Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet dere hvilke blader som har noveller, ikke virkelighetshistorier, som det går an å sende inn til bladet og få penger for det (hvis novellen trykkes)? Jeg har sett i en del blader, men finner ikke det jeg leter etter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke Hjemmet og Norsk Ukeblad slike?

Skrevet

Jeg mener de bare har virkelighetshistorier?! Jeg har ingen dramatiske episoder fra livet mitt som jeg kan fortelle til folket...

Skrevet

Jeg tror de har noveller også, men det er mulig jeg tar feil.

Du kan jo forsøke å ringe Hjemmet Mortensen og høre. (De har både Hjemmet, Familien og Norsk Ukeblad).

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg mener de bare har virkelighetshistorier?! Jeg har ingen dramatiske episoder fra livet mitt som jeg kan fortelle til folket...

Litt slem, men du kan jo dikte opp en historie fra "virkeligheten" og si at det har skjedd deg. :rodme:

Skrevet

Litt slem, men du kan jo dikte opp en historie fra "virkeligheten" og si at det har skjedd deg. :rodme:

Kjenner en som har drevet likt med slikt på si... Skrevet historier fra "virkeligheten", type mishandling ("min mann slår meg" etc), incest osv., og så er det bare oppspinn...

Men han tjente jo noen kroner da!

Skrevet

Vi får se om min vesle samvittighet tillater meg det :wink:

Skrevet

Trudde alle sånne "fra virkeligheten"-historier var oppdikta eg...

Skrevet

Har hørt om veldig mange som skriver "fra virkeligheten"-historier for å tjene noen kroner. Men det kan jo bli gode og tankevekkende fortellinger likevel!

Gjest GreenSky
Skrevet
Har hørt om veldig mange som skriver "fra virkeligheten"-historier for å tjene noen kroner. Men det kan jo bli gode og tankevekkende fortellinger likevel!

Ja, absolutt. Det eneste som er kjipt, er at en kan ikke legge med disse som eksempel på sin fantastiske skrivekunst til ev. arbeidsgiver da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...