Gjest Iah Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 (endret) Ja, da sitter jeg her med min flunka nye Samsung Galaxy S2. Tidligere hadde jeg iPhone 3GS, så alt er veldig nytt for meg og føler det er mye å sette seg inn i. Noen som har gode tips til en nybegynner? Jeg lurer blant annet på hvilken SMS-app som er å anbefale. Jeg har skjønt at alle bruker en SMS-app, men så var det å vite hvilken da. Tar imot alle råd og tips med takk! Endret 14. juli 2011 av Iah
Gjest charella Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Jeg liker go sms. Liker egentlig alt fra Go Dev Team da. Prøv GO Launcher også
Gjest Iah Skrevet 14. juli 2011 #3 Skrevet 14. juli 2011 Da har jeg lastet ned GO sms Pro. Hva er Go Launcher? Jeg la merke til at skjermen endret lysstyrke mens jeg drev med den nå, altså gikk opp og ned av seg selv. Noen som vet hvordan jeg får stoppet det, for det var irriterende. Prøvde også å slette en annen SMS-app som var helt håpløs, men selv om jeg dro den ned i søppelkassen ble den ikke borte.. Forslag?
Kråkesaks Skrevet 14. juli 2011 #4 Skrevet 14. juli 2011 Hva er det med disse sms-appene? Jeg har også samsung galaxy s2, men jeg får fint sendt sms uten noe ekstra app.
Gjest charella Skrevet 14. juli 2011 #5 Skrevet 14. juli 2011 Du kan gå inn på instillinger -applikasjoner - installerte applikasjoner. Der er alle programmene dine om du vil slette noen. Kanskje du har lysstyrken din på auto? Det kan du endre på innstillinger - skjerm - lysstyrke. Selv liker jeg den best på auto, men det er en vanesak. Go launcher er en erstatning for bakgrunnen din, med den kan du foresten også slette apps lett som på iPhone.
Gjest Iah Skrevet 14. juli 2011 #6 Skrevet 14. juli 2011 Flott! Tusen takk for hjelp! Jeg har to spørsmål til. Hvordan bytter jeg skjermspareren? Altså den som kommer opp hvis man trykker på telefonen etter at den har gått i svart. Og er det mulig å flytte/bytte ut programmene på nederste linjen? Altså telefon - kontakter - Meldinger - Programmer. Jeg vil gjerne bytte ut meldinger med GO SMS-appen.. Forklarer meg sikkert skikkelig klønete her. :gjeiper:
Gjest Iah Skrevet 14. juli 2011 #7 Skrevet 14. juli 2011 Hva er det med disse sms-appene? Jeg har også samsung galaxy s2, men jeg får fint sendt sms uten noe ekstra app. Ja, man får sendt SMS. Men leste litt rundt på nettet i går, og fikk inntrykk av at alle bruker en app for SMS.
Gjest Iah Skrevet 14. juli 2011 #8 Skrevet 14. juli 2011 Jeg lurer også på hva den øverste linjen på telefonen betyr. Det ser ut som kofferter/poser? De fleste er haket av og en er det en pil ned på.. Og den som er lengst til venstre står det et 2 tall i, prøver å trykke på den, men ingenting skjer. Ser ut som om 2-tallet har noe med Facebook å gjøre?
DBM Skrevet 14. juli 2011 #9 Skrevet 14. juli 2011 Hva er det med disse sms-appene? Jeg har også samsung galaxy s2, men jeg får fint sendt sms uten noe ekstra app. Hehe. Alle sms-apps som jeg har kommet over ser også ut som et uvær. Så jeg sverger til standard sms-oppsett. Ang. launcher ville jeg heller brukt LauncherPro fremfor Go Launcher. 1
DBM Skrevet 14. juli 2011 #10 Skrevet 14. juli 2011 (endret) Jeg lurer også på hva den øverste linjen på telefonen betyr. Det ser ut som kofferter/poser? De fleste er haket av og en er det en pil ned på.. Og den som er lengst til venstre står det et 2 tall i, prøver å trykke på den, men ingenting skjer. Ser ut som om 2-tallet har noe med Facebook å gjøre? Mener du notifications, helt øverst? Prøv å dra ned isåfall Edit: et skudd i blinde, jeg har aldri hørt om noe slikt. Endret 14. juli 2011 av DBM
Fønix Skrevet 14. juli 2011 #11 Skrevet 14. juli 2011 Hehe. Alle sms-apps som jeg har kommet over ser også ut som et uvær. Så jeg sverger til standard sms-oppsett. Det er jo en smakssak, men jeg foretrekker Handcent. Den kan man sette opp til å se ut akkurat som man foretrekker. Men det er for så vidt ikke noen grunn til å gjøre den jobben hvis man er fornøyd med standard sms. Ang. launcher ville jeg heller brukt LauncherPro fremfor Go Launcher. Enig.
DBM Skrevet 14. juli 2011 #12 Skrevet 14. juli 2011 Prøvde også å slette en annen SMS-app som var helt håpløs, men selv om jeg dro den ned i søppelkassen ble den ikke borte.. Forslag? Da har du antagelig bare fjernet den fra hjemmeskjermen din. Gå inn på innstillinger og applikasjoner, og slett der.
Gjest charella Skrevet 14. juli 2011 #13 Skrevet 14. juli 2011 Flott! Tusen takk for hjelp! Jeg har to spørsmål til. Hvordan bytter jeg skjermspareren? Altså den som kommer opp hvis man trykker på telefonen etter at den har gått i svart. Og er det mulig å flytte/bytte ut programmene på nederste linjen? Altså telefon - kontakter - Meldinger - Programmer. Jeg vil gjerne bytte ut meldinger med GO SMS-appen.. Forklarer meg sikkert skikkelig klønete her. :gjeiper: Heisann, er litt usikker på skjermspareren. Men angående den nederste linjen du snakket om så mener jeg du skal kunne endre det på innstillinger - personliggjør
Gjest charella Skrevet 14. juli 2011 #14 Skrevet 14. juli 2011 Hehe. Alle sms-apps som jeg har kommet over ser også ut som et uvær. Så jeg sverger til standard sms-oppsett. Ang. launcher ville jeg heller brukt LauncherPro fremfor Go Launcher. Hvordan er launcher pro iforhold til go launcher? Kanskje jeg skal prøve den også?
DBM Skrevet 14. juli 2011 #15 Skrevet 14. juli 2011 (endret) Hvordan er launcher pro iforhold til go launcher? Kanskje jeg skal prøve den også? Du får bare laste den ned og prøve den ut. Er vel den mest brukte launcher'n av de som ikke følger med telefonene. Veldig enkelt å bytte launcher med LauncherSwitcher. Da mister du ikke oppsettene på hver av dem, med unntak av bakgrunnsbildet som kan henge igjen når du veksler mellom launchere. Endret 14. juli 2011 av DBM
Gjest Iah Skrevet 14. juli 2011 #16 Skrevet 14. juli 2011 Mener du notifications, helt øverst? Prøv å dra ned isåfall Edit: et skudd i blinde, jeg har aldri hørt om noe slikt. Ha! Så enkelt var det! Heisann, er litt usikker på skjermspareren. Men angående den nederste linjen du snakket om så mener jeg du skal kunne endre det på innstillinger - personliggjør Finner ingenting som heter personliggjør..
FantasDick Skrevet 14. juli 2011 #17 Skrevet 14. juli 2011 Jeg har ikke S2, men regner med at du kan flytte/endre ikoner på desktopen ved å trykke og holde på ikonet, så kan du dra det rundt til en annen plass, ev. i søppelkassen/fjern om du ikke vil ha det på desktopen. Dette kan du også gjøre med ikoner som ligger under menyen/apps.
Gjest Iah Skrevet 15. juli 2011 #18 Skrevet 15. juli 2011 Jeg har ikke S2, men regner med at du kan flytte/endre ikoner på desktopen ved å trykke og holde på ikonet, så kan du dra det rundt til en annen plass, ev. i søppelkassen/fjern om du ikke vil ha det på desktopen. Dette kan du også gjøre med ikoner som ligger under menyen/apps. Dette fungerer på apps, men på den nederste linjen - altså der det står telefon - kontakter - meldinger - hjem, de ser det ut som om jeg ikke får endret. I hvert fall ikke ved å trykke og holde, da skjer det ingenting.
DBM Skrevet 15. juli 2011 #19 Skrevet 15. juli 2011 Mulig at det er noe TouchWiz-tull som Samsung har kommet opp med. Jeg vet faktisk ikke hvilken launcher den leveres med. Men som sagt, så anbefaler jeg LP. Hvis du da holder inne på ikonene i dock'en (nederste raden), kan du velge app/funksjon og ikon.
Gjest charella Skrevet 15. juli 2011 #20 Skrevet 15. juli 2011 Du får bare laste den ned og prøve den ut. Er vel den mest brukte launcher'n av de som ikke følger med telefonene. Veldig enkelt å bytte launcher med LauncherSwitcher. Da mister du ikke oppsettene på hver av dem, med unntak av bakgrunnsbildet som kan henge igjen når du veksler mellom launchere. Meh , nå har jeg testet ut den andre Launcheren, ikke sånn extrem forskjell, men liker mye bedre Go Launcher EX. Er greit å ha prøvd da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå