AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Overdrev kanskje litt i overskriften, men jeg er virkelig sulten for tiden. I dag har jeg spist 3 skiver til frokost, og jeg har lyst på flere skiver. Jeg sluttet å røyke for 2-4 uker siden, husker ikke helt, og da hadde jeg røyket omtrent i et halvt år. Har det noe å si for sultfølelsen? Jeg har ikke vært så sulten på lange tider. Siden jeg vokste i puberteten kanskje. Jeg har også gått opp et par kg siden de 3-4 siste månedene. Hva kan dette komme av?
Gjest wahaj Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Raske karber, blodsukkersvingninger, eller du kan være tørst (tørsthet er samme følelsen som sult). Prøv å drikk et stort glass vann, og se om det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #3 Skrevet 14. juli 2011 Jeg drikker enorme mengder vann om dagene, så er ikke vann det går på. Jeg savner den tiden hvor jeg ble mett av normale mengder mat. Og da klarte jeg å holde en viss vekt og. Nå veier jeg 68 kg og er 170 cm høy. Jeg er ikke feit, men jeg føler meg mer vel med 64 kg fremfor 68.
2shy Skrevet 14. juli 2011 #4 Skrevet 14. juli 2011 Overdrev kanskje litt i overskriften, men jeg er virkelig sulten for tiden. I dag har jeg spist 3 skiver til frokost, og jeg har lyst på flere skiver. Jeg sluttet å røyke for 2-4 uker siden, husker ikke helt, og da hadde jeg røyket omtrent i et halvt år. Har det noe å si for sultfølelsen? Jeg har ikke vært så sulten på lange tider. Siden jeg vokste i puberteten kanskje. Jeg har også gått opp et par kg siden de 3-4 siste månedene. Hva kan dette komme av? Det å slutte å røyke kan gi en falsk sulthetsfølelse. Mitt råd til deg er å spise lite og ofte, gjerne annenhver time, men spis lett, og styr unna for mye av raske karbohydrater da dette gir veldig svigninger i blodsukkeret. Velg et veldig grovt brød (velg et brød laget på spelt og uten sukker/honning/sirup), og ta f.eks en neve med mandler som mellommåltid. Drikk godt med vann, spis mye grønnsaker, og få godt med frisk luft/mosjon. Det at du har gått opp i vekt trenger ikke bety at du har blitt større. Min vekt kan variere med et par kilo avhengig av når på døgnet og når i syklusen jeg veier meg. Så lenge klærne passer, så er det greit.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #5 Skrevet 14. juli 2011 Jeg har egentlig ikke koblet økt matlyst til røykelutt før nå. Googlet litt og fant ut at man kan ha økt matlyst i 2 måneder fremover. Geez! Må ut og trene snarest mulig.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #6 Skrevet 14. juli 2011 Jeg var også konstant sulten før. Selv om jeg kjente at jeg var full i magen, så hadde jeg en gnagende sultfølelse. På grunn av dette har jeg forsøkt et lavkarbokosthold i flere uker, og sulten er borte! Ikke den naturlige sulten som kommer 2-3 ganger om dagen, men sultfølelsen som var der selv etter at jeg hadde spist. Til info så spiste jeg på en vanlig dag: en stor skål havregrøt med melk og nøtter til frokost, middag (1/4 kjøtt eller fisk, 2/4 grønnsaker og 1/4 potet eller ris) eller en stor salat med 2-3 egg til lunsj, middag (samme som over) til middag, og 2-3 brødskiver av grovt brød (havre eller rug) til kveldsmat. Altså et typisk sunt kosthold, men allikevel var jeg alltid sulten. Nå har jeg byttet ut det meste av kornproduktene med mer fett, proteiner og grønnsaker, og dette har altså gjort hverdagen min bedre fordi jeg ikke er sulten hele tiden lenger. Dette er selvfølgelig individuelt fra person til person, og det kan høres ut som sulten kommer mest på grunn av røykeslutt, men kanskje det kan hjelpe litt på vei å kutte ned alle raske karbohydrater i det minste? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå