Hoppetaujenta Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 http://www.pannekakehuset.no/index.html På Bærums Verk: norges eneste Hollandske pannekakerestaurant. Høres godt ut. Jeg har alltid forbundet pannekaker med søte smaker, men pleier dere å lage det som skikkelig middag også, der ute i mat-Norge?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Har ikke vært der, men jeg pleier å spise pannekaker som usøt middag ja. Bruker grovere mel og ingen sukker i røra, også har jeg bacon og ferske blåbær på.
Hoppetaujenta Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2011 Så spennende! Underlig at ingen i min familie noen sinne har laget dette. Ikke kjenner jeg noen som har reklamert for middagspannekaker heller. Jeg har tydeligvis gått glipp av noe.
Gjest Syffe Skrevet 14. juli 2011 #4 Skrevet 14. juli 2011 Jeg har alltid forbundet pannekaker med søte smaker, men pleier dere å lage det som skikkelig middag også, der ute i mat-Norge? Det er vel ikke så uvanlig å bruke det som vanlig middagsmat vil jeg tro? Jeg er vokst opp på gård, og der spiste vi tykke pannekaker med bacon og syltetøy til middag. Hos min samboers familie spiser de også pannekake til middag, men på en helt annen måte enn jeg er vant til. Der er de søte, veldig tynne, og de har rent sukker og fett på.
Pria Skrevet 14. juli 2011 #5 Skrevet 14. juli 2011 Spiser der hvert år når vi besøker det tradisjonelle julemarkedet. Nydelig mat :-)
sequin Skrevet 14. juli 2011 #6 Skrevet 14. juli 2011 Jeg hadde seriøst aldri hørt om pannekaker med sukker og syltetøy før jeg ble ungdom Vi har alltid spist det som middag og hatt det til spekemat. mmm pannekaker med bacon og sirup er favoritten!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #7 Skrevet 14. juli 2011 Jeg er kun vant med pannekaker som middagsmat. Har aldri vært vant med sukker i røra, men vi har enten litt sukker eller blåbærsyltetøy på ferdigstekte pannekaker. Spises med stekt bacon/flesk til, fra besteforeldrene mine sin side er jeg også vant med kokte poteter (!). Gjerne også som en del av et måltid med suppe, som regel ertesuppe. Søte pannekaker hadde jeg knapt hørt om før jeg var voksen og på ferie i Frankrike
MalloryK Skrevet 14. juli 2011 #8 Skrevet 14. juli 2011 Mmm, pannekaker med salat og stekte pølser og løk, fantastisk god middag
Gjest HLHD Skrevet 14. juli 2011 #9 Skrevet 14. juli 2011 Jeg syns pannekaker til middag (uten bær, sukker eller sirup) er skikkelig ekkelt.. Laget engang gratinerte pannekaker med noe slags kjøttfyllgreier, klarte ikke å få det ned engang. For meg gjør pannekaker seg absolutt best med noe søtt på (trenger dog ikke være sukker i røra)! :-) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå