritt som AB 2
Margrethe86 Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2011 Min erfaring er at AB'ere slenger mindre dritt enn de som står fram (Det er jo få som vet hvem de er uansett). Såklart har man både AB og gjester som er ille, men de registrerte som står med brukernavn er verst syns jeg.. Og de er især ille mot de som vil være AB.. 3
muffin26 Skrevet 14. juli 2011 #4 Skrevet 14. juli 2011 Ja her svarer mange ganske frekt og som du sier så tåler ikke folk her at man har andre meninger enn dem. Dessverre så er det flest ab som slenger med leppa her og leker så tøffe bak ab knappen. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #5 Skrevet 14. juli 2011 Er ganske mange brukere som slenger dritt. "Har du ikke nok guts til å fremstå med nick eller?" 1
Gjest henriett3 Skrevet 14. juli 2011 #6 Skrevet 14. juli 2011 (endret) Jeg er enig! Er nesten redd for å kommentere fordi jeg ikke vil ha en frekk en tilbake :gjeiper: Endret 14. juli 2011 av henriett3
muffin26 Skrevet 14. juli 2011 #7 Skrevet 14. juli 2011 (endret) Er ganske mange brukere som slenger dritt. "Har du ikke nok guts til å fremstå med nick eller?" Finnes mange ok ab som har en god grunn til å være anonyme også er det disse som bare ser etter en mulighet for å rakke ned på brukere. Endret 14. juli 2011 av muffin26
Margrethe86 Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. juli 2011 Finnes mange ok ab som har en god grunn til å være anonyme også er det disse som bare ser etter en mulighet for å rakke ned på brukere. Sant.. Nå tenker jeg mer på at alle anpnyme brukere går som ett. De som vil lage kvalm gjør det med eller uten brukernavn. Men at man skal rakke ned på en hel gruppe bare fordi de er AB blir litt feil 1
Gjest Tirkes Skrevet 14. juli 2011 #9 Skrevet 14. juli 2011 Er mange som ignorerer skikkelig gode poenger sagt av en AB. Men så er det flere småfrekke kommentarer fra AB til emnet/TS. Feks om TS skriver at hun lurer på tips til å finne bukser i str 48, så skal du banne på at "Du er feit. Slank deg." blir postet av en AB og lignende søte og matnyttige innlegg. Sånne kommentarer er eneste aversjon jeg har mot AB-funskjonen, jeg føler at det står kjente brukere bak som bare vil gjemme slemheten sin for å ikke miste tilhengere på mammadagboken sin eller noe sånt. Men det er ofte god grunn for å være AB, og jeg synes det er bedre å ha den funksjonen enn at tråder skal være tomme for råd fordi emnet er pinlig. Eller sensitivt. ...men skulle så inderlig ønske AB kunne velge et visningsnavn pr tråd, for å skille de mellom hverandre i tråder som går over 3-4 sider. Det er et himla rot å følge med i. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #10 Skrevet 15. juli 2011 Men så er det flere småfrekke kommentarer fra AB til emnet/TS. Feks om TS skriver at hun lurer på tips til å finne bukser i str 48, så skal du banne på at "Du er feit. Slank deg." blir postet av en AB og lignende søte og matnyttige innlegg. Sånne kommentarer er eneste aversjon jeg har mot AB-funskjonen, jeg føler at det står kjente brukere bak som bare vil gjemme slemheten sin for å ikke miste tilhengere på mammadagboken sin eller noe sånt. Ikke uenig. Men for hundretusende gang: Ser man sånne innlegg man reagerer på, så rapporterer man dem! Og har man ikke det for vane, så kan man bare la være å klage også. Det nytter å bruke rapporteringsfunksjonen. Argumentasjonen i alle disse AB-diskusjonene (dvs fra dem som er "mot") ville hatt mye mer for seg dersom det var gjester det var snakk om, som i gamle dager. For da hadde man ikke mulighet til å vite hvem de var, og evt utestenge etter gjentatte regelbrudd. Det var på den bakgrunnen AB-funksjonen ble opprettet. For ABere er registrerte bruker som kan identifiseres av moderator, og utestenges. Men det fordrer at regelbrudd og ufinheter rapporteres. Så, med andre ord: Rapportere, eller akspetere.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #12 Skrevet 15. juli 2011 Men når det er 20 ABer som svarer, det går jo bare i surr. Hvorfor ikke bare stå for det man sier? Ingen som slenger så mye dritt som AB I surr med hva da? Er det ikke innleggene man responderer på? Må man vite hvem som sier hva for å kunne bestemme seg for hva man skal mene om et innlegg? Hvis man derimot har mistanke om at en bruker holder kunstig liv i en diskusjon ved å argumentere imot seg selv bare for å skape temperatur og/eller være ufin, så, hold dere fast... rapporterer man det! For denslags er faktisk også regelbrudd, og kan ryddes opp i av moderator. Og forresten: Jeg kan love deg at mange brukere som poster med nick slenger like mye dritt som brukere som ikke poster med nick. Vi har blant annet hatt en gjeng bitre menn her i årenes løp som har hatt rene kampanjer mot kvinnekjønnet i sin alminnelighet, som har spydd ut edder og galle under fullt nick i hundrevis av innlegg, helt uhindret. Men har man først bestemt seg for at AB er Fienden, så se man kanskje det man vil se.
Gjest Tirkes Skrevet 15. juli 2011 #13 Skrevet 15. juli 2011 I surr med hva da? Er det ikke innleggene man responderer på? Må man vite hvem som sier hva for å kunne bestemme seg for hva man skal mene om et innlegg? AB: Nehei! AB: Joho! AB: Midt på treet! Tirkes: Synes midt på treet er fint, jeg AB: AB er tullete som mener sånn! AB: Hva! Jeg sa jo nei! Mallory: Jeg synes egentlig at Joho, AB 3 har rett. AB: Jeg sa MIDT PÅ TREET herregud, les da! AB: Ja, for vi er ikke samme AB AB: Vet du, jeg mener noe HELT annet enn alle andre AB: Jaså? Ombestemt deg nå? AB: Nei, jeg er helt ny i tråden. .....Dette er grunnen til at det tidvis er forvirrende. 3
Gjest Fable Skrevet 15. juli 2011 #14 Skrevet 15. juli 2011 Bruker ikke AB, jeg står for mine meninger, har allerede ett fake nick uansett, så de færreste ville kjent meg igjen. Og gjør de det, så får det bare være, jeg mener det samme uansett. Jeg kan kanskje være litt krass, men jeg er ikke her for å bysselalle med folk jeg ikke kjenner uansett =) 1
bergans Skrevet 15. juli 2011 #15 Skrevet 15. juli 2011 Huff, nå er jeg så inderlig lei av at alle klager på anonyme brukere! Er det rart at mange velger å være anonyme, slik folk behandler hverandre her? Jeg har "dessverre" ikke vært anonym hittil (blir kanskje det etter dette..?) Her på kvinneguiden som skal være et flott diskusjonsforum, er det ikke mange meninger som er korrekte. En ting er å være uenig, og kommentere deretter, men så mye drittkasting som er her - det er ille! Det virker ikke som folk respekterer andres meninger. Men hvis alle hadde samme meninger, ville det vel ikke vært mye til diskusjonsforum, ville det vel? Jeg skulle gjerne ønske folk diskuterte slik de ville om de sto fjes til fjes her Kanskje noe til ettertanke, eller kanskje jeg blir "halshugd"? Men dette er jo ABerne sin egen feil. Hadde de oppført seg som anonym så hadde ingen giddet å bry seg. Samtlige tråder som er negative/kritiske/utblåsende/fordømmende, som f,eks fotballfrue-tråder, "til alle småbarnsmødre/tenåringer/single/rike/katteeiere-tråder" og en haug amdre som er utrivelige i utgangspunktet er laget av AB. Da er ikke AB der for å skjule identitet og gardere mot gjenkjenning, men fordi man føler seg i tøff i pysjamas der man står i skapet og hyler. Jeg bruker selv AB når det er sensitivt og lett gjenkjennelig nformasjon, men igjen, hadde funksjonen aldri blitt misbrukt i utgangspunktet, så hadde ingen klaget over den. Tror også det blir mye stillere når vi i tillegg kan skille ut enkelthønene fra kakkelet i hver tråd (som i Tirkes sitt eksempel), og når du kan blokkere på lik linje med at alle kan blokkere f.eks meg.
Chiyo Skrevet 15. juli 2011 #16 Skrevet 15. juli 2011 (endret) Jeg klager ikke på AB'er bare fordi de velger å være AB. Hvis jeg klager på AB er det fordi det er noen som vil skrive noe slemt og ikke tørr å stå frem for det sier med eget brukernavn. Det at man bruker AB for å si noe frekt, tyder til at en er ganske klar over at det man sier kan man holde seg for godt for. Endret 15. juli 2011 av Chiyo
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #17 Skrevet 15. juli 2011 Men dette er jo ABerne sin egen feil. Hadde de oppført seg som anonym så hadde ingen giddet å bry seg. Samtlige tråder som er negative/kritiske/utblåsende/fordømmende, som f,eks fotballfrue-tråder, "til alle småbarnsmødre/tenåringer/single/rike/katteeiere-tråder" og en haug amdre som er utrivelige i utgangspunktet er laget av AB. Da er ikke AB der for å skjule identitet og gardere mot gjenkjenning, men fordi man føler seg i tøff i pysjamas der man står i skapet og hyler. Jeg bruker selv AB når det er sensitivt og lett gjenkjennelig nformasjon, men igjen, hadde funksjonen aldri blitt misbrukt i utgangspunktet, så hadde ingen klaget over den. Tror også det blir mye stillere når vi i tillegg kan skille ut enkelthønene fra kakkelet i hver tråd (som i Tirkes sitt eksempel), og når du kan blokkere på lik linje med at alle kan blokkere f.eks meg. ABerne sin egen feil? AnonymBruker er ikke en gruppe mennesker som samarbeider og avtaler hvordan de skal oppføre seg og hva de skal skrive, det er en haug forskjellige mennesker. Selv om en del misbruker denne funksjonen, så er det synd at mange skjærer alle over en kam og lar frustrasjonen gå utover AB som helhet. Det sitter et menneske bak hver AB også.
Capricorn Skrevet 15. juli 2011 #18 Skrevet 15. juli 2011 Skjønner dette med at det går surr når mange AB'er diskuterer. Hadde vært lettere om de signerer under for hver gang så vi kan skille dem fra hverandre. Sånn: "Lise"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå